اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

طمع خواهرزاده به حساب بانکی



اخبار حوادث - سارق اینترنتی در مشهد دستگیر شد/ طمع خواهرزاده به حساب بانکی خاله

 رئیس پلیس فتای خراسان رضوی گفت: دختر 22 ساله ای که به صورت اینترنتی از حساب خاله اش سرقت کرده بود دستگیر شد.

 

اخبار,اخبار حوادث,سارق اینترنتی


سرهنگ محسن عرفانی در گفتگو با  مهر اظهار کرد: یکی از شهروندان مشهدی پس از چند بار مراجعه به بانک و کنترل حسابش متوجه برداشت مقداری پول از حسابش می شود.

وی افزود: این شهروند پس از چند روز از این حادثه و با مشاهده تکرار این برداشت ها به پلیس فتای استان مراجعه کرده و با تسلیم شکایت خواستار پیگیری پلیس یه منظور رفع مشکلش می شود.

رئیس پلیس فتای استان بیان کرد: شاکی این پرونده با بیان اینکه کارت بانکی من همیشه در جای امنی قرار داشته و هم اکنون هم در اختیار خودم قرار دارد ظن پلیس را به سمت لو رفتن رمز اینترنی سوق داد.

وی افزود: پلیس فتای استان پس از کار کارشناسی و تحقیقات صورت گرفته سرانجام به دختر 22 ساله ای رسید که بعدا مشخص شد خواهرزاده مالباخته و شاکی این پرونده است.

سرهنگ عرفانی اظهار کرد: پس از حضور شاکی در مرکز فرماندهی پلیس فتای استان و انجام تحقیقات بیشتر مشخص شد که این دختر 22 ساله در زمانی که خاله اش خرید اینترنتی انجام داده رمز کارت و رمز دوم خاله اش را بدست آورده و با حفظ این شماره بعدا اقدام به برداشت از حساب خاله اش کرده است.

وی افزود: این سارق جوان در چند بار اقدام به سرقتش مبلغ پنج میلیون ریال از حساب خاله اش برداشت کرده است.

رئیس پلیس فتای استان به همه شهروندان توصیه کرد در محافظت از کارت و رمز های بانکی شان دقت زیادی به خرج دهند و سپس تاکید کرد: رمزهای اینترنتی نباید به هیچ عنوان در اختیار دیگران قرار بگیرد چرا که افراد بدون وجود کارت نیز می توانند از حساب بانکی شما وجوه مورد نظرشان را برداشت کنند.
اخبار حوادث - مهر 


ویدیو مرتبط :
داشتن یک حساب بانکی ممنوع!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خرید اینترنتی راز سرقت از حساب بانکی را فاش کرد



 

خرید اینترنتی راز سرقت از حساب بانکی را فاش کرد

 

فردی که با داشتن رمز دوم حساب بانکی صاحب کار خود از شماره حساب وی مبلغ ۱۱میلیون و ۴۷۳هزار ریال سرقت کرده بود، از سوی ماموران پلیس فتا استان تهران و البرز شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ «مهدی کاکوان» رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان تهران و البرز در تشریح جزئیات این خبر گفت: با مراجعه فردی به پلیس فتا و اعلام این موضوع که از حساب بانکی وی مبلغ ۱۱میلیون و ۴۷۳ هزار ریال به سرقت رفته است، رسیدگی به موضوع در دستور کار مأموران مجرب این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران انتظامی در بررسی بیشتر پرونده و حساب شاکی دریافتند که این مبلغ وجه به صورت خرید اینترنتی در فروردین ماه سال ۹۰ از حساب شاکی برداشت شده و شاکی پس از گذشت ۵ ماه متوجه سرقت از حساب بانکی اش می شود.

سرهنگ کاکوان ادامه داد: ماموران پلیس فتا در بررسی خرید اینترنتی به این نتیجه رسیدند که این خرید از یک فروشگاه پوشاک در مشهد صورت گرفته که در نتیجه با استعلام از فروشگاه مذکور و گرفتن ipمورد تراکنش در عملیات بانکی وشماره حسابی که مبلغ سرقتی به آن واریز شده بود شناسایی نشد.

کاکوان در تکمیل این خبر افزود : اکیپی از ماموران پلیس فتا در ادامه تحقیقات پلیسی جهت روشن شدن زوایای پنهان پرونده به محل کار شاکی مراجعه و در بازدید از آن مکان و بازجویی از شاگرد مغازه به گفته های وی مشکوک شده و بنابراین شاگرد مغازه جهت تحقیقات بیشتر به پلیس فتا فراخوانده شد.... / خبرگزارى فارس