اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

صعود انگلیس و فرانسه از گروه D


تیم فوتبال انگلیس با برتری مقابل اوکراین به عنوان تیم اول گروه چهارم راهی مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های اروپا 2012 شد.

خبرگزاری فارس : دیدار تیم‌های فوتبال اوکراین و انگلیس ساعت 23:15 به وقت ایران در ورزشگاه دونباس آره‌نا شهر دونتسک اوکراین با قضاوت ویکتور کاسای مجارستانی برگزار شد که در نهایت شاگردان روی هاجسون با نتیجه یک بر صفر به پیروزی رسیدند.

 وین رونی در ترکیب سه‌شیر اولین بازی خود را در یورو پشت‌سر گذاشت و تک گل بازی را در نیمه دوم به ثمر رساند.

در ابتدای نیمه اول میزبان یورو که از حمایت تماشاگرانش بهره می‌برد بازی را نسبت به انگلیسی‌ها بهتر آغاز کرد و موقعیت‌های خوبی را بر روی دروزاه حریف تدارک دیدند اما در ادامه رفته رفته بازی به تعادل کشیده شد و درنهایت نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان رسید.

در آغار نیمه دوم انگلیس صاحب یک ضربه کرنر شد که پس از ارسال جرارد و برگشت توپ توسط مدافعین اوکراین، بار دیگر کاپیتان سه‌شیر صاحب توپ شد و با ارسالی زیبا و روی اشتباه دروازه‌بان اوکراین، وین رونی در دقیقه 48 موفق به گلزنی شد تا انگلیسی‌ها با یک گل از میزبان مسابقات پیش بیفتند.

اوکراینی‌ها پس از دریافت گل دیگر چیزی برای از دست دادن نداشتند و همه‌جانبه حملاتی را بر روی دروازه انگلیس تدارک می‌دیدند اما شاگردان هاجسون نیز در ضدحملات خطرآفرین ظاهر می‌شدند.

یکی از بهترین فرصت‌های شاگردان اولک بلوخین در دقیقه 62 رخ داد و زمانی که مهاجم اوکراین با جو هارت تک به تک شد و ضربه این بازیکن با عبور از دروازه‌بان انگلیس در شرایطی که به نظر می‌رسید توپ از خط دروازه عبور کرده، توسط مدافعین انگلیس برگشت داده شد.

در نهایت این دیدار با پیروزی انگلیس به پایان رسید و سه شیر به عنوان صدرنشین گروه چهارم شدند راهی مرحله یک‌چهارم شدند.

*ترکیب اوکراین:

پیاتوف، سلین، پاکیتسکی، خاچریدی، گوسف، تیموشچوک، کونوپیلیانکا، یارمولنکا، گارماش (نازارنکو 78)، میلفسکی (بوتکو 77)، دویچ(شوچنکو 70)

*ترکیب انگلیس:

جو هارت، جانسن، تری، لسکات، اشلی کول، میلنر (والکات 70) ، جرارد، پارکر، یانگ، رونی، ولبک (کارول 82)


در دیگر دیدار همزمان این گروه تیم‌های فوتبال فرانسه و سوئد آخرین بازی خود در مرحله گروهی یورو 2012 را در ورزشگاه المپیک شهر کیف با قضاوت پدرو پروئنکا پرتغالی آغاز کردند که در نهایت سوئدی‌ها با دو گل به پیروزی رسیدند.

نیمه اول این دیدار با تساوی بدون گل به اتمام رسید اما در نیمه دوم زلاتان ایبراهیموویچ با ضربه‌ای دیدنی و زیبا در دقیقه 54 دروازه فرانسوی‌ها را گشود تا زردپوشان از حریف آبی‌پوش خود پیش بیفتند.

در ادامه باز هم سوئد در واپسین دقایق بازی توسط لارسون 1+90 به گل رسید.

در نهایت این بازی با پیروزی سوئدی‌ها به پایان رسید و فرانسه با این باخت و با توجه به پیروزی انگلیس در جایگاه دوم گروه چهارم قرار گرفت.

*ترکیب فرانسه:

لوریس، کلیچی، مکسس، رامی، دبوچی، ام‌ویلا (جیرود 83)، دیارا، نصری (منز 77)، ریبری، بن‌عرفا (مالودا 59)، بن‌زما

*ترکیب سوئد:

ایساکسون، گرانکوئیست، ملبرگ، یوناس اولسون، مارتین اولسون، اسونسون (هولمان 78)، کالستروم، بایرامی (ویلهمسون 46)، ایبراهیموویچ، لارسون، تویوونن (ورنبولوم 78)


ویدیو مرتبط :
نگاهی به تیم های صعود کرده به لیگ برتر انگلیس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تساوی انگلیس و فرانسه دو مدعی گروه D


فرانسه و انگلیس در نخستین دیدار خود در رقابت‌های یورو 2012 به نتیجه تساوی رضایت دادند.

خبرگزاری ایسنا: فرانسه و انگلیس در نخستین دیدار خود در رقابت‌های یورو 2012 به نتیجه تساوی رضایت دادند.

دو تیم فرانسه و انگلیس در نخستین دیدار گروه D رقابت‌های یورو 2012 به مصاف یكدیگر رفتند كه نتیجه تلاش دو تیم در پایان 90 دقیقه تساوی یك بر یك بود.

هر دو تیم بازی را با احتیاط آغاز كردند و در دقایق نخست سعی در ارزیابی یكدیگر داشتند. در دقیقه 11، شوت سمیر نصری كه از پشت محوطه جریمه انگلیس زده شد با فاصله كمی نسبت به دروازه این تیم راهی اوت شد.

چهار دقیقه بعد، بازیكنان انگلیس صاحب یك موقعیت عالی شدند اما نتوانستند از آن استفاده كنند. در این صحنه، ولبك با یك پاس عمقی جیمز میلنر را در موقعیت تك به تك با دروازه‌بان فرانسه قرار داد اما میلنر با وجود اینكه لیوریس را دریبل كرد نتوانست توپ را وارد دروازه خالی كند تا تنها افسوس نصیب هواداران انگلیس شود.

یك دقیقه بعد، جو هارت شوت محكم كابایه را مهار كرد تا دروازه انگلیس هم بسته بماند. در دقیقه 18، چمبرلین با یك حركت تكنیكی، چند بازیكن فرانسه را جا گذاشت و با یك پاس عمقی، یانگ را در موقعیت مناسبی صاحب توپ كرد اما پرچم كمك‌ داور به نشانه آفساید بالا رفت و مانع از ادامه كار بازیكنان انگلیس شد.

در دقیقه 30، خطای اورا روی میلنر موجب شد تا انگلیسی‌ها در گوشه محوطه جریمه صاحب یك ضربه ایستگاهی شوند. كاپیتان جرارد توپ را روی دروازه سانتر كرد و لسكات با یك ضربه سر محكم دروزاه فرانسه را باز كرد تا انگلیس با یك گل از حریف خود پیش بیفتد.

پس از آن فرانسوی‌ها برای جبران نتیجه تلاش زیادی كردند. در دقیقه 35، دیارا با یك ضربه سر دروازه انگلیس را با تهدید جدی مواجه كرد اما جو هارت با واكنش به موقع خود توپ را دفع كرد. توپ روی هوا به ریبری رسید و این بازیكن با یك ضربه سر، پاس به بیرون داد تا دیارا یك بار دیگر با ضربه سر دروازه انگلیس را تهدید كند اما این بار توپ او درون چارچوب نبود.

در دقیقه 39، پاس‌كاری فرانسوی‌ها پشت محوطه جریمه انگلیس و پاس نهایی فرانك ریبری، سمیر نصری را در موقعیت شوت‌زنی قرار داد و این بازیكن با یك ضربه محكم دروازه انگلیس را باز كرد تا همه چیز به تشاوی كشیده شود.

در دقیقه 44، بنزما با عبور از سد مدافعان انگلیس، وارد محوطه جریمه این تیم شد و قصد داشت توپ را برای هم‌تیمی‌هایش بفرستد كه هارت با پا مسیر توپ او را بست تا به این ترتیب، آخرین فرصت گلزنی نیمه نخست راه به جایی نبرد و تیم‌ها با تساوی یك بر یك راهی رختكن شوند.

در نیمه دوم، هر دو تیم بازی زیبا و هجومی را در دستور كار خود قرار دادند اما نخستین موقعیت جدی این نیمه در دقیقه 64 خلق شد یعنی زمانی كه پاس‌كاری فرانسوی‌ها پشت محوطه جریمه انگلیس باعث رسیدن توپ به كریم بنزما شد و این بازیكن با یك شوت محكم دروازه سفیدپوشان انگلیس را تهدید كرد اما جو هارت ناجی دروازه تیمش شد.

یك دقیقه بعد، جانسون مدافع پیش‌‌تاخته انگلیس جواب شوت بنزما را داد و با یك شوت محكم اما كم‌دقت، توپ را روانه دروازه فرانسه كرد اما ضربه او درون چارچوب نبود.

در این لحظات، دفاع مستحكم هر دو تیم موجب شده بود تا مهاجمان برای باز كردن دروازه حریف شانس خود را با شوت زدن امتحان كنند و مخصوصا به نظر می‌رسید فرانسوی‌ها در این كار تبحر بیشتری دارند. شوت‌های محكم و از راه دور سمیر نصری و كریم بنزما چند بار روی دروازه انگلیس خطرساز شد اما به گل ختم نشد. در دقیقه 80، كابایه با یك شوت محكم و سرضرب دروازه انگلیس را تهدید كرد اما توپ پس از برخورد با ولبك راهی كرنر شد. پنج دقیقه بعد، بنزما از گوشه محوطه جریمه اقدام به شوت‌زنی كرد اما توپ او هم پس از برخورد با سر مدافعان راهی كرنر شد.

در دقیقه 89، جیمز میلنر از سمت راست فراری را آغاز كرد و توپ را به صورت زمینی درون محوطه جریمه فرانسه ارسال كرد اما مدافعان ارتباط را قطع كرده و توپ را به كرنر فرستادند. در ادامه تلاش دو تیم راه به جایی نبرد و بازی با تساوی یك بر یك به پایان رسید تا هر دو تیم یك امتیازی شده و منتظر بازی بعدی این گروه باشند.

در بازی دوم گروه D تا دقایقی دیگر، سوئد به مصاف اوكراین میزبان مشترك رقابت‌ها خواهد رفت.

محل برگزاری مسابقه: ورزشگاه دونباس آره‌نا دونتسك اوكراین

هوا: آفتابی، 31 درجه سانتی‌گراد، رطوبت 5 درصد

داور: نیكولا ریتزولی (ایتالیا)

تركیب دو تیم:

فرانسه: لیوریس، دبوچی، اورا، رامی، مكسس، كابایه (بن آرفا 84)، ریبری، نصری، مالودا (مارتین 85)، دیارا، بنزما

انگلیس: هارت، جانسون، كول، تری، لسكات، جرارد، یانگ، میلنر، پاركر (هندرسون 78)، اوكسلاد چمبرلین (دفئو 77)، ولبك (والكات 90+1)

مالكیت توپ: فرانسه 61 درصد - انگلیس 39 درصد