اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سیل در 9 استان ایران/ کمک به 3600 نفر



 اخباراجتماعی  ,خبرهای  اجتماعی, سیل

سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور از امدادرسانی به بیش از 3600 تن در پی وقوع سیل و آبگرفتگی در 9 استان کشور خبر داد.

سید مصطفی مرتضوی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه استان‌های آذربایجان غربی، ایلام، تهران، خوزستان، زنجان، فارس، کردستان، کرمانشاه و مازندران در 48 ساعت گذشته متاثر از سیل و آبگرفتگی بودند، گفت: در ١٧ شهر و روستا امدادرسانی انجام شده و طی این مدت 3690 تن خدمات امدادی دریافت کرده‌اند.

وی افزود: از این میان 63 تن به مناطق امن و سه نفر به مراکز درمانی منتقل شده‌اند. همچنین سه تن نیز خدمات درمانی سرپایی دریافت کرده و 760 نفر از مسافران نیز به دلیل مسدود شدن محور بانه – سقز در چهاذ ورزشگاه شهر بانه اسکان داده شدند.

مرتضوی با بیان اینکه متاسفانه دو نفر نیز در شهرستان مریوان جان خود را از دست دادند، گفت: تخلیه آب از 60 واحد مسکونی نیز انجام شده و 20 خودروی سواری نیز از مسیر سیلاب رها شدند.

وی با بیان اینکه 193 نفر در غالب 46 تیم در این عملیات ها حضور داشتند، گفت: طی دو روز گذشته 680 بسته غذایی، 700 بطری آب معدنی، 260 قرص نان و 640 تخته پتو میان حادثه دیدگان توزیع شده است.

 

 اخبار اجتماعی  -  ایسنا


ویدیو مرتبط :
ده نفر قربانی سیل جاده چالوس در ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

2 نفر قربانی سیل در 9 استان کشور


معاون عملیات سازمان امدادونجات هلال احمر از وقوع سیل در 9 استان کشور و کشته شدن 2 هموطن بر اثر سیلاب خبر داد.

خبرگزاری فارس: معاون عملیات سازمان امدادونجات هلال احمر از وقوع سیل در 9 استان کشور و کشته شدن 2 هموطن بر اثر سیلاب خبر داد.

وی گفت: در استان‌های هرمزگان، کرمان، بوشهر، لرستان، فارس، قزوین، یزد، ایلام و کرمانشاه شاهد بارندگی شدید و وقوع سیلاب بودیم.

معاون عملیات سازمان امدادونجات هلال احمر با اشاره به درگیر شدن 42 شهرستان، گفت: از زمان آغاز بارندگی‌ها به 2400 نفر امدادرسانی شده و 15 نفر به‌صورت اضطراری اسکان یافتند.

وی از انتقال 4 مصدوم سیلاب به‌مراکز درمانی خبر داد و گفت: متاسفانه 2 نفر از هموطنان یکی در برازجان و یک نفر هم در رودان جان خود را در سیلاب از دست دادند.

به گفته درویشی، 620 امدادگر در قالب 135 تیم به امدادرسانی پرداخته و از 160 منزل نیز تخلیه لجن صورت گرفته است.