اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

طوطی سخنگو، بهانه کلاهبرداری اینترنتی



رییس پلیس فتا استان چهارمحال و بختیاری از دستگیری فردی که با انتشار آگهی فروش طوطی سخنگو در فضای مجازی 15 میلیون ریال کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

به گزارش عصر دوشنبه ایرنا، سرهنگ قاسم جعفریان افزود: در پی دریافت یک فقره گزارش مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی، موضوع بطور ویژه در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت.

وی گفت: شاکی اعلام کرد در حال جستجو در اینترنت با اطلاعات و تصاویری در باره یک طوطی سخنگو مواجه شدم و پس از تماس با فروشنده، مبلغ 15میلیون ریال به حساب او واریز کردم اما پس از آن، تلفن فروشنده طوطی خاموش شد.

وی اظهار کرد: با انجام تحقیقات کارآگاهان پلیس فتا، سرانجام متهم که در شهر تهران سکونت داشت ظرف کمتر از 48 ساعت شناسایی و در مخفیگاه خود دستگیر شد.

سرهنگ جعفریان افزود: متهم پس از مواجهه با مستندات پرونده به بزه انتسابی معترف شد و گفت من برای گذراندن زندگی اقدام به فروش اینترنتی طوطی سخنگو می کردم و با استفاده از خط تلفن و شماره حسابهایی که به نام خودم نبود، مبلغی را از خریداران دریافت می کردم اما دیگر پاسخ آنها را نمی دادم و آنها نیز بدلیل اینکه اطلاعاتی از من نداشتند و معمولا نیز ساکن شهرستانها بودند، پیگیر ماجرا نمی شدند.

به گفته وی، متهم پس از تکمیل پرونده به مراجع قضایی معرفی و با صدور قرار مناسب روانه زندان شد.


  اخبار  حوادث  -  ایرنا 


ویدیو مرتبط :
جوجه سخنگو شاه طوطی ومینا سخنگو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کلاهبرداری اینترنتی به بهانه بازی‌های برد و باخت



اخبار حوادث -  کلاهبرداری اینترنتی به بهانه بازی‌های برد و باخت

 گردانندگان یک سایت کلاهبرداری در کیش از سوی پلیس سایبری ردیابی شدند.

سرپرست پلیس فتای کیش از شناسایی باندی که با راه‌اندازی صفحه‌ای در محیط سایبری اقدام به کلاهبرداری در قالب بازی‌های اینترنتی به‌صورت برد و باخت می‌کردند، خبر داد. سروان «محمد ابوالحسنی» با اعلام این خبر گفت: مردی به این پلیس مراجعه کرده و اظهار داشت چندی پیش از طریق دوستانش با سایتی آشنا شده و به دلیل مشکلات مالی و کسب درآمد در این سایت، پول واریز کرده و به بازی پرداخته‌است.

 

مالباخته گفت: اوایل به دلیل باخت زیاد سعی داشتم پول از دست رفته خود را بازگردانم و به همین دلیل بیشتر در دام این افراد گرفتار شدم تا جایی که کل موجودی خود را باختم و در تماس تلفنی با مسئولان سایت درخواست برگشت پول را کردم ولی آنها قبول نکردند.

 

سروان ابوالحسنی خاطرنشان کرد: مراتب با توجه به اهمیت موضوع سریعاً تحت پیگیری قرار گرفت و سایت اینترنتی که کلاهبردار در آن اقدام به فعالیت کرده بود مورد بررسی قرار گرفت. وی اضافه کرد: پس از بررسی‌های لازم مشخص شد صاحب سایت با در دست داشتن ماهیت سایت و در اختیار داشتن مدیریت بازی‌ها اقدام به کلاهبرداری می‌کند.

 

سروان ابوالحسنی اظهار داشت: با بهره‌گیری از دانش فنی و پلیسی، صاحب این سایت شناسایی و به این پلیس احضار شد، پس از تحقیقات و بازجویی از وی و بررسی فنی ادله دیجیتال استخراج شده از لپ تاپ و تبلت متهم، مشخص شد وی صاحب اصلی سایت است. این مسئول انتظامی عنوان داشت: حساب بانکی این شیاد در مدت شش ماه بیش از 15میلیارد ریال گردش مالی داشته که در این خصوص همه حساب‌هایش مسدود شد.  
اخبارحوادث - روزنامه  ایران