اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شرط ورود «مک‌ دونالد» به ایران


قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره اعلام آمادگی کمپانی "مک‌دونالد" برای پذیرش نمایندگی در ایران گفت: تاکنون درخواستی در این رابطه ارسال و مجوزی صادر نشده است اما طبق قانون اصناف کشور، اینگونه فعالیت‌ها نیازمند اخذ مجوز از اتحادیه‌های صنفی ذیربط است.

خبرگزاری ایسنا: قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره اعلام آمادگی کمپانی "مک‌دونالد" برای پذیرش نمایندگی در ایران گفت: تاکنون درخواستی در این رابطه ارسال و مجوزی صادر نشده است اما طبق قانون اصناف کشور، اینگونه فعالیت‌ها نیازمند اخذ مجوز از اتحادیه‌های صنفی ذیربط است.

مجتبی خسروتاج اظهار کرد:‌ ضوابط صدور مجوز برای ایجاد نمایندگی رستوران‌های زنجیره‌ای مشمول دستورالعمل مربوط به اخذ مجوز نمایندگی برای کالاهای سرمایه‌ای که در حال حاضر این وزارتخانه طبق قانون صادر می‌کند، نیست و از مقررات دیگری تبعیت می‌کند.

وی در عین حال بیان کرد: طبق قانون اصناف کشور این‌گونه فعالیت ها که در زمره فروشگاه‌های خدماتی زنجیره‌ای هستند به اخذ مجوز از اتحادیه‌های صنفی ذیربط نیاز دارند ولی به دلیل محدود بودن فروشگاه‌های زنجیره ای در کشور هنوز اتحادیه این‌گونه واحدهای صنفی شکل نگرفته است.

خسروتاج افزود: البته به زودی انتخابات تشکیل این اتحادیه انجام می‌شود و شکل رسمی می‌گیرد که تا آن زمان اخذ مجوز از اداره امور اصناف وزارت صنعت، معدن و تجارت الزامی است.


ویدیو مرتبط :
مک دونالد در ایران ثبت شد؟؟؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مک‌ دونالد داوطلب ورود به ایران شد


کمپانی آمریکایی مک‌دونالد با بازگشایی بخش ثبت‌نام از متقاضیان راه‌اندازی شعبه در ایران، برای ورود به کشورمان اعلام آمادگی کرده است.

خبرگزاری تسنیم: کمپانی مک‌دونالد به عنوان بزرگترین رستوران زنجیره‌ای جهان با بیش از 35 هزار شعبه در 119 کشور جهان، بعد از اعلام توافق هسته‌ای ایران با گروه 5+1، درخواست راه‌اندازی نمایندگی در ایران را رسما صادر کرد.

سبد محصولات این کمپانی آمریکایی شامل اغذیه فوری مانند همبرگر، چیزبرگر، مرغ، سیب زمینی سرخ کرده، صبحانه، نوشابه‌ها و دسرها می‌شود.

این اقدام ظاهرا با تکیه بر پایان یافتن تحریم‌ها و امکان انجام راحت‌ تراکنش‌‌های مالی با ایران صورت گرفته و فرصت خوبی برای سرمایه‌گذاران خارجی به ارمغان آورده است.

با این حال فرم جمع‌آوری اطلاعات از متقاضیان ایرانی استفاده از برند مک‌دونالد (درخواست نمایندگی)، روی سایت این کپمانی قرار گرفته و البته گفته شده که تکمیل فرم هیچگونه تضمینی ایجاد نمی‌کند اما می‌تواند راهی برای تماس‌های آینده باشد.

مک‌ دونالد داوطلب ورود به ایران شد