اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شیرین کاری های مجلس ادامه دارد!/استیضاح وزیر ورزش در حین انجام لغو شد



استیضاح وزیر ورزش در حین انجام لغو شد

شیرین کارهای مجلس ادامه دارد!

 



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

وقتی مردم برای انتخاب نمایندگان مجلس دقت نمی کنند؛ وقتی کسانی به مجلس فرستاده می شوند که یک روز هم نمی توانند بر نظر خود پایبند باشند و رای شان به راحتی عوض می شود. نتیجه اینکه جلسه استیضاح یک وزیر شروع می شود ، اما در حین انجام ، نماینده ها امضای خود را پس می گیرند. مجلس نهم در تاریخ ایران نامی ماندگار است!

با وجود تلاشهای زیادی که وزارت ورزش و جوانان برای باز پس گیری امضاهای نمایندگان کرد، استیضاح به قوت خود باقی ماند.

به گزارش تابناک، طبق آیین‌نامه استیضاح كنندگان دو و نیم ساعت و وزیر سه ساعت زمان برای پاسخ دادن به سوالات و ابهامات نمایندگان را دارند.

تا دقایقی دیگر عباسی به همراه احمدی نژاد برای دفاع از کارنامه خود وارد مجلس خواهند شد.

وزیر ورزش تنها آمد

محمد عباسی وزیر ورزش و جوانان دقایقی قبل برای حضور در جلسه استیضاحش به تنهایی در صحن علنی پارلمان حاضر شد.

بعداز حضور عباسی در صحن علنی، تعدادی از وکلای ملت از جمله ایرج ندیمی نماینده لاهیجان در اطراف صندلی وی حضور یافتند و به گفت‌وگو با او پرداختند.

استیضاح منتفی نشد!

دقایقی پس از شروع استیضاح وزیر ورزش و جوانان در مجلس، لاریجانی اعلام کرد که با پس گرفتن یکی دیگر از امضاها، استیضاح منتفی شد.

این در حالی است که حسن کامران، نماینده اصفهان مشغول سخنرانی به عنوان اولین  طراح استیضاح بود و نسبت به این اقدام هیئت رئیسه اعتراض کرد.

بعد از اعتراض کامران، لاریجانی اعلام کرد که خیر! دیگر پس گرفتن نداریم وارد شدیم و استیضاح انجام می‌شود.

منتفی شدن استیضاح در حال بررسی پس از سخنرانی كامران نماینده اصفهان به عنوان موافق استیضاح و در حالی كه موافق دوم در حال سخنرانی بود دكتر لاریجانی سخنرانی وی را قطع كرده و اعلام كرد تعداد امضاهای استیضاح به عدد 8 رسیده بنابراین طبق آیین نامه داخلی مجلس فقط یكی از امضا كنندگان می تواند به نمایندگی از طراحان اسیضاح 5 دقیقه سخنرانی نماید و اكنون طرح استیضاح از دستور خارج شده است./تابناک

 


ویدیو مرتبط :
استیضاح وزیر ورزش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تهیه طرح استیضاح وزیر ورزش در مجلس



اخبار,اخبار سیاسی ,استیضاح وزیر ورزش

 

اخبار سیاسی - تهیه طرح استیضاح وزیر ورزش در مجلس

به دنبال جمع‌آوری 100 امضا برای سوال از وزیر ورزش هستیم که تاکنون امضای 50 نماینده آماده شده است و منتظریم تا سایر نمایندگان نیز نظر خود را در این باره ارائه کنند.

رئیس فراکسیون ورزش مجلس از تلاش اعضای این فراكسیون برای جمع‌آوری 100 امضای نمایندگان برای استیضاح وزیر ورزش و جوانان خبر داد.

مقداد نجف‌نژاد در گفت‌وگو با ایلنا ضمن بیان این مطلب افزود: با توجه به عملکرد ضعیف وزیر ورزش و جوانان که چندان مطلوب نبوده و به حاشیه‌ رفتن‌های وزیر و دخالت در اموری که در شأن وی نیست و باعث‌شده وی از اصل کار در این وزارتخانه باز بماند، به دنبال جمع‌آوری 100 امضا برای سوال از وزیر ورزش هستیم که تاکنون امضای 50 نماینده آماده شده و منتظریم تا سایر نمایندگان نیز نظر خود را در این‌باره ارائه کنند.

وی با بیان اینکه نگاه ما به وزارت‌ورزش جنبه حمایتی دارد و به دنبال ایجاد تنش نیستیم، گفت: امیدواریم تا پیش از ارائه این پیشنهاد به هیات‌رئیسه در نشستی با وزیر ورزش مشکلات حوزه وزارتخانه را به وی گوشزد کنیم و وی نیز درصدد رفع این مشکلات تلاش کند، ولی در صورتی که احساس کنیم این جلسه نیز نمی‌تواند نظرات ما را جلب کند آن وقت به وظایف قانونی خود عمل خواهیم کرد.

نجف‌نژاد دخالت در هیات‌رئیسه باشگاه‌ها، مغفول‌ماندن حوزه جوانان در وزارت‌ورزش، تعیین تکلیف‌نشدن واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، بی‌توجهی به ورزش استان‌ها، استفاده‌نکردن از ظرفیت‌های بخش‌خصوصی، به کارگیری افراد غیر متخصص در وزارتخانه و... را از جمله پرسشها از وزیر ورزش و جوانان عنوان کرد.

رئیس فراکسیون ورزش و جوانان در مورد این اظهارنظر وزیر ورزش که عنوان کرده به دلیل مشکلات‌مالی تمایلی برای ادامه کار در وزارت ورزش ندارد، گفت: وی اگر علاقه‌ای به ادامه کار در این مسئولیت ندارد زودتر تکلیف را روشن کند تا فردی شایسته و توانمند در این مسئولیت قرار بگیرد و بتواند از ظرفیت‌های بخش‌خصوصی در جهت تامین منابع‌مالی لازم استفاده کند.

وی ادامه داد: این هنر وزیر است که این ظرفیت‌ها را به فعلیت درآورد و اگر این توانایی در وزیر فعلی وجود ندارد جای خودش را به مدیر توانمند دیگری بدهد که به جای توجه به حاشیه‌هایی مثل شکایت از علی دایی متوجه متن کار باشد. به هر حال وی باید بداند با اقتصاد دولتی و محدودیت‌هایی که دولت با آن روبروست، نمی‌شود ورزش را اداره کرد و ما نمی‌خواهیم وزیر ورزش صرفا مدیر هزینه باشد.
اخبار سیاسی - ایلنا