اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شرایط پذیرش سرباز معلم اعلام شد



 اخباراجتماعی,خبرهای  اجتماعی, سرباز معلم

معاون احضار و اعزام سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: متقاضیان خدمت به صورت سرباز معلم باید به ادارات آموزش و پرورش محل سکونت خود مراجعه کنند.

به گزارش ایسنا، سرهنگ رحمان علیدوست افزود: کلیه مشمولان فارغ التحصیل دانشگاهی که برگ آماده به خدمت به تاریخ‌های یکم تیرماه یا یکم شهریور ماه 1395 دریافت کرده‌اند، می‌توانند با توجه به اعلام سهمیه سرباز معلم و صدور مجوز لازم از سوی ستاد کل نیروهای مسلح، با مراجعه به ادارات کل آموزش و پرورش استان محل سکونت، تقاضای عضویت خود را در قالب طرح سرباز معلم مطرح کرده و در صورت تایید توسط ستاد کل نیروهای مسلح، مدت خدمت خود را به عنوان سرباز معلم سپری می‌کنند.

وی افزود: در طرح سرباز معلم، مشمولان علاقه مند به خدمت در آموزش و پرورش، به ادارات این سازمان در سراسر کشور مراجعه کرده و پس از ارائه درخواست، مراحل گزینش و انتخاب این افراد از سوی آموزش و پرورش انجام و به ستاد کل نیروهای مسلح اعلام می‌شود.

معاون احضار و اعزام سازمان وظیفه عمومی ناجا، در خصوص شرایط پذیرش سرباز معلم اظهار کرد: مشمولان متقاضی شرکت در این طرح می‌بایست فاقد غیبت بوده و با رعایت ضوابط و شرایط ابلاغ شده از سوی وزارت آموزش و پرورش پذیرش شوند.

سرهنگ علیدوست خاطر نشان کرد: اعزام به خدمت این دسته از مشمولان فقط در اول تیرماه انجام می شود و افراد برای اصلاح تاریخ اعزام خود یا کسب اطلاعات بیشتر می بایست از طریق ادارات کل آموزش و پرورش استان محل سکونت خود پیگیری کنند و از مراجعه به مراکز وظیفه عمومی خودداری کنند.

 

 اخبار اجتماعی  -  ایسنا 


ویدیو مرتبط :
شرایط پذیرش در بیمارستانها طنز ولی واقعیت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شرایط پذیرش بدون آزمون دانشجویان برتر مقطع كارشناسی در دوره دكتری اعلام شد



شرایط پذیرش بدون آزمون دانشجویان برتر مقطع كارشناسی در دوره دكتری اعلام شد

در اجرای سیاستهای حمایت و هدایت استعدادهای درخشان مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی، قانون تشكیل و وظایف وزارت علوم و ماده 18 قانون برنامه پنجم توسعه، آیین‌نامه پذیرش برگزیدگان علمی دوره كارشناسی برای ورود به دوره دكتری تدوین و به تصویب وزیر علوم رسید.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

ایجاد زمینه مناسب برای ارتقاء و تنوع بخشی به دوره‌های تحصیلات تكمیلی، كمك به تقویت بنیه علمی دوره‌های تحصیلات تكمیلی، تسریع در تربیت نیروی انسانی متخصص، مبتكر و خلاق و توجه به تفاوت استعدادها و فراهم ساختن امكان شكوفایی استعدادهای درخشان از جمله اهداف آیین‌نامه پذیرش برگزیدگان علمی دوره كارشناسی برای ورود به دوره دكتری است.

بر اساس ماده 3 این آیین‌نامه، دانش آموختگان دوره كارشناسی پیوسته، كه تحصیل خود را حداكثر در 8نیمسال تحصیلی به پایان رسانده باشند در صورت داشتن نشان جهانی یا نشان طلای كشوری المپیادهای دانش آموزی و همچنین دارندگان رتبه‌های 1 تا 3 نهایی المپیادهای علمی دانشجویی كشوری در هر یك از رشته‌های تحصیلی كه پس از گذراندن نیمسال هفتم به لحاظ میانگین كل حائز رتبه اول تاسوم در میان دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود باشند و شركت كنندگان در آزمون كارشناسی ارشد سازمان سنجش آموزش كشور كه به لحاظ رتبه آزمون جزو پنج درصد برتر پذیرفته شدگان در گرایش مورد تقاضا باشند می‌توانند از تسهیلات این آیین‌نامه استفاده كنند.

به گزارش ایسنا، براساس این گزارش، مدت مجاز تحصیل در این دوره 5/5 سال است كه با تایید موسسه حداكثر دو نیمسال به آن افزوده می‌شود، همچنین مجموع واحدهای این دوره 54 واحد می‌باشد.

گفتنی است: این آیین نامه از سال تحصیلی 92-1391 و پس از آن قابل اجراست و حائزین شرایط می‌توانند در همان رشته كارشناسی خود و برای سال تحصیلی بلافاصله پس از دانش آموختگی دوره كارشناسی از تسهیلات این آیین‌نامه بهرمند شوند./ایسنا