اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سیگار نقش اول فیلم های ایرانی


محمد هادی ایازی در جلسه ستاد کشور مبارزه با دخانیات در وزارت بهداشت این مطلب را به استناد بررسی و تحلیل محتوا روی 300 فیلم برتر سه دهه گذشته کشور عنوان کرد...

خبرگزاری ایرنا: محمد هادی ایازی در جلسه ستاد کشور مبارزه با دخانیات در وزارت بهداشت این مطلب را به استناد بررسی و تحلیل محتوا روی 300 فیلم برتر سه دهه گذشته کشور عنوان کرد...

معاون اجتماعی وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی گفت: میزان استعمال دخانیات در نقش بازیگران مرد، چهار برابر و در بازیگران زن فیلم های سینمایی کشور ، 10 برابر شده است.

مردها چهار، و زن‌ها ده برابر گذشته، در فیلم‌های ایرانی سیگار می‌کشند

 ایازی، افزود: در فرایند این تحقیق، هر سال 10 فیلم برتر ، ارزیایی و تحلیل محتوا شده است.

وی ادامه داد: این بررسی نشان داد که میزان استعمال دخانیات در فیلم های ایرانی در دهه دوم نسبت به دهه اول در نقش مردان ، 2 برابر و در نقش زنان، چهار برابر بیشتر شده است.

معاون وزیر بهداشت گفت: این بررسی، همچنین نشان می دهد که میزان استعمال دخانیات در فیلم های دهه سوم مورد بررسی نسبت به دهه اول در نقش مردان، چهار برابر و در زنان، 10 برابر بیشتر شده است.

وی افزود: نگرانی وزارت بهداشت این است که این مساله در دهه چهارم نسبت به گذشته به مراتب بدتر شود. این موضوع را به آقای ایوبی، رئیس سازمان سینمایی کشور انتقال دادیم و از او خواستیم که ممنوعیت مصرف مواد دخانی را در فیلم های سینمایی در پروانه هایی که از این پس صادر می شود،اعمال کنند.

ایازی گفت: رئیس سازمان سینمایی کشور قول داد که این مساله را از این پس، رعایت کنند و قرار است موضوع مورد نظر را طی جلسه آینده اش با تهیه کنندگان و تولید کنندگان فیلم های سینمایی، گوشزد کنند.

وی افزود: این موضوع را به صورت جداگانه به آقای جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز منتقل کرده ایم و از او نیز خواستیم که قلیان و سیگار در فیلم های سینمایی طوری نشان داده نشود که ترغیب و تبلیغ مصرف دخانیات محسوب شود.

جلسه ستاد کشوری کنترل و مبارزه با دخانیات روز یکشنبه به ریاست وزیر بهداشت در وزارت بهداشت برگزار شد.


ویدیو مرتبط :
اسم نقش ها در فیلم های ایرانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

موفقیت فیلم هندی با بازی بازیگر زن ایرانی در نقش اصلی + تصاویر



موفقیت فیلم هندی با حضور بازیگر زن ایرانی در نقش اصلی + تصاویر

مریم زکریا متولد تهران است. او در کشور سوئد مدل، معلم و طراح حرکت بود. زکریا در سوئد مدرسه آموزش رقص هندی تاسیس کرد. یکی از بازیگران زن فیلم هندی ایندرا کمار مریم زکریا دختر ایرانی است. بازیگران زن ایرانی..

موفقیت فیلم هندی با بازی بازیگر زن ایرانی در نقش اصلی

این روزها فیلم "Grand Masti" به کارگردانی ایندرا کمار بر پرده سینماهای هند است که با فروش خوبی هم روبه رو شده است. در این فیلم پربازیگر آفتاب شیوداسانی، ریتیش دیشموک ،ویویک اوبری و... نقش آفرینی می کنند. اما یکی از بازیگران زن این فیلم مریم زکریا دختر ایرانی 28 ساله ای است که متولد تهران است و در سوئد بزرگ شده است.

موفقیت فیلم هندی با بازی بازیگر زن ایرانی در نقش اصلی

 مریم زکریا متولد بیست وهشتم سپتامبر سال 1984 در تهران است. او در کشور سوئد مدل ، معلم و طراح حرکت بود. زکریا در سوئد مدرسه ی آموزش رقص هندی تاسیس کرد و در سال 2009 به شهر مومبای هند نقل مکان کرد با این آرزو که وارد سینمای این کشور شد. زکریا ابتدا به عنوان مدل برای آگهی های تبلیغاتی در هند مقابل دوربین رفت . یکی از معروف ترین تبلیغات او برای شرکت کوکا کولا در کنار عمران خان(بازیگر معروف) بود. نخستین بار کارگردان تامیلی(گویش تامیل) سوندر سی. پس از تماشای ویدیوهای مریم زکریا در سایت یوتیوب برای یک آیتم در نخستین تجربه کارگردانی خود "آن سوی شهر"(2010)با او قرار داد بست .

موفقیت فیلم هندی با بازی بازیگر زن ایرانی در نقش اصلی

اما مریم زکریا با نقش کوتاهی در فیلم کمدی و با گویش تلگو"صد درصد عشق"(2011) به شهرت دست یافت و یکی از نقش های اصلی دو فیلم تلگویی Madata Kaja و آرجونا را ایفا کرد.حضور او در فیلمهای بالیوودی با فیلم حادثه ایی«کمیسر وینود» (2012)در نقش فرح اتفاق افتاد که در این فیلم با کرینا کاپور و سیف علی خان هم بازی بود. او با همین فیلم در بالیوود به شهرت دست یافت.

موفقیت فیلم هندی با بازی بازیگر زن ایرانی در نقش اصلی

منبع: caffecinema.com