اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سگ نتانیاهو دو مقام اسرائیلی را گاز گرفت


سگ نخست وزیر رژیم صهیونیستی دو مقام صهیونیستی را در مراسم عید حنوکا گاز گرفت.

خبرگزاری فارس: سگ «بنیامین نتانیاهو» دو مقام صهیونیستی را در مراسم عید حنوکا گاز گرفت.

به گزارش پایگاه خبری «عاروتص شوع»، سگ «بنیامین نتانیاهو» در مراسم عید حنوکا که در اقامتگاه نخست وزیر اسرائیل در بیت‌المقدس برگزار شد، ابتدا «شارن هاسکل» یکی از اعضا حزب لیکود در پارلمان اسرائیل و سپس «اور آلون» شوهر «زیپی هوتوولی» معاون وزارت خارجه اسرائیل را گاز گرفت.

سگ نتانیاهو دو مقام اسرائیلی را گاز گرفت

بر اساس این گزارش، در اثر گاز گرفتن این سگ، هر دو به مراقبت‌های پزشکی نیاز داشتند.

بعد از آنکه «کِیا» سگ نتانیاهو «هاسکل» را گاز گرفت، نتانیاهو او را برای درمان همراهی کرد. در این بین، شوهر هوتوولی به سگ نزدیک شد تا آن را نوازش کند که سگ نتانیاهو او را نیز گاز گرفت.


ویدیو مرتبط :
تجمع 35هزار اسرائیلی علیه نتانیاهو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مقام سابق اسرائیلی: نتانیاهو درباره ایران دروغ می‌گوید



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,مذاکرات ایران و 5+1

 

اخبار سیاست خارجی - مقام سابق اسرائیلی: نتانیاهو درباره ایران دروغ می‌گوید

در حالی که با نزدیک شدن به پایان بازه زمانی شش ماهه توافق ژنو و بالا رفتن احتمال رسیدن ایران و گروه ۱+۵ به توافق جامع در موضوع هسته‌ای، مقامات رژیم اسرائیل بار دیگر ادعاهای خود علیه ایران را شدت بخشیده‌اند، یک مقام سابق این رژیم در مصاحبه‌ای ادعاهای نتانیاهو را زیر سؤال برده و گفته، ایران تصمیمی برای ساخت سلاح هسته‌ای ندارد.

به گزارش «تابناک»، یکی از کار‌شناسان ارشد هسته‌ای سابق رژیم اسرائیل اذعان کرده که بر خلاف ادعاهای مقامات این رژیم و همچنین آمریکا، ایران دست‌کم ده سال دیگر تا ساخت بمب هسته‌ای فاصله دارد؛ البته در صورتی که این کشور اصولاً تصمیم به ساخت چنین سلاحی داشته باشد.

‌«یوزی الیام»، مدیر اسبق کمیسیون انرژی هسته‌ای رژیم اسرائیل در گفت‌و‌گو با روزنامه «یدیعوت آحارانوت» گفته: «من مطمئن نیستم که ایران خواهان ساخت بمب باشد. به نظر من، صرف رسیدن به توانایی آستانه‌ای هسته‌ای برای تبدیل به یک قدرت منطقه‌ای و ترساندن همسایگان‌ برای آن‌ها کفایت می‌کند».

وی همچنین بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل را متهم کرده که برای پیشبرد مقاصد سیاسی خویش، اقدام به ایجاد ترس در میان افکار عمومی رژیم اسرائیل بر سر موضوع هسته‌ای ایران می‌کند. وی در این زمینه می‌گوید: «نتانیاهو از تهدید هسته‌ای ایران به منظور دستیابی به انواع مقاصد سیاسی خود استفاده می‌‌کند‌».

الیام در ادامه با اشاره به تهدیدات رژیم اسرائیل، مبنی بر احتمال انجام حمله نظامی علیه تأسیسات هسته‌ای ایران، این تهدیدات را بی‌پایه خوانده و گفته، به ویژه با توجه به چالش‌های موجود بر سر اقدام نظامی، چنین امری محتمل نیست.

وی همچنین گفته، انجام حمله احتمالی، نتیجه عکس به بار خواهد آورد و سبب تسریع روند برنامه هسته‌ای ایران خواهد شد.

گفتنی است، مخالفت الیام با اقدام نظامی علیه تأسیسات هسته‌ای، موضوع جدیدی نیست. وی در سال ۲۰۱۲ و در اوج بحث‌ها درباره احتمال انجام چنین حمله‌ای علیه ایران نیز مخالفت خود را با این موضوع نشان داشته بود.

این مقام سابق اسرائیلی همچنین ضمن اشاره به موضوع مذاکرات هسته‌ای ایران، نسبت به توافق مقدماتی هسته‌ای ژنو ابراز خوشبینی کرده است، حال آنکه در آستانه برگزاری دور جدید مذاکرات هسته‌ای ایران در وین، مقامات رژیم اسرائیل و به ویژه شخص نتانیاهو، بار دیگر ادعاهای خود علیه ایران را شدت بخشیده و مخالفت خود با هرگونه توافق هسته‌ای میان ایران و ۱+ ۵ را اعلام کرده‌اند.

به هر حال، این نخستین بار نیست که یک مقام یا کار‌شناس غربی یا اسرائیلی ادعاهای نتانیاهو درباره برنامه هسته‌ای ایران را زیر سؤال می‌برد. پیش از این و در مهم‌ترین نمونه، سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا نیز در ارزیابی‌های خود تأکید کرده بودند که ایران تاکنون هیچ کاری در راستای نظامی کردن برنامه هسته‌ای ایران انجام نداده است.

اخبار سیاست خارجی - تابناک