اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شعار 6 تایی‌ها پس از اقدام عجیب دایی!


برادر علی دایی در اقدامی عجیب، موجب سر دادن شعار 6 تایی‌ها از سوی تماشاگران پرسپولیس در فضای استادیوم آزادی شد.

خبرگزاری ایسنا: برادر علی دایی در اقدامی عجیب، موجب سر دادن شعار 6 تایی‌ها از سوی تماشاگران پرسپولیس در فضای استادیوم آزادی شد.

نیلسون دروازه‌بان تیم فوتبال پرسپولیس اولین بازیکنی بود که به همراه بهزاد غلامپور، مربی‌اش وارد زمین شد و مورد تشویق تماشاگران پرسپولیس قرار گرفت.

پس از او سید مهدی رحمتی دروازه‌بان استقلال هم به زمین آمد که با شعار "عقاب آسیا"ی استقلالی‌ها مواجه شد.

در دیگر حاشیه پیش از داربی، محمد دایی برادر علی دایی سرمربی پرسپولیس، توپی را به سمت یکی از دروازه‌ها برد و شش مرتبه توپ را وارد دروازه خالی کرد که پس از ضربه ششم، تماشاگران پرسپولیس شعار شش تایی‌ها را در ورزشگاه سر دادند.

در شرایطی که حدود 30 دقیقه پیش( حدود ساعت 13:30) حداکثر 60 تا 65 هزار تماشاگر به استادیوم آمده بودند با نزدیک شدن به شروع مسابقه، استقبال تماشاگران سرعت بیشتری پیدا کرده است به طوری که در حال حاضر می‌توان تخمین زد که بین 75 هزار تا 80 هزار تماشاگر در استادیوم هستند.البته هنوز بخش قابل توجهی از صندلی‌های طبقه پایین که مربوط به بلیت‌های الکترونیکی بود نیز خالی مانده است.

در حال حاضر تماشاگران بازیکنان تیم‌هایشان را تشویق می‌کنند.


ویدیو مرتبط :
شعار نه استیلی نه دایـی/دنیزلـی 4444 تایی/سکو 8

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عجیب ترین شعار دربی؛ هفت تایی ها!


تماشاگران پرسپولیسی یک بار در استادیوم به جای شعار شش تایی ها، شعار هفت تایی ها سر دادند. کاپ: تماشاگران پرسپولیسی یک بار در استادیوم به جای شعار شش تایی ها، شعار هفت تایی ها سر دادند.

یکی از عجیب ترین شعارهایی که در بازی های سرخابی سر داده شد مربوط به دیدار جام اول تخت جمشید و بازی برگشت است. این دیدار اولین مسابقه دو تیم پس از بازی معروف 6 تایی ها بود.  تحلیل مجله دنیای ورزش را در روز24 آذر 1352 می بینیم.

یک داور سوییسی

شوررداور خوبی بود. چه بهتر از اینکه بیگانه بود و عادل. برهر چه می دید و تشخیص می داد به موقع، به جا و صحیح سوت می زد. شاید اگر در اروپا بود این قدر کارت زرد نشان نمیداد. ولی در این دیدار لازم بود چون خطاهای گاه و بیگاه که حکایت از اتفاقات بد می کرد، پی در پی تکرار می شد. او چشمانی باز داشت و حتی بازیکنان زیرک و موذی هم در دام او افتادند. اما بعضی خطاها هم نادیده می ماند و یا به عمد یا آوانتاژ جبران می شد. تذکرها، اخطارها همه به موقع بودند. اما برخورد آشکار و خصمانه آشتیانی و عادل خانی که از دهه 70 به بعد شروع شد و همه در خفای داور میان، نمی باید از چشم کمک داور بازی پنهان می ماند. آنها که بازوهای داور میانی هستند چه وظیفه ای مهم تر از این که از این اتفاقات جلوگیری کنند. مگر اینکه خدای ناکرده بری خراب کردن داور سوئیسی نقشه ای داشته اند و یا جز چشم دوختن به خط های حاشیه زمین مسئولیت دیگری نداشتند که خیلی عجیب است. بد نیست که اشاره شود داور دو دقیقه زود تر بازی را پایان داد.

شش تایی ها، 7 تایی ها!

فریاد انبوهی بزرگ از تماشاگران تا شروع بازی نوعی رجز خوانی و کرکری بود که یاد آن شش گل پرسپولیس را زنده می کرد. اما زمانی که درست در لحظات نخستین بازی پایه های دروازه پرسپولیس  با یک هجوم عجیب مژدهی لرزید ناگهان نفس ها در سینه حبس شد و اندکی بعد که خطر منتفی گردید دوباره امواج شش تایی ها، شش تایی ها در استادیوم... پخش شد و با گل پرسپولیس هیاهوی هفت تایی ها، هفت تایی ها سر گرفت.

خوشحالی ما و همه آنها که فوتبال را دوست دارند این است که همیشه تماشاگران ما در پشتیبانی ازتیم خود معقول، وفادار و اصولی باشند و حرمت میدان مسابقه و بازیکنان حریف را هم نگاه دارند. این به سود تیم ها، به سود بازیکنان و فوتبال ملی و به سود اعصاب ضعیف نسل امروز ماست. اما در حیرت تمام بارها شاهد بودیم که در سکوهای اطراف برخوردهای شدیدی بین تماشاگران رخ داد و باروت آسا با یک جرقه منفجر می شدند. چرا؟راستی چرا؟ مگر نه اینکه برای لذت و شادمانی به فوتبال می رویم؟ پس این چه لذت شکنجه آوری است که برای خود می سازیم.

مسابقات قهرمانی باشگاه های ایران، سال 1352

جام اول تخت جمشید، بازی برگشت

یکشنبه 18 آذر ماه 1352، استادیوم آزادی

پرسپولیس   1   تاج   1

پرسپولیس: هادی طاووسی، ابراهیم آشتیانی، مسیح مسیح نیا، جعفر کاشانی، مهراب شاهرخی، علی پروین، ایرج سلیمانی (محمدرضا خلعتبری)، رضا وطنخواه، اسماعیل حاج رحیمی پور، همایون بهزادی (کاپیتان) (صفر ایرانپاک)، حسین کلانی

مربی: آلن راجرز

تاج: ناصر حجازی، منصور پورحیدری، اکبر کارگر جم، عباس نوین روزگار، عزت الله جان ملکی، جواد قراب، علی جباری (کاپیتان)، کارو حق وردیان، مسعود مژدهی، غلامحسین مظلومی (حسن روشن)، رضا عادلخانی

مربی: رایکوف

داور: رادولف شورر (سوئیس) با کمک محمدصالحی و منوچهر نظری

تماشاگر:35 هزار نفر

اخطار: رضا وطنخواه، ابراهیم آشتیانی، کارو حق وردیان

اخراج: رضا عادلخانی

گل ها: دقیقه 46 همایون بهزادی، دقیقه 70 علی جباری