اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شرط ثبت نام کلاس اولی‌ ها


معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه شناسنامه سنجش سلامت برای ثبت نام کلاس اول ابتدایی الزامی است، گفت: والدین تا پایان تیر ماه فرصت دارند نسبت به ثبت نام فرزند خود اقدام کنند.

خبرگزاری ایرنا: معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه شناسنامه سنجش سلامت برای ثبت نام کلاس اول ابتدایی الزامی است، گفت: والدین تا پایان تیر ماه فرصت دارند نسبت به ثبت نام فرزند خود اقدام کنند.

محمد دیمه ور با اشاره به اینکه ثبت نام دوره ابتدایی از اول خردادماه آغاز شده است، اظهارداشت: دانش آموزانی که در پایه های تحصیلی بالاتر هستند نیازی به ثبت نام مجدد ندارند و این فرایند به صورت خودکار صورت می گیرد.

وی تصریح کرد از والدین دانش آموزان اول ابتدایی می خواهیم که تا پایان تیرماه برای ثبت نام فرزندان خود اقدام کنند زیرا فرایند سنجش سلامت زمان بر است و بدون ارایه شناسنامه سنجش سلامت ثبت نام کامل نخواهد شد.

دیمه ور افزود: دانش آموزانی که در پایه های تحصیلی بالاتر از اول ابتدایی هستند و می خواهند از مدرسه ای به مدرسه دیگر یا از منطقه ای به منطقه دیگر منتقل شوند می توانند با توجه به وضعیت مناطق و ظرفیت موجود مدارس نسبت به ثبت نام فرزند خود اقدام کنند.

برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان سال تحصیلی 94-93 از اول خرداد ماه به مدت سه ماه در 895 پایگاه سنجش در حدود 900 شهر و منطقه و 20 هزار روستا اجرا می شود.

سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی در نوآموزان در دو مرحله اجرا می شود، مرحله مقدماتی شامل ارزیابی بینایی، دیدرنگ، شنوایی، گفتاری، آمادگی تحصیلی، اندازه گیری توده بدنی، وزن و قد، غربالگری اختلالات دهان و دندان، جلدی و اوتیسم است.

در مرحله معاینه بالینی و تخصصی نیز در صورت ضرورت و برحسب نوع ارجاع، نوآموز برای بررسی دقیق تر به نیروهای تخصصی ارجاع داده می شود و نوآموزانی که نیاز به ارزیابی تخصصی نداشته باشند پس از دریافت پرونده سلامت به دبستان مورد تقاضای ثبت نام معرفی می شوند.

بر اساس اعلام مسوولان وزارت آموزش و پرورش و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی پیش بینی می شود امسال بیش از یک میلیون و 250 هزار نوآموز در طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی شرکت کنند.


ویدیو مرتبط :
دانلود کارتون کلاس اولی ها - روز ثبت نام مدرسه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها



اخبار,اخبار اجتماعی ,ثبت‌نام کلاس اولی‌ها

معاون وزیر آموزش و پرورش، آغاز زمان ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی برای سال تحصیلی آینده را اعلام کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران علی زرافشان معاون وزیر آموزش و پرورش، گفت: ‌مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان که نتوانند استانداردهای لازم آموزشی را در مدارس رعایت کنند تعطیل و از ادامه فعالیت آن‌ها برای سال تحصیلی آینده جلوگیری خواهد شد.

وی با اشاره به ارزیابی عملکرد این مدارس در سال گذشته افزود: تعداد مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان بی‌کیفیت در هر استان متفاوت است و در بعضی از استان‌ها به پنج مدرسه دستور تبدیل وضعیت به مدرسه عادی دولتی را داده‌ایم.

زرافشان به نام‌نویسی دانش آموزان برای سال تحصیلی آینده اشاره و تاکید کرد: ثبت‌نام دانش آموزان اول ابتدایی از اول خرداد آغاز می‌شود و ثبت‌نام دانش آ‌موزان سایر پایه‌های تحصیلی بعد از اعلام نتایج امتحانات خرداد (۱۵ خرداد به بعد) ‌انجام می‌شود.

معاون وزیر آموزش وپرورش گفت: ثبت‌نام دانش آموزان میان پایه در‌‌ همان مدرسه محل تحصیل انجام می‌شود و تنها دانش‌آموزان پایه‌های ورودی هفتم و دهم به دلیل تغییر مقطع تحصیلی نیاز به تغییر مدرسه خود دارند.

 

اخبار اجتماعی - باشگاه خبرنگاران