اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شنبه قبل از نیمه شعبان تعطیل نیست، اما مرخصی آزاد است، مسافرت بروید




 

با وجود اینکه پیش بینی می شد دولت شنبه 25 تیرماه را به دلیل قرار گرفتن میان دو روز تعطیل جمعه و نیمه شعبان، تعطیل اعلام کند، اما از هیات دولت خبر می رسد تعطیلی رسمی وجود ندارد.

لطف‌الله فروزنده معاون توسعه نیروی انسانی ریاست جمهوری در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره تعطیلی روز شنبه گفت: "طبق مصوبه هیات دولت شنبه 25 تیرماه تعطیل نیست؛ اما دستگاه‌های دولتی این مجوز را دارند که به کارمندان خود مرخصی بدهند."

این روال تعطیلات گذشته است که روسا و مدیران ادارات مجاز به مخالفت با مرخصی بین دو تعطیلی نبودند. فروزنده همچنین گفت: "از آنجا که در میان چهار روز تعطیلی منتهی به یکشنبه نیمه شعبان روز شنبه روز کاری است دولت این تصمیم را گرفت تا مردم بتوانند در این مناسب فرخنده از چهار روز تعطیلی که از پنج شنبه آغاز می شود، بهره ببرند."

پیش بینی می شود در 4 روز تعطیلی آخر هفته جاری و ابتدای هفته آینده، یکی از پیک های مسافرت در سال اتفاق بیفتد. ضمن اینکه این آخرین فرصت مسافرت پیش از ماه رمضان است..../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
نیمه شعبان و پیام آیت الله وحید خراسانی در مورد نیمه شعبان سال 91

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دانشگاه آزاد پنج شنبه ها تعطیل شد


بزودی بخشنامه تعطیلی پنج شنبه‌ها که در نخستین کمیته مشاوران دانشگاه شاخه کارمندان تصویب شد، ابلاغ می‌شود.

خبرگزاری ایسنا: معاون هماهنگی دانشگاه آزاد از برگزاری نخستین جلسه کمیته مشاوران شاخه هیات علمی دانشگاه در اواخر آبان سال جاری خبر داد.
 
محمد صادق مهدوی با بیان اینکه کمیته مشاوران شاخه هیات علمی دانشگاه پایان آبان تشکیل می‌شود، گفت: در این خصوص بخشنامه‌ای به روسای مناطق دانشگاه آزاد ابلاغ شده است مبنی بر اینکه کسانی که در این کمیته ثبت‌نام کرده اند، جلسه‌ای در هر منطقه و به تفکیک واحد با حضور مشاوران تشکیل دهند. همچنین گزارش نهایی جلسات باید تا اول آبان ماه به معاونت هماهنگی ارسال شود.
 
وی در ادامه از ابلاغ تعطیلی پنج‌شنبه ها در این دانشگاه خبر داد و گفت: بزودی بخشنامه تعطیلی پنج شنبه‌ها که در نخستین کمیته مشاوران دانشگاه شاخه کارمندان تصویب شد، ابلاغ می‌شود.
 
وی با بیان اینکه این مصوبه دارای تبصره‌هایی است که نهایی نشده و به محض نهایی شدن ابلاغ می‌شود، گفت: این مصوبه به تایید هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی رسیده و به محض نهایی شدن ابلاغ و اعلام خواهد شد.
 
مهدوی در ادامه از صدور پیام رئیس دانشگاه به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: این پیام در جلسه شورای دانشگاه در تاریخ 25 شهریور اعلام شده و در دسترس رسانه ها جهت اطلاع رسانی قرار خواهد گرفت.
 
معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: بزودی بخشنامه ثبت‌نام دانشجویان جدیدالورود و دانشجویان سال قبل هم ابلاغ می‌شود.