اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سقوط پایگاه اصلی ارتش آزاد در استان حلب


سرانجام درگیری بین گروه‌های تروریستی «جبهه النصره» و «ارتش آزاد» در شهر «مارع» واقع در ریف شمالی حلب، با تصرف این شهر بدست النصره به پایان رسید، تا ارتش آزاد پایگاه اصلی خود در استان حلب را از دست بدهد.

خبرگزاری فارس: سرانجام درگیری‌های 2 گروه تروریستی «ارتش آزاد» و «جبهه النصره» در شهر «مارع»، واقع در ریف شمالی حلب با بیرون راندن ارتش آزاد از این شهر و تصرف آن بدست النصره و هم پیمانانش به پایان رسید.

«ارتش آزاد» از شهر مارع به عنوان «پایتخت انقلاب»!! خود یاد می‌کنند، چون از این شهر بود که عناصر مسلح ارتش آزاد در شمال سوریه پایگاهی برای خود ساخته و تجاوزهای خود به مناطق دیگر ریف حلب از جمله شهرهای «عندان»، «حریتان» و «اعزاز» و همچنین شهر حلب، پایتخت اقتصادی سوریه در اواسط سال 2012 میلادی را آغاز کردند.

تروریست‌های خونریزی از شهر مارع سربرآورده و در صفوف «ارتش آزاد» علیه نظام سوریه مبارزه کردند که از بارزترین آنها می‌توان به «عبد القادر الصالح» اشاره کرد که بعدها از بیم ترور شدن بدست گروه‌های دیگر تروریستی به ترکیه فرار کرد.

یکی از سرکردگان گروه تروریستی ارتش آزاد در واکنش به تصرف شهر مارع بدست جبهه النصره گفت: «انقلابی!! که آن را در بهار 2011 آغاز کردیم، اکنون به پایان رسیده و راه بی‌بازگشتی دارد، چون همه بر سرنگونی پایتخت انقلاب!! در حلب با یکدیگر متحد شدند».

این سرکرده ارتش آزاد می‌افزاید که مارع هدف بسیاری از گروه‌های مسلح از جمله «گردان التوحید» به سرکردگی «عبد العزیز سلامه» بود که با جبهه النصره بیعت کرده است.

وی دلیل تلاش گردان التوحید برای تسلط بر شهر مارع را گرفتن انتقام از ارتش آزاد دانست، چراکه عناصر مسلح این منطقه از گردان التوحید روی گردان شده و با ارتش آزاد بیعت کرده بودند.

به این ترتیب و بنابر اذعان سرکرده‌های ارتش آزاد از دست دادن شهر مارع در شمال حلب صربه بزرگی به این گروه تروریستی وارد کرده است.


ویدیو مرتبط :
سقوط پایگاه اصلی ارتش آزاد در استان حلب توسط النصره

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ارتش سوریه: 10 روزه حلب را می گیریم / روسیه پایگاه دریایی اش را در سوریه حفظ می کند



ارتش سوریه: 10 روزه حلب را می گیریم / روسیه پایگاه دریایی اش را در سوریه حفظ می کند

چین اعلام کرد وضعیت در سوریه، در حال بدتر شدن است اما همچنان پکن با هر گونه دخالت نظامی خارجی در این کشور مخالف است.یک مقام ارشد ارتش سوریه گفت نیروهای دولتی تا 10 روز دیگر کنترل شهر حلب را در دست خواهند گرفت.

به گزارش عصر ایران، یک سرتیپ در ارتش سوریه که بخشی از عملیات نظامی در شهر حلب را فرماندهی می کند به رادیو سوا آمریکا گفت: ارتش سوریه در 10 روز آینده می تواند کنترل شهر حلب را دوباره به دست بگیرد.

شهر حلب واقع در شمال سوریه، پیش از دمشق مهمترین شهر و پایتخت اقتصادی این کشور است. حلب حدود 40 کیلومتر با مرز ترکیه فاصله دارد. هم اکنون این شهر صحنه درگیری ها و زد و خوردهای شدید مسلحانه میان مخالفان و ارتش است.

این سرتیپ که نخواست نامش اعلام شود گفت: ارتش پس از آنکه توانست کنترل منطقه صلاح الدین را به دست بگیرد هم اکنون در آستانه به دست گرفتن کنترل منطقه سیف الدوله شهر حلب است. در مدت 10 روز، کنترل کامل شهر را به دست خواهیم گرفت.

وی افزود: بازگشت کنترل ارتش و دسترسی به این دو منطقه به دلیل جغرافیایی، بسیار سخت است ولی به دست گرفتن کنترل دیگر منطقه حلب راحت تر انجام خواهد شد.

 

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

مخالفان مسلح در شهر حلب در حال درگیری با ارتش - رویترز

 

این سرتیپ در ارتش سوریه اضافه کرد: سه هزار نیروی ارتش در همه مناطق حلب با هفت هزار تروریست به درگیری پرداختند. از ابتدای درگیری ها در حلب تاکنون دو هزار نفر از این تروریست ها کشته شده اند.

در همین ارتباط، یک سرهنگ ارتش سوریه هم گفت: منطقه صلاح الدین حلب هم اکنون تحت کنترل کامل ارتش است. یک سرهنگ دیگر ارتش سوریه که نخواست نامش اعلام شود هم اظهار داشت: بر بخش مرتفع منطقه سیف الدوله کنترل داریم و به دست آوردن کنترل بقیه این منطقه، آسان است.

یک سرتیپ ناظر بر عملیات ارتش سوریه در حلب هم گفت که نظامیان ارتش سوریه تنها به دو روز زمان برای به دست گرفتن کنترل کامل منطقه سیف الدوله نیاز دارند.

درهمین ارتباط، سخنگوی کمیته صلیب سرخ جهانی گفت که رئیس این کمیته امروز سه شنبه با بشار اسد رئیس جمهور سوریه در دمشق دیدار کرد. این اقدام با هدف تسهیل ورود امدادگران صلیب سرخ به مناطق درگیری است.

چین نیز امروز سه شنبه اعلام کرد وضعیت در سوریه، در حال بدتر شدن است اما همچنان پکن با هر گونه دخالت نظامی خارجی در این کشور مخالف است.

"هونگ لی" سخنگوی وزارت خارجه چین در گزارش روزانه به خبرنگاران گفت: راه حل سیاسی همچنان تنها راه برای پایان بحران سوریه است. وضعیت در سوریه در حال بدتر شدن است.

پایگاه دریایی روسیه در سوریه باقی می ماند

خبرگزاری روسی اینترفکس به نقل از یک منبع نظامی در این کشور گزارش داد روسیه در تابستان امسال، در فکر خارج کردن نظامیان خود از سوریه بود اما پس از بررسی و دست یابی به این ارزیابی که اوضاع سوریه با ثبات است، به این اقدام دست نزد.

ایده خارج کردن نظامیان روسیه از سوریه به دلیل نگرانی مسکو از سقوط بشار اسد رئیس جمهور سوریه بود.

رویترز نوشت: سوریه از 18 ماه گذشته تاکنون با موجی از ناآرامی ها و خشونت ها روبه رو است که منجر به کشته شدن حدود 20 هزار نفر شده است.

به دلیل این خشونت ها حدود 200 هزار نفر از مردم سوریه به کشورهای همسایه پناه آورده اند.

اینترفکس اضافه کرد: روسیه هیچ برنامه فوری برای تخلیه پایگاه نیروی دریایی خود در بندر طرطوس سوریه در ساحل دریای مدیترانه ندارد.

این پایگاه نظامی با هدف پشتیبانی، تعمیر و نگهداری شناورهای نظامی و جنگی روسیه ایجاد شده است. این پایگاه تنها پایگاه دریایی روسیه در خارج از مناطق تحت کنترل شوروی سابق است.حدود 50 نفر در این پایگاه دریایی روسیه حضور دارند. البته شماری از کارشناسان نظامی روسیه هم در چارچوب قراردادهای نظامی ، در سوریه مستقر هستند./عصرایران