اخبار

2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

طلسم استخوان الاغ برای ورود به آمریکا!

مرد رمال به بهانه فراهم كردن مقدمات سفر 2 خواهر میانسال به كشور آمریكا، از آنها كلاهبرداری كرده و خواسته بود استخوان‌های الاغ را همراه داشته باشند تا بتوانند به‌راحتی از فرودگاه عبور كنند.

رسیدگی به این پرونده 24 شهریور امسال با شكایت 2 خواهر مبنی بر كلاهبرداری از سوی یك مرد رمال در دستور كار ماموران پلیس در پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.

با تحقیق از شاكیان معلوم شد، مرد رمالی به بهانه این كه می‌تواند مقدمات سفر 2 مالباخته به كشور آمریكا را فراهم كند، آنها را فریب داده و میلیون‌ها تومان از آنها كلاهبرداری كرده است.

یكی از شاكیان در ارتباط با آشنایی‌اش با رمال شیاد گفت: برای خرید دلار به یكی از بانك‌های شمال تهران رفته بودم كه با یك زن آشنا شدم. او گفت با شوهرش اختلاف جدی داشته و برای حل مشكلات به خانه یك رمال رفته و از او نسخه‌های خوشبختی خریده است. بعد از چند هفته نسخه‌ها اثر كرده و با تغییر رفتار شوهرش روبه‌رو شده است.

شاكی اضافه كرد: زن غریبه از من خواست اگر تمایل داشته باشم می‌تواند مرا با مرد رمال آشنا كند تا مشكلاتم حل شود. پس از آن كه اعتمادم به او جلب شد، آدرس خانه رمال را گرفتم و به همراه خواهرم به خانه‌اش در شهرری رفتیم.

نخستین ملاقات با مرد رمال

زن شاكی گفت: در نخستین ملاقاتمان مرد رمال كاسه‌ای پر از آب را مقابلمان قرار داد و گفت: یك طلسم سنگین بر زندگی شما 2 خواهر افتاده و به این زودی‌ها شكسته نمی‌شود. وی افزود: وقتی مرد رمال از وضعیت زندگی كمی حرف زد، دیگر مطمئن شدیم او می‌تواند مشكل سفرمان را حل كند. به رمال گفتیم یكی از اقواممان كه در آمریكا زندگی می‌كند، برایمان دعوت‌نامه فرستاده است اما قادر به سفر نیستیم.

شاكی گفت: مرد رمال با شنیدن حرف‌های من و خواهرم ادعا كرد با نوشتن یك نسخه می‌تواند مشكلمان را حل كند؛ بنابراین دستمالی به ما داد و با خواندن وردهایی درون یك كاغذ، متن‌هایی را روی آن نوشت و تحویلمان داد. بعد خواست به مدت یك ماه آن را در میان لباس‌هایمان پنهان كنیم.

وی اضافه كرد: طبق این خواسته عمل كردیم، اما بی‌نتیجه بود. دوباره به ملاقات رمال رفتیم، اما او هر بار بهانه می‌آورد و به مدت یك سال ما را فریب می‌داد و به عناوین مختلف نسخه‌های عجیب و غریب، كوزه شكسته و استخوان‌های فرسوده به ما می‌داد تا در حیاط خانه‌مان دفن كنیم یا در كنج اتاق‌های خانه قرار دهیم و در این زمینه با دیگر اعضای خانواده‌مان حرفی نزنیم.

شاكی با اشاره به كلاهبرداری مرد رمال گفت: یك سال گذشت و ما موفق به سفر نشده بودیم و رمال 4 میلیون تومان از ما گرفته بود.

وی افزود: یك ماه پیش دوباره به ملاقات رمال رفتیم كه این بار ادعا كرد یك طلسم سنگین در زندگی شما وجود دارد و این مشكل حل نمی‌شود مگر آن كه استخوان الاغ را تا پایان سفر و رفتن به آمریكا با خود حمل كنیم.

زن شاكی گفت: با پرداخت 20 میلیون تومان دیگر طبق آخرین خواسته مرد رمال، من و خواهرم پیراهنی كه او روی آنها نسخه‌های خوشبختی نوشته شده بود، به تن كردیم و استخوان‌ الاغ را درون چمدان‌هایمان گذاشتیم و به سفارت آمریكا در دبی رفتیم. قرار بود پیش از دادن گذرنامه‌هایمان به پلیس فرودگاه دبی، بر استخوان‌‌ها فوت كرده و با نزدیك شدن به مامور مستقر در آنجا وردهایی را برای او بخوانیم.

زن شاكی اضافه كرد: این كارها را یكی پس از دیگری در فرودگاه انجام دادیم؛ اما مامور فرودگاه پس از مشاهده گذرنامه‌هایمان گفت: شما نمی‌توانید به آمریكا سفر كنید. در همین موقع استخوان الاغ را دوباره از چمدان‌هایمان بیرون آورده و با خواندن وردهایی آن را مقابل مامور فرودگاه گرفتیم كه او وحشت كرد و از همكارانش كمك خواست. در همین موقع آنها به ما شك كرده و پس از دستگیری، ما را از دبی اخراج كردند.

شاكی ادامه داد: بلافاصله پس از بازگشت به تهران، به خانه رمال رفتیم؛ اما خبری از او نبود.

در پی شكایت این دو خواهر، قاضی سپهری، رئیس شعبه پنجم دادیاری دادسرای شهرری، دستور ویژه‌ای را در این زمینه صادر كرد.

ماموران پایگاه نهم پلیس آگاهی با اطلاعات به دست آمده از شاكیان، به خانه رمال فراری در شهرری رفتند، اما با تحقیق از همسایه‌ها معلوم شد او خانه اجاره‌ای‌اش را تحویل صاحبخانه داده و به مكان دیگر نقل مكان كرده است. جستجوها برای دستگیری رمال شیاد ادامه داشت تا این كه خانه جدید وی در حومه شهرری شناسایی شد و او را 2 روز پیش دستگیر كردند.

با انتقال رمال میانسال به پلیس آگاهی، وی بازجویی شد و گفت: 16 سال است كه در محله‌ها و شهرهای مختلف رمالی می‌كنم. چندی پیش به شهرری آمده و با دروغ و وعده‌های فراوان به مردم از آنها كلاهبرداری می‌كردم. 2زن تهرانی را نیز فریب دادم.

منبع: جام جم

ویدیو مرتبط :
سخنرانی رئیس جمهور آمریکا فرانکلین روزولت پیش از ورود آمریکا به جنگ جهانی دوم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کشف استخوان های انسان های ۳ هزار سال پیش در آمریکا

کشف استخوان های انسان

باستان شناسان در سواحل ایالت فلوریدا موفق به کشف استخوان هایی متعلق به انسان هایی شدند که قدمتی ۳ هزار ساله داشته است.

به گزارش خبرگزاری فارس این اکتشاف که در منطقه ای ساحلی به نام «دلری» و در یک منطقه ساختمانی صورت گرفت، منجر به متوقف شدن پروژه ساختمانی نیز شد.

به گفته باستان شناسان، زمان ابتدایی این اکتشاف دسامبر ۲۰۱۰ بوده که در آن مقطع، محققان استخوان ها را متعلق به جوانان و نوجوانان یکی از قبایل باستانی آمریکا دانسته و قدمتی ۱۷۰۰ ساله را برایشان تخمین زده بودند.

«باب کار» از دانشگاه فلوریدای جنوبی افزود: طبق آزمایشات صورت گرفته مشخص شد که استخوان ها بیش از هزار سال در این محل مدفون مانده بودند از اینرو قدمت آن ها به ۳ هزار سال می رسید.

باستان شناسان امیدوارند در بررسی های آتی، اسرار تازه ای از آثار کشف شده در این منطقه را برملا سازند./خبرگزاری فارس