اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سورپرایز جالب مهدی یراحی برای طرفدارانش


مهدی یراحی ناگهان استیج را به شکل سوال‌برانگیزی ترک کرد و با تلفن همراه خود بازگشت. همه سکوت کردند تا ببینند این خواننده که گاه شیطنت‌هایش گُل می‌کند، چه برنامه‌ای دارد. او شماره‌ای را گرفت و تلفن را جلوی میکروفن قرار داد. به محض شنیده شدن صدای سلام «احسان علیخانی» همه او را تشویق کردند.

 مهدی یراحی اولین کنسرت خارج از پایتخت خود را برگزار کرد. تالار «شهی آوینی» بندرعباس در روز 30 خردادماه میعادگاه اولین دیدار این خواننده با مخاطبان غیرتهرانی خود بود. خواننده «امپراطور» برای اجرای این کنسرت با ارکستر کامل خود حاضر شد و چند سورپرایز را هم ترتیب داد.

 یکی از مهم‌ترین اتفاقات کنسرت بندرعباس، همخوانی یراحی با فرزند زنده‌یاد «ناصر عبداللهی» بود. «نامی عبداللهی» برای اولین بار روی استیج حاضر شد و قطعه «فصل بهار» را با یراحی خواند. چند چهره سرشناس هم در این برنامه به عنوان نوازنده مهمان روی استیج حاضر شدند. گزارش اختصاصی خبرنگار سایت «موسیقی ما» از این کنسرت را در ادامه می‌خوانید:

برنامه با قطعه شاد «عطر تو» آغاز شد. از همان ابتدا مردم خونگرم بندرعباس نشان دادند که اگر بیشتر از مخاطبان تهرانی یراحی، انرژی و هیجان برای همراهی نداشته باشند، کمتر هم ندارند! در ادامه با قطعه «دیدار» کنسرت ادامه پیدا کرد.

خواننده آلبوم «امپراطور» برای این کنسرت رپرتوار ویژه‌ای را آماده کرده بود. برخلاف اغلب خواننده‌ها که با همان رپرتوار کنسرت تهران خود در شهرستان‌ها هم روی صحنه می‌روند، تنظیم اغلب قطعات برای این برنامه دستخوش تغییرات عمده‌ای شده بود. این تغییرات در بین قطعات ریتمیک بیشتر به چشم می‌خورد و حال و هوای آنها متناسب با اجرا برای مردم پرانرژی بندر بود. مِدلی عربی «علی مودک» برای سومین قطعه انتخاب شده بود که تمامی حاضرین این قطعه را با تسلط کامل همخوانی کردند. پس از قطعات «مسافر پاییزی»، «نسینی الدنیا» و از «خودت خبر بیار» نوبت به «باور نکن» و «سازش» رسید.

سورپرایز یراحی با همکاری احسان علیخانی

مهدی یراحی پیش از این قطعات، از «معین راهبر»، آهنگساز و تنظیم‌کننده موسیقی پاپ که در بین مهمانان ویژه حضور داشت، دعوت کرد تا روی استیج حاضر شود. معین راهبر فعالیت چندانی در عرصه نوازندگی روی صحنه ندارد. اما با تسلط خوبی در این دو قطعه اسلو به نوازندگی پیانو پرداخت و فضای احساسی دلنشینی بر سالن حکمفرما شد. در زمان تنفس بین برنامه، نوازنده‌ها استیج را ترک کردند و «آرون حسینی» روی صحنه حاضر شد. این تنظیم‌کننده جوان موسیقی الکترونیک، ریمیکس پرهیجانی را از قطعه «امپراطور» برای حاضرین اجرا کرد که با استقبال رو‌به‌رو شد.

پس از بازگشت گروه، قطعه «منو رها کن» در سالن شنیده شد و نوبت به سورپرایز اصلی برنامه رسید. مهدی یراحی ناگهان استیج را به شکل سوال‌برانگیزی ترک کرد و با تلفن همراه خود بازگشت. همه سکوت کردند تا ببینند این خواننده که گاه شیطنت‌هایش گُل می‌کند، چه برنامه‌ای دارد. او شماره‌ای را گرفت و تلفن را جلوی میکروفن قرار داد. به محض شنیده شدن صدای سلام «احسان علیخانی» همه او را تشویق کردند. مهدی یراحی به او گفت که اکنون در سالن آوینی بندرعباس هستیم.

احسان علیخانی هم از وی درخواست کرد که اگر خانواده زنده‌یاد ناصر عبداللهی در سالن حضور دارند، از «نامی» دعوت کند تا روی استیج آمده و قطعه «فصل بهار» را با هم بخوانند. مردم بندرعباس هم پس از شنیدن این درخواست، فرزند یکی از افتخارات بزرگ شهر خود را با تشویق‌های ویژه تا روی استیج همراهی کردند. «مینو قاسم‌پور» هم به عنوان نوازنده مهمان ساز «قانون»، ارکستر را در این برنامه همراهی می‌کرد. او با یک پیش‌درآمد خوب، همه را برای شنیدن قطعه «فصل بهار» آماده کرد. بخش‌های لری و عربی این آهنگ توسط یراحی و بخش‌های بندری آن توسط نامی عبداللهی خوانده شد.

«زمستون»، «امشبم گذشت» و «مهم اینه» یک به یک اجرا شدند تا نوبت به جدیدترین قطعه عربی یراحی برسد. ابتدا با ساکسوفون و قانون یک پیش‌درآمد کاملاً عربی برای قطعه «غزال» نواخته شد و پس از شروع این قطعه، انرژی مردم بسیار بالاتر رفت و نیروهای حراست سالن حسابی به دردسر افتادند!

پایان بخش اولین کنسرت شهرستان مهدی یراحی هم قطعه «خدا به همرات» بود که هنوز رسماً منتشر نشده است. آرون حسینی مجدداً برای اجرای این قطعه در کنار ارکستر قرار گرفت و با «لانچ‌پد» آنها را همراهی کرد.

رضا لمعانی (گیتار اسپانیش)، عادل روح‌نواز (گیتار الکتریک)، مجید رضاپور (درامز)، مجید برومند (گیتار بیس)، اکبر شهریاری (پرکاشن)، امیر فقیه (سمپلر)، سیامک فتحی‌نیا (ساکسوفون)، مینو قاسم‌پور (قانون)، مهرداد احمدزاده (کیبورد 2 و همخوان) در کنار «پاشا یثربی» (کیبورد 1 و رهبر ارکستر) در کنار مهدی یراحی حضور داشتند.


ویدیو مرتبط :
پیام تصویری مهدی پاکدل برای طرفدارانش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دکلمه احسان علیخانی در قطعه ای از مهدی یراحی



دکلمه احسان علیخانی در قطعه ای از مهدی یراحی

دکلمه زیبای احسان علیخانی بر روی قطعه ای به نام «نگاه کن» را در اینجا گوش کنید.

مهدی یراحی که بیش از خوانندگی به عنوان آهنگساز شناخته می شود به تازگی قطعه ای با نام «نگاه کن» را اجرا کرده است که در بخشی از این قطعه احسان علیخانی مجری سابق برنامه «ماه عسل» هم به خوانش دکلمه پرداخته است.

جالبتر اینکه ترانه این قطعه هم از خودِ احسان است و ساخت ملودی و تنظیم آهنگ هم توسط مهدی یراحی انجام شده است.

میکس و مسترینگ این قطعه را امید حاجیلی ترومپت نواز مطرح موسیقی پاپ انجام داده و پیانوی زیبای این قطعه هم توسط رضا تاجبخش نواخته شده است.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

متن بخشی از ترانه زیبای این قطعه در ادامه می آید:

از تو عبور می کنم

فقط نگاه می کنی

من اشتباه می کنم

تو هم گناه می کنی

ازم عبور می کنی

ببین سقوط می کنم

به من نگاه کن

بزن

فقط سکوت می کنم

 

شبکه ایران