اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شروط کاخ سفید برای خواندن متن توافق ژنو



اخبار, شروط کاخ سفید برای خواندن متن توافق ژنو


اخبار سیاست خارجی-  مجوز ویژه و تحت مراقبت قرار گرفتن؛ شروط کاخ سفید برای خواندن متن توافق ژنو

کاخ سفید به شدت مراقب افرادی است که متن توافق موقت هسته ای با ایران را خوانده اند، توافقی که طبقه بندی شده نیست و در محلی به شدت امن نگهداری می شود.

واشنگتن فیری بیکن نوشت: کاخ سفید به شدت مراقب افرادی است که متن توافق موقت هسته ای با ایران را خوانده اند، توافقی که طبقه بندی شده نیست و در محلی به شدت امن نگهداری می شود.

به گزارش انتخاب، اعضای کنگره و افراد با وجود مجوز امنیتی به اجبار کاخ سفید مجبور شده اند که تن به اقدامات فوق امنتی برای مشاهده متن توافق دهند تا در نتیجه جزئیات در رسانه ها منتشر نشود.

کاخ سفید به دلیل عدم انتشار متن توافق به شدت از سوی کنگره مورد انتقاد قرار گرفته است. با این حال جزئیات دقیق توافق هسته ای همچنان مبهم است.

یک مقام ارشد سنا می گوید: افرادی که سند را مشاهده می کنند به شدت تحت مراقبت هستند تا اطمینان حاصل شود که هیچگونه اطلاعاتی منتشر نشود.

وی افزود: تنها کسانی می توانند این سند را مشاهده کننده که مجوز ویژه ای داشته باشند و تمامی آنها باید پروسه ای امنیتی را طی کنند.

اخبار سیاست خارجی - انتخاب


ویدیو مرتبط :
1392/10/27:کاخ سفید جزئیات فنی توافق ژنو را منتشر کرد..?!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کاخ سفید متن اجرای توافق ژنو را منتشر کرد


کاخ سفید خلاصه ای از آنچه که آن را روند اجرای توافقنامه هسته ای ژنو خوانده است، در اختیار نمایندگان کنگره گذاشت.

خبرگزاری ایرنا: کاخ سفید خلاصه ای از آنچه که آن را روند اجرای توافقنامه هسته ای ژنو خوانده است، در اختیار نمایندگان کنگره گذاشت.

در این متن که روز پنجشنبه ( به وقت محلی) بر روی سایت کنگره ی آمریکا قرار گرفته، آمده است: در ازای توقف غنی سازی 20 درصد و سایر اقدامات شفاف ساز تهران، بخشی از دارایی های توقیف شده ایران شامل چهار میلیارد دلار را آزاد خواهد شد.

در این متن آمده است: ایران متعهد است بعد از گزارش جدید آژانس بین المللی انرژی اتمی که قرار است بیستم ژانویه منتشر شود، تمامی فعالیت های غنی سازی 20 درصد را متوقف کند و همزمان فرایند رقیق سازی نیمی از ذخیره اورانیوم 20 درصد را آغاز کند.

به موجب این متن ، همچنین ایران پذیرفته است که ساخت سانتریفیوژهای جدید را متوقف کند و همچنین سانتریفیوژهای از کار افتاده قبلی را هم تعویض ننماید.

توقف سوخت رسانی و تکمیل راکتور آب سنگین اراک، توقف اقدامات جدید برای توسعه برنامه های هسته ای، عدم تلاش برای ساخت مجتمع فرآوری سوخت و ذخیره غنی سازی 5 درصد از دیگر مفاد این متن منتشر شده است.

بر اساس این متن در ازای این اقدامات تهران، گروه 1+5 متعهد هستند، تمامی تحریم های علیه صادرات محصولات پتروشیمی و واردات محصولات مربوط به صنعت خودروسازی ایران را معلق کنند.

برداشتن تحریم های مربوط به خرید قطعات هواپیمای مسافربری، توقف تلاش ها برای کاهش خرید نفت ایران در بازار جهانی، رفع محدودیت های ارزی و گردش مالی بر اساس توافقنامه ژنو از دیگر موارد مورد اشاره در این متن است .