اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شش توصیه لاریجانی به دولت روحانی


رئیس مجلس شورای اسلامی در توصیه هایی به دولت جدید گفت: دولت در عزل و نصب ها به شایسته سالاری توجه کرده و از همه نیروهای متدین و متعهد سوای تعلقات سیاسی استفاده کند.

خبرگزاری مهر: رئیس مجلس شورای اسلامی در توصیه هایی به دولت جدید گفت: دولت در عزل و نصب ها به شایسته سالاری توجه کرده و از همه نیروهای متدین و متعهد سوای تعلقات سیاسی استفاده کند.

در ابتدای جلسه روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک سالگرد ورود آزادگان و روز پزشک گفت: در آغاز هفته دولت یاد شهیدان باهنر و رجایی را گرامی می داریم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم دولت جدید به یمن این ایام حرکت خدمت به مردم را با جدیت آغاز نماید.

وی با بیان این که مجلس با رای اعتماد به کابینه مسیر را برای دولت برای حل مشکلات کشور با استقرار دولت فراهم نمود، گفت: توصیه ما به دولت محترم این است که اولا با همان روحیه مجاهدانه که در شهید باهنر و شهید بهشتی پایه و اساس دولت را شکل داد مسیر خود را مشخص نماید که عزت مندی جمهوری اسلامی در این نگاه است.

لاریجانی در توصیه خود به دولت روحانی تاکید کرد: دولت جدید به موضوع شایسته سالاری در همه امور توجه جدی نمایند که کار ملک با تدبیر شایستگان راست گردد و عزل و نصب ها بر چنین اصلی مستند گردد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در سومین توصیه خود به دولت اظهار داشت: دولت از همه نیروهای متدین و متعهد که حکمت امور دیوانی را فهم نموده اند سوای تعلقات سیاسی بهره گیری شود که فراجناحی بودن دولت بدین معنا محل اعتنا خواهد بود.

نماینده قم در چهارمین توصیه خود به دولت جدید گفت: قانون گرایی محل آزمون دولت است که بر اساس آن اداره امور کشور متوازن می گردد و مردم زندگی قابل پیش بینی می یابند و عدالت گرایی رونق پیدا می کند.

لاریجانی در پنجمین توصیه خود به دولت جدید تصریح کرد: دولت از همه ظرفیت های نظام برای حل مشکلات مردم استفاده کند و روحیه تعامل با همه بخش های نظام حاکم گردد.

وی در آخرین توصیه خود به دولت جدید گفت: دولت با تحلیل واقع بینانه از شرایط با نگاه علمی به حل و فصل امور بپردازد و از شتابزدگی پرهیز نماید، امیدواریم دولت جدید در چارچوب سیاست های کلی نظام و رهنمودهای و تعادل در مواضع خدمت به مردم را یگانه گم شده خود بداند که توفیق الهی در همین راه است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنرانی خود با اشاره به حوادث روزهای گذشته در خاورمیانه گفت: در حوادث روزهای گذشته همه شواهد و قرائن حکایت از آن دارد که کشورهای زورگو و یاغی چون مسیر تحولات در منطقه را به نفع اهداف سلطه طلبانه خود ارزیابی نکردند پروژه آشفته سازی منطقه را کلید زدند.

لاریجانی افزود: آنچه در این روزها در مصر، سوریه و لبنان رخ داد مخصوصا سبوعیتی که در کشتار لبنان رخ داد و استفاده از سلاح های کشتار جمعی که تروریست ها در سوریه استفاده کردند بستر سازی برای فرصت طلبی آمریکا و رژیم صهیونیستی است تا در خلال جنگ افروزی بین طوائف و مذاهب زمان برای صلح قلابی در فلسطین و تحقیر مجدد ملت مظلوم فلسطین را فراهم کند.


ویدیو مرتبط :
دلیل رفتار مشابه دولت آمریکا با دولت روحانی و خاتمی چیست؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

لاریجانی: مجلس توصیه خاصی به روحانی درباره کابینه نداشت/ بررسی صلاحیت کابینه یازدهم،دوشنبه هفته آینده



کابینه روحانی,رای اعتماد به کابینه روحانی


لاریجانی در نشست خبری:مجلس توصیه خاصی به روحانی درباره کابینه نداشت

لاریجانی با بیان اینکه او و دیگر نمایندگان مجلس توصیه خاصی برای اعضای کابینه به رئیس‌جمهور نداشته‌اند، تأکید کرد: به طور قانونی، آقای روحانی با نظر خودشان اعضای کابینه را انتخاب کرده و به مجلس معرفی کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه مجلس توصیه خاصی به روحانی درباره انتخاب وزرا نداشته است، گفت که بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی از دوشنبه هفته آتی آغاز می‌شود.

به گزارش فارس، علی لاریجانی رئیس‌ مجلس شورای اسلامی بعد از مراسم تحلیف در نشست خبری مشترک با رؤسای قوه مجریه و قضاییه ضمن تقدیر از حجت‌الاسلام حسن روحانی و آیت‌الله آملی لاریجانی به جهت حضور در مجلس شورای اسلامی گفت: بعد از انتخابات پرشور و برگزاری مراسم تنفیذ، تحلیف آخرین مرحله‌ای بود که در مجلس انجام شد.

وی با اشاره به حضور مقامات کشورهای مختلف در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور ایران، این امر را نشانگر این است که ایران به عنوان یک کشور ممتاز و تأثیرگذار در منطقه مطرح است.

لاریجانی در ادامه با اشاره به معرفی اعضای کابینه پیشنهادی از سوی رئیس‌جمهور به مجلس، گفت: لازم می‌دانم از آقای روحانی که از مهلت دو هفته‌ای خود برای معرفی اعضای کابینه مجلس به خوبی استفاده کرده و همین امروز اعضای کابینه خود را معرفی کردند، تشکر کنم. این روحیه نشان‌دهنده این است که دولت آینده دولت پرکاری خواهد بود و از زمان استفاده خواهد کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ما یک هفته وقت خواهیم داشت تا صلاحیت وزرا را بررسی کنیم و انشالله از دوشنبه هفته آینده، بررسی صلاحیت وزرا در مجلس آغاز خواهد شد.

لاریجانی با بیان اینکه او و دیگر نمایندگان مجلس توصیه خاصی برای اعضای کابینه به رئیس‌جمهور نداشته‌اند، تأکید کرد: به طور قانونی، آقای روحانی با نظر خودشان اعضای کابینه را انتخاب کرده و به مجلس معرفی کردند.

وی با ابراز امیدواری از اینکه کابینه رئیس‌جمهور یازدهم با رأی اعتماد مجلس کار خود را برای حل مشکلات شروع کند، از رسانه‌ها‌ی مختلف که به گفته وی در این ایام تلاش خوبی داشته‌اند تشکر و برای آنان آرزوی توفیق کرد./فارس

مجلس،‌ دوشنبه هفته آینده صلاحیت کابینه یازدهم را بررسی می‌کند
به گزارش ایسنا، علی لاریجانی در نشست مشترک خبری خود با روسای قوای مجریه و قضاییه، خبر داد که با توجه به اینکه حجت‌الاسلام روحانی امروز همزمان با مراسم تحلیف کابینه خود را به مجلس معرفی کردند، مجلس نیز دوشنبه هفته آینده نیز صلاحتی کابینه یازدهم را بررسی خواهد کرد. /ایسنا