اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شرایط جدید نصب انشعاب فاضلاب در تهران



اخبار,اخباراجتماعی, فاضلاب

معاون تجهیز منابع مالی و نظارت بر واگذاری انشعابات شرکت فاضلاب تهران از اجرای طرح ساماندهی نصب انشعاب داخلی فاضلاب واحدهای مسکونی و اداری خبر داد و گفت: به منظور جلوگیری از برخی سودجویی‌ها، در صورت تمایل مشترکان، نصب شبکه داخلی فاضلاب به شبکه اصلی از سوی شرکت فاضلاب تهران صورت می‌گیرد.

 جهانگیر اسپه‌پور با تشریح اینکه برحسب قوانین اجازه ورود به حریم عرصه و عیان واحدهای مسکونی، اداری و تجاری برای نصب انشعاب شبکه داخلی وجود ندارد، گفت: براساس مصوبه جدید، درصورت درخواست مشترکان از این به بعد خدمات نصب انشعاب داخلی به صورت مستقیم از سوی شرکت فاضلاب تهران ارائه می‌شود.

وی با اعلام اینکه از ورود افراد سودجو به حیطه نصب انشعابات داخلی ساختمان‌ها به سیفون‌های جلوی املاک از سال آینده به صورت جدی ممانعت به عمل خواهد آمد، افزود: تاکنون مشاهده شده است که عده‌ای خود را پیمانکار شرکت فاضلاب معرفی می‌کنند، به منظور اتصال شبکه داخلی فاضلاب شهروندان به شبکه اصلی به مشترکان مراجعه کرده و درنهایت، با محاسبات غیرفنی، غیر کارشناسی، مبالغ گزافی را از شهروندان در قبال ارائه خدمات نامطلوب، دریافت می‌کنند، این درحالی است که این افراد هیچ ارتباطی با شرکت فاضلاب تهران ندارند.

اسپه‌پور با تشریح اقدام‌های انجام شده برای ساماندهی نصب انشعابات داخلی واحدها، ادامه داد: شرکت فاضلاب تهران با تصمیم هیات مدیره و مجمع عمومی شرکت فاضلاب تهران با هدف جلوگیری از فعالیت افراد سودجویی که تحت عنوان کارمندان شرکت فاضلاب تهران از شهروندان و مشترکان اقدام به دریافت هزینه‌های غیر متعارف برای نصب شبکه داخلی کرده، تصمیم به تهیه و انتشار فهرست بهای کارشناسی هزینه خدمات نصب قابل ارائه از سوی پیمانکاران گرفت که پیش از این، اجرایی شده است.

وی با اشاره به اینکه نصب غیر فنی و غیر کارشناسی برخی از افراد سود جو باعث مشکلات فراوانی از جمله عدم رعایت تراز و شیب نصب انشعاب داخلی به شبکه اصلی و همچنین عدم استفاده از تجهیزات استاندارد می‌شود، گفت: شهروندان باید نسبت به هویت حرفه ای و فنی شرکت‌های پیمانکار اطمینان حاصل کرده و سپس به آن‌ها اجازه فعالیت در حریم واحدهای مسکونی یا اداری و تجاری‌شان بدهند.

وی درخصوص جزییات اجرای طرح نصب انشعاب داخلی و نحوه بازپرداخت آن گفت: براساس این طرح، بعد از نصب انشعاب داخلی به شبکه اصلی، هزینه اتصال در قالب قرارداد جداگانه ای با شرکت، طی یک دوره مشخص، بعنوان مثال حداکثر تا 6 ماه از سوی مشترکان، بازپرداخت می‌شود.

وی با تاکید بر رعایت نکات فنی درنصب انشعابات داخلی توسط شرکت فاضلاب تهران، افزود: با این اقدام، ازپس زدگی‌های فاضلاب ناشی از نصب غیرفنی افراد سودجو که در برخی موارد خسارت‌های مالی به مالکان را وارد کرده است، از سال آینده پیشگیری به عمل می‌آید.

معاون تجهیز منابع مالی و نظارت بر واگذاری انشعابات شرکت فاضلاب تهران با اشاره به هزینه بالای اجرایی طرح فاضلاب تهران، گفت: شهروندان تهرانی با خرید انشعاب و پرداخت به موقع اقساط و اتصال به شبکه داخلی منازل به شبکه اصلی، شرکت را در تحقق توسعه و تکمیل شبکه فاضلاب تهران و همچنین حفاظت ازمنابع آب و محیط زیست یاری کنند.

وی افزود: آبیاری مزارع سبزی و صیفی جات با آب‌های آلوده با بروز بیماری‌های خطرناک همراه است. در حالی که با استفاده از پسآب‌های بهداشتی فاضلاب می‌توان از بروز این بیماری‌ها جلوگیری کرد، لذا همیاری شهروندان تهرانی درخرید انشعاب فاضلاب، مهرمختومه را بر پرونده آبیاری مزارع سبزی و صیفی جات با آب‌های آلوده حک خواهد کرد.

وی با اشاره به عدم تمایل برخی شهروندان تهرانی به اتصال به سامانه فاضلاب شهری، بیان کرد: برخورد سلیقه ای‌ شهروندان با این امرمهم، درنهایت توسعه شبکه فاضلاب شهر تهران را با مخاطرات بسیاری همراه می‌کند؛ اما باید متذکرشد که سیستم فاضلاب شهری درتامین سلامت و پاکیزگی آب شرب مصرفی با تاثیرگذاری بالایی همراه است.

 

 اخبار اجتماعی  -  ایسنا


ویدیو مرتبط :
ویدئومتری انشعاب فاضلاب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جریمه در انتظار مشترکان فاضلاب که اقدام به نصب انشعاب داخلی نکرده‌اند



اخبار,اخبار اجتماعی ,شرکت فاضلاب تهران

مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران گفت: براساس پیمایش‌های صورت گرفته حدود 40 درصد مالکین تحت پوشش نسبت به نصب تأسیسات داخلی اقدام نکرده‌اند به همین دلیل لایحه‌ای به شورای اسلامی شهر تهران ارائه شده که با تنظیم آن به صورت مصوبه و اجرایی شدن آن به مشترکینی که نسبت به نصب انشعاب داخلی اقدام نکرده اند اخطار داده شده ودر صورت عدم نصب، متضمن جریمه خواهند شد.

اصغر ریاضتی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به تاکید مسولین برای تکمیل هرچه سریع‌تر طرح فاضلاب تهران اظهار کرد: با توجه به تاکید شورای اسلامی شهر تهران بر اجرای کامل شبکه فاضلاب شهری و تحت پوشش قرار گرفتن کلیه مشترکین و استفاده بهینه از این امر توسط شهروندان؛ اقداماتی در راستای تسریع کار صورت گرفته است.

وی همچنین به تفاهم نامه منعقده با سازمان حفاظت از محیط زیست شهر تهران اشاره و اظهار کرد: به‌منظور استفاده از الزامات قانونی تفاهم نامه ای بین این شرکت و سازمان حفاظت از محیط زیست شهر تهران صورت پذیرفته که براساس آن مشترکینی که از اتصال تاسیسات داخل منازل به شبکه اصلی خودداری کنند از طریق سازمان حفاظت محیط زیست به مراجع قضایی معرفی خواهند شد که تاکنون چندین مورد به مرحله اقدام رسیده است.

مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران با بیان اینکه اجرای شبکه فاضلاب از آغاز طرح به رقم 5 هزار و 714 کیلومتر رسیده است ،گفت: در حال حاضر 528 هزار سیفون جلوی درب منازل در مناطق تحت پوشش طرح فاضلاب تهران قرارداده شده و جمعیتی بالغ بر 4 ملیون و 700 هزار نفر از جمعیت شهر تهران را تحت پوشش قرار داده است.

وی با بیان اینکه این میزان معادل 55 درصد از جمعیت شهر تهران است،اظهار کرد: شرکت فاضلاب تهران بر اساس اولویتهای اجرایی تنظیم شده و منابع مالی تامین شده به گونه ایی به اجرای شبکه و تصفیه خانه اقدام کرده است که در حال حاضر تقریباً، تمام شبکه اجرا شده قابلیت بهره برداری دارد.

40 درصد از انشعاب‌های آماده نصب تهران به شبکه وصل نشده‌اند
ریاضتی با اشاره به پیمایش میدانی و جمع آوری اطلاعات جمع‌آوری شده در این زمینه، گفت: بالغ بر 60 درصد از جمعیت تحت پوشش نسبت به اتصال تأسیسات داخلی املاک خود به شبکه جمع آوری فاضلاب شهری سیفون نصب شده اقدام کرده اند و براساس این پیمایش از این تعداد سیفون های نصب شده در جلوی درب اماکن مسکونی و تجاری در حدود 40 درصد مالکین تحت پوشش نسبت به نصب تأسیسات داخلی اقدام نکرده‌اند.
 
 اخبار اجتماعی  -  ایسنا