اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

صدور کارت ۱۰ میلیونی خرید کالا برای معلمان و بازنشسته‌ها



اخبار,اخباراقتصادی, طرح فروش قسطی کالا

قائم مقام وزیر صنعت از صدور کارت ۱۰ میلیون تومانی خرید کالای ایرانی از هفته آینده برای معلمان و بازنشسته‌ها خبر داد.

 مجتبی خسرو تاج در موردکارت‌های اعتباری خرید کالا گفت: کارتهای فرهنگیان و افراد مشمول صندوق‌های بازنشستگی از هفته آینده صادر و توزیع می‌شود.

وی گفت: پس از ثبت نام و اعطای کارتهای کارکنان و حقوق بگیران، این کارتهای اعتباری برای صاحبان مشاغل آزاد و دانشجویان نیز صادر و توزیع می‌شود.

معاون وزیر صنعت با بیان اینکه تا کنون ۵ هزار کد کالا در شبکه خرید کالاهای کارت‌های اعتباری وارد شده است تصریح کرد: این اعتبارات برای خرید کالاهای داخلی است و پول آن مستقیم به حساب تولید کنندگان می‌رود.

گفتنی است کارت خرید کالای ایرانی، ابزاری اعتباری است که توسط بانک‌های کشور برای عموم مردم که درآمد مشخص و ثابتی دارند، صادر شده و دارنده آن می‌تواند تا سقف تعیین شده که متناسب با درآمد ماهیانه و حداکثر معادل یکصد میلیون ریال خواهد بود، کالاهایی را که فهرست آن‌ها توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت تعیین شده است، خریداری کند.


 اخبار اقتصادی  -  ایلنا 


ویدیو مرتبط :
جزئیات طرح کارت 10 میلیونی خرید کالا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وام ۱۰ میلیونی خرید کالا ناگهان ۶ میلیون تومان شد



اخبار,اخباراقتصادی, طرح فروش قسطی کالا

سقف مبلغ وام خرید کالای ایرانی با تصمیم ناگهانی بانک مرکزی از ۱۰ به ۶ میلیون تومان کاهش یافت.

  امروز بانک مرکزی شرایط جدید دریافت کارت اعتباری کالا را به صورت رسمی اعلام کرد. براساس این اطلاعیه، کارمندان رسمی و پیمانی دستگاه‌های دولتی و بازنشستگان و مستمری‌بگیران تحت پوشش بیمه صندوق بازنشستگی کشوری با دریفاتی حداکثر 15 میلیون ریال در ماه می‌توانند برای دریافت کار اعتباری ثبت‌نام کنند.

بر اساس اعلام بانک مرکزی، سقف اعتبار این افراد حداکثر تا چهار برابر دریافتی ماهانه آنها است که بر همین مبنا، یک محاسبه سرانگشتی نشان می‌دهد سقف مبلغ وام برای کارت‌هایی که میان کارمندان، بازنشستگان و مستمری بگیران توزیع خواهد شد، به ۶ میلیون تومان کاهش یافته است.

پیش از این، دولت سقف اعتبار کارت‌های خرید کالاهای ایرانی را ۱۰ میلیون تومان اعلام کرده بود که اکنون با اطلاعیه بانک مرکزی، این میزان اعتبار حداکثر ۶ میلیون تومان اعلام شده، این در شرایطی است که بنا به اعلام دولت، کارت اعتباری خرید کالا که براساس عقد مرابحه عملیاتی خواهد شد و نرخ سود ۱۲ درصد در بازپرداخت محاسبه می‌شود. 

متقاضیان می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های اعلام شده در سایت اینترنتی وزارت صنعت نسبت به خرید کالای خانگی مورد نیاز خود اقدام کنند. مدت بازپرداخت اقساط این تسهیلات نیز ۱۲ ماهه تعیین شده است.

دولت در مرحله قبلی اجرای طرح فروش اعتباری کالا که برای خودرو اجرایی شد، به ناگهان ( ۶ روزه) طرح را متوقف و اعلام کرد که تنها سقف ثبت نام ۱۱۰ هزار خودرو را برای تامین مالی در قالب وام ۲۵ میلیون تومانی، تامین اعتبار خواهد کرد.

 

اخبار  اقتصادی  -  مهر