اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شعری که حسن روحانی در سازمان ملل خواند


حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رئیس‌جمهوری کشورمان در حالی سخنرانی خود در شصت‌وهشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل" را به پایان رساند که در انتهای آن بیت شعری از حکیم ابوالقاسم فردوسی خواند.

باشگاه خبرنگاران جوان: حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رئیس‌جمهوری کشورمان در حالی سخنرانی خود در شصت‌وهشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل" را به پایان رساند که در انتهای آن بیت شعری از حکیم ابوالقاسم فردوسی خواند.

این بیت از  داستان‌های شاهنامه برگرفته شده است، اما بخشی از ابیات مرتبط با بیت شعری که دکتر روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل از حکیم ابوالقاسم فردوسی خواند از این قرار است:

ز دل‌ها همه کینه بیرون کنید / به مهر اندرین کشور افسون کنید

بکوشید و خوبی به کار آورید / چو دیدید سرما، بهار آورید

ز خون ریختن دل بباید کشید / سر بی‌گناهان نباید برید

نه مردی بود خیره آشوفتن / به زیر اندر آورده را کوفتن


ویدیو مرتبط :
سخنرانی دکتر حسن روحانی در سازمان ملل متحد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تقدیر سازمان ملل از منشور حقوق شهروندی حسن روحانی



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب


اخبار سیاست خارجی - تقدیر سازمان ملل از منشور حقوق شهروندی حسن روحانی

مجمع عمومی سازمان ملل متحد به طرحی علیه وضعیت حقوق بشر ایران رای داد اما همزمان از تلاش های رئیس جمهور روحانی برای بهبود وضعیت حقوق بشر در ایران و اجرای منشور حقوق شهروندی تقدیر کرده است.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد به طرحی علیه وضعیت حقوق بشر در ایران رای داد.

به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز، مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز چهارشنبه به طرحی رای داد که در آن ضمن ادعای "نقض گسترده حقوق بشر در ایران" این وضعیت محکوم شده است. در عین حال در این مصوبه از تعهدات رئیس جمهور ایران برای بهبود وضعیت حقوق بشر در این کشور ابراز خرسندی شده است.

این طرح مربوط به وضعیت حقوق بشر ایران با 86 رای موافق در مقابل 36 رای مخالف و 61 رای ممنتع به تصویب رسید.

همزمان با ایران، پیش نویس های جداگانه ای درباره نقض حقوق بشر در سوریه و کره شمالی نیز در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به رای گذاشته و تصویب شد.

پیش نویس محکومیت نقض حقوق بشر در سوریه با اکثریت 127 رای موافق، 13 مخالف و 47 رای ممتنع تصویب شد. پیش نویس مربوط به کره شمالی اما بدون رای گیری و با اجماع، تصویب شد گرچه تعدادی از کشورها به طور علنی با این پیش نویس مخالفت کردند.

رویترز در این باره می نویسد: رای گیری و تصویب این طرح ها درباره نقض حقوق بشر در ایران سوریه و کره شمالی به اقدامات روتین هر ساله مجمع عمومی سازمان ملل متحد تبدیل شده است.

193 کشور جهان در مجمع عمومی سازمان ملل متحد عضو هستند. مصوبات مجمع عمومی جنبه اعلامی و مشورتی دارند و الزام آور نیستند.

در پیش نویس مربوط به وضعیت حقوق بشر در ایران آمده است: "از ادامه نقض خطرناک حقوق بشر ابراز نگرانی می شود اما از تعهدات رئیس جمهور جدید ایران حسن روحانی درباره برخی مسائل حقوق بشر مانند از میان برداشتن تبعیض علیه زنان و اقلیت های نژادی و حمایت از آزادی اظهار نظر ابراز خرسندی می شود."

نماینده ایران در سازمان ملل متحد نیز خطاب به اعضای مجمع گفت: این پیش نویس وضعیت واقعی داخلی ایران را منعکس نمی کند و آثار عکس به دنبال خواهد داشت.


در این طرح از برنامه روحانی برای اجرای منشور حقوق شهروندی تقدیر شده است. همچنین ایران به در پیش گرفتن گام های عملی برای تضمین بهبود ملموس وضعیت حقوق بشر در نزدیک ترین زمان ممکن و تقویت تعهدات دولت براساس قوانین داخلی و قانون بین المللی حقوق بشر تشویق شده است.

اخبار سیاست خارجی - عصرایران