اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

صادرات مجدد نفت ایران به آفریقای جنوبی و سریلانکا



اخبار ,اخبار اقتصادی ,صادرات مجدد نفت ایران به آفریقای جنوبی و سریلانکا

 

اخبار اقتصادی - صادرات مجدد نفت ایران به آفریقای جنوبی و سریلانکا

پالایشگاه‌های بزرگ نفت آسیا از جمله پالایشگاههای هند، چین ، کره جنوبی، ژاپن و ترکیه قراردادهای واردات نفت از ایران را تمدید کرده‌اند.

مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران گفت: ایران صادرات نفت خام به آفریقای جنوبی و سریلانکا را پس از کاهش تحریمها و در پی توافق هسته‌ای ژنو از سر گرفته است.

به گزارش ایسنا،‌ به نقل از پرس تی وی، محسن قمصری مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران گفت: صادرات نفت به این دو کشور در حال حاضر تحت قراردادهای تک محموله انجام می‌شود.

وی افزود: ایران هیچ مشکلی با امضای قراردادهای بلند مدت با سریلانکا و آفریقای جنوبی در زمینه صادرات نفت ندارد.

قمصری اظهار کرد: پالایشگاه‌های بزرگ نفت آسیا از جمله پالایشگاههای هند، چین ، کره جنوبی، ژاپن و ترکیه قراردادهای واردات نفت از ایران را تمدید کرده‌اند.

بیژن زنگنه وزیر نفت ایران چند روز پیش گفت:‌ صادرات نفت خام ایران به 1.5 میلیون بشکه در روز رسیده است.

زنگنه همچنین پیشتر گفته بود که ایران هیچ گونه محدودیتی را در زمینه صادرات نفت خود نمی‌پذیرد و مقدار صادرات نفت ایران همان قدری است که در بازار نفت عرضه می شود.

براساس توافق موقت هسته‌ای بین ایران و شش قدرت جهانی در نوامبر گذشته، 1+5 موافقت کرد که در ازای لغو بخشی از فعالیت‌های هسته ای ایران در یک دوره شش ماهه، برخی از تحریم های موجود علیه تهران را لغو کند.

شرکت‌های بزرگی نفتی جهان مانند شل، بریتیش پترولیوم، پتروناس مالزی، رپسول اسپانیا، لوک اویل روسیه، توتال فرانسه و اِنی ایتالیا پس از لغو تحریمها برای بازگشت به صنعت نفت ایران ابراز علاقه کرده‌اند. 

اخبار اقتصادی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
بازدید معاون مدیركل نفت آفریقای جنوبی تسیلیسو ماکوبلا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعلام آمادگی عمان برای جایگزینی صادرات نفت ایران به سریلانکا



 

 

 

سریلانکا , نفت , ایران

 

عمان برای جایگزینی نفت صادراتی ایران به سریلانکا، اعلام آمادگی کرد.

به نقل از رویترز، مقامات سریلانکا گفتند که مسئولان کشور عمان اطمینان داده اند در صورت قطع صادرات نفت ایران به سریلانکا به دلیل تحریم های آمریکا، عمان این کمبود نفت را جبران خواهد کرد.

محمد بن حمد الرمحی وزیر نفت عمان دیروز جمعه در دومین روز سفر به سریلانکا با "سوسیل پریماگایانثا" وزیر صنایع پالایشگاهی این کشور دیدار و درباره انتقال نفت به این کشور مذاکره کرده است.

یک مقام مسئول در سریلانکا هم گفته است: این دو وزیر با جزئیات درباره این موضوع صحبت کردند که در صورت قطع ناگهانی صادرات نفت ایران به سریلانکا و بروز بحران در این زمینه، عمان چگونه می تواند به سریلانکا کمک کند.

عمان روزانه حدود 700 هزار بشکه نفت خام تولید می کند و عضو اوپک (سازمان کشورهای صادرکننده نفت خام) نیست.

آمریکا بانک مرکزی ایران را به عنوان مهمترین کانال انتقال پول نفت ایران، تحریم کرده است.

سریلانکا از جمله مشتریان خرد نفت ایران است.  پالایشگاه سابوجاسکاندا سریلانکا روزانه 50 هزار بشکه نفت خام ایران را به فرآورده های نفتی تبدیل می کند. این پالایشگاه علاوه بر نفت ایران، از نفت خام سبک عربی از عربستان سعودی نیز تغذیه می کند.

مقامات مسئول در بخش نفت سریلانکا گفته اند شرکت دولتی سایلون پترولیون، سالانه تنها یک محموله نفت خام سبک عربی از عربستان سعودی می خرد که هم اکنون مذاکرات را برای افزایش واردات از عربستان سعودی ، آغاز کرده است.

ایران روزانه حدود سه و نیم میلیون بشکه نفت خام تولید و حدود دو میلیون و 200 هزار بشکه از آن را صادر می کند.../عصرایران