اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شرایط تردد خودروهای گذر موقت


رئیس مركز شماره گذاری پلیس راهور ناجا شرایط تردد خودروهای گذرموقت را تشریح كرد.

خبرگزاری مهر: رئیس مركز شماره گذاری پلیس راهور ناجا شرایط تردد خودروهای گذرموقت را تشریح كرد.

سرهنگ سعید روحی اظهار داشت: افرادی كه قصد ورود موقت به كشور را با وسیله نقلیه شخصی خود دارند باید به نزدیكترین مركز راهنمایی و رانندگی به گمرك ورودی مراجعه و نسبت به دریافت پلاك گذرموقت اقدام كنند.

وی افزود: مدت اعتبار پلاك خودروهای گذر موقت به استناد نامه گمرك، حداكثر برای كشورهای حوزه خلیج فارس ۳ ماه و سایر كشورها ۶ ماه است.

رئیس مركز شماره گذاری پلیس راهور ناجا با تاكید بر اینكه هیچ كس غیر از مالكی كه اسناد گمركی خودرو و اسناد پلاك گذر موقت به نامش است در طول زمان تردد اجازه رانندگی با خودرو مذكور را ندارد، گفت: پلیس در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه نسبت به توقیف خودرو یادشده اقدام می كند.

وی در عین حال تصریح كرد: تاریخ انقضای پلاك گذرموقت به صورت ماه و سال در پلاك ثبت شده است.


ویدیو مرتبط :
گذر موقت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شرایط دریافت پلاک دائمی برای خودروهای گذر موقت



 

 

شرایط دریافت پلاک دائمی برای خودروهای گذر موقت

معاون فنی،مهندسی پلیس راهور شرایط دریافت پلاک دائمی برای خودروهای گذرموقت را اعلام کرد.

 

سرهنگ علیرضا جهانگیری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: خودروهای گذر موقت پس از پایان مهلت حضورشان در کشور باید به گمرک واردکننده مراجعه و برای تمدید مهلت حضور اقدام کنند. ضمن اینکه صاحبان خودرو پس از تمدید باید بار دیگر پلاک جدید دریافت کنند.

وی با اشاره به برخود با خودروهایی که مهلت حضورشان به اتمام رسیده است، تاکید کرد: اگر خودرویی پس از پایان مهلت قانونی در کشور تردد کند به عنوان کالای قاچاق محسوب شده و پلیس از تردد آن جلوگیری می کند.

معاون فنی، مهندسی پلیس راهور با اعلام شرایط واگذاری پلاک دائمی به خودروهای گذر موقت گفت:خودروهای گذر موقت در صورت پرداخت عوارض به گمرک و کسب استاندارهای زیست محیطی و فنی می توانند پلاک دائمی از راهور دریافت کنند. البته شرایط ایمنی خودرو برای پلیس حائز اهمیت است..../ مهر