اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شرط دریافت گذرنامه پس از خروج غیر قانونی


رئیس پلیس گذرنامه و مهاجرت شرایط دریافت گذرنامه پس از خروج غیرقانونی از کشور را اعلام کرد.

 خبرگزاری مهر: رئیس پلیس گذرنامه و مهاجرت شرایط دریافت گذرنامه پس از خروج غیرقانونی از کشور را اعلام کرد.

سردار محمود صادقی  اظهار داشت: افرادی که به صورت غیرمجاز از کشور خارج شده اند و قصد بازگشت به کشور و دریافت گذرنامه قانونی را دارند با مراجعه به سفارتخانه های کشور در کشورهای مختلف برگه عبور دریافت و وارد کشور می شوند.

 این افراد پس از مراجعه به مراجع قضایی معرفی و پس از حکم مراجع قضایی می توانند گذرنامه دریافت کنند.


وی ادامه داد: افرادی که فرزندانشان به عنوان همراه در گذرنامه شان ثبت شده بودند و اکنون قصد دارند برای فرزندان گذرنامه جداگانه دریافت کنند با ارائه مدارک به سفارتخانه و کنسولگری های ایران در خارج از کشور می توانند گذرنامه جدید برای فرزندانشان دریافت کنند.

به گفته رئیس پلیس گذرنامه و مهاجرت، افراد می توانند به کنسولگری ایران در سایر کشورهای خارجی نیز برای دریافت گذرنامه جدید اعضای خانواده هایشان مراجعه کنند. هیچ نیازی به حضور در کشور برای ایرانیان مقیم سایر کشورها نیست.     


ویدیو مرتبط :
دریافت جم کلش اف کلنز بصورت قانونی از طریق دریافت گیفت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شرط دریافت گذرنامه برای دختران زیر 40 سال


یک عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت که این فراکسیون پیشنهاد کرده در لایحه گذرنامه، زنان زیر 40 سال در صورتی که رشیده باشند اجازه خروج از کشور پیدا کنند.

خبرگزاری ایسنا: یک عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت که این فراکسیون پیشنهاد کرده در لایحه گذرنامه، زنان زیر 40 سال در صورتی که رشیده باشند اجازه خروج از کشور پیدا کنند.

لاله افتخاری اظهار کرد: پیشنهاد فراکسیون زنان این بوده که در لایحه گذرنامه که برای زنان زیر 40 سال بدون اجازه ولی ممنوعیت خروج پیش‌بینی شده، قید رشیده بودن اضافه شود تا اگر زنانی زیر 40 سال به تشخیص مراجع ذی‌صلاح رشیده باشند، ممنوعیت خروج از کشور نداشته باشند.

وی افزود: به نظر ما نه باید به صورت مطلق به هر کسی اجازه خروج از کشور داد که تبعات داشته باشد و نه اینکه به صورت مطلق جلوی خروج همه گرفته شود. ما معتقدیم باید در صورت احراز رشیده بودن، اجازه خروج از کشور داده شود.

طبق تعریف دختر رشیده به دختری گفته می‌شود که مصلحت خود را تشخیص می‌دهد، می‌تواند امورات خود را اداره کند و بیم آن که فریب بخورد در میان نباشد، همچنین در تعریفی دیگر چنین فردی دختری است که صلاح وخیر وشر خود را تمیز بدهد، مثلاً بتواند معاملات مهم را انجام بدهد و بگونه کامل مصلحت و مفسده را درک کرده و تحت تأثیر احساسات قرار نگیرد.