اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سمت تازه محسن هاشمی در حزب کارگزاران سازندگی



اخبار,اخبار سیاسی,محسن هاشمی


اخبار سیاسی - سمت تازه محسن هاشمی در حزب کارگزاران سازندگی

 در آخرین جلسه شورای مرکزی حزب کارگزاران غلامحسین کرباسچی با رای اعضا دبیرکل و سعید لیلاز به عنوان قائم مقام انتخاب شدند. حزب کارگزاران سازندگی که دوره جدید فعالیت‌های خود را آغاز کرده در ماه گذشته جلسات و نشست‌های خود را دنبال کرده است. این شورا در دوره جدید فعالیت نخستین جلسه را با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس‌جمهور برگزار کرد و جلسه دوم نیز در حضور آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی برگزار شد.

در جلسه اخیر اسحاق جهانگیری به عنوان رییس شورای مرکزی حزب انتخاب شد و بنابر تصمیم‌گیری ارکان حزب، رییس شورای مرکزی در نقش رییس پارلمان وظیفه آن را دارد که حکم دبیرکل را امضا و منتخب اعضا را تعیین کند. از آنجا که اسحاق جهانگیری در حال حاضر در دولت دکتر حسن روحانی در معاونت اول مشغول به فعالیت است و ممکن است نتواند در برخی جلسات حزب شرکت کند، اعضای شورای مرکزی محسن هاشمی بهرمانی را به عنوان نایب‌رییس انتخاب کردند.

انتخاب غلامحسین کرباسچی در‌حالی انجام گرفت که فرد دیگری نامزد دبیرکلی حزب کارگزاران نبود؛ سعید لیلاز نیز با پیشنهاد دبیرکل و تایید شورای مرکزی به عنوان قائم مقام دبیرکل و سیدافضل موسوی به عنوان خزانه‌دار حزب انتخاب شدند؛ البته یدالله طاهرنژاد و فرزام ترکان به عنوان منشی‌های هیات رییسه انتخاب شدند.

 

حزب کارگزاران سازندگی قرار است این هفته جلسه استانی خود را برگزار کند؛ همچنین قرار است تا یک ماه آینده یک گردهما‌یی سیاسی هم برگزار کند. اعضای حزب بر ضرورت راه‌اندازی روزنامه نیز تاکید کردند و قرار شد در این‌باره تصمیم گرفته شود؛ قرار است جلسات حزب هر دو هفته یک بار برگزار شود.
اخبارسیاسی - اعتماد


ویدیو مرتبط :
طرح «براندازی رهبری» در حزب کارگزاران سازندگی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نگرانی خاتمی از طرح هاشمی/ نامزدهای مطرح در حزب کارگزاران، مجمع روحانیون و مستقل‌ها



نگرانی خاتمی از طرح هاشمی/ نامزدهای مطرح در حزب کارگزاران، مجمع روحانیون و مستقل‌ها

 

 

بحث ها و مجادلات گسترده ای میان اعضای کارگزاران سازندگی جهت تعیین کاندیدای ریاست جمهوری یازدهم آغاز شده است.

به گزارش جهان‌،‌ عناصری چون کرباسچی از کاندیداتوری محمد علی نجفی عضو شورای شهر تهران حمایت می کنند و طیف موسوم به کرمانی ها معتقد به کاندیداتوری اسحاق جهانگیری وزیر اسبق صنایع هستند.

 

در همین حال مشرق هم خبر داده که گزینه های مستقلی از میان اصلاح طلبان هم خود را برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری آماده کرده اند.

از محمد رضا عارف، محسن مهر علیزاده، مصطفی کواکبیان و محمد علی رحمانی به عنوان کاندیداهای ریاست جمهوری یازدهم نام برده می شود.

در عین حال،‌ محمد خاتمی که گفته می شود تلاش های گسترده ای را برای انتخابات آینده آغاز کرده است،‌ از موفقیت طرح موسوم به "اجماع ملی" که منتسب به هاشمی رفسنجانی است ابراز نگرانی کرده و گفته است مردم به کاندیداهای این طرح که در آن از ولایتی یا حسن روحانی نام می برند رای نخواهند داد.

خاتمی نگفته است که چه کسی نامزد متبوع اوست اما برخی گزارش ها حاکیست، در میان اعضای مجمع روحانیون و بنیاد باران دو گزینه کمال خرازی و حبیب الله بیطرف برای انتخابات ریاست جمهوری مطرح شده است.

 

خاتمی شانس بیشتری برای پیروزی خرازی قائل است اما برخی افراد مجمع نظیر مجید انصاری معتقد به انتخاب بیطرف هستند.

گفته می شود در حال حاضر حمایت از محمد رضا عارف در میان اعضای مجمع کم رنگ شده است.

 

همه این تلاش ها در شرایطی است که اصلاح طلبان افراطی همچنان از نقش آفرینی خود در فتنه 88 اعلام برائت و پشیمانی نکرده اند. حتی گفته می شود،‌ جریان اصلاح طلب اقدام به راه اندازی اتاق عملیات روانی برای انتخابات ریاست جمهوری کرده است.

یکی از تصمیم های گرفته شده در این اتاق، انجام عملیات فریب و انجام مصاحبه های گسترده با رسانه های اصولگرا جهت مشروعیت بخشیدن به حضورشان در صحنه انتخابات بدون کمترین هزینه و عذرخواهی از ادعای تقلب می باشد..../جهان‌