اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سقوط مرگبار اتوبوس به ته دره


حدود ساعت پنج و سی دقیقه بامداد امروز سه‌شنبه اتوبوسی در محور هراز به داخل دره منطقه زیارباغ سقوط کرد.

خبرآنلاین: حدود ساعت پنج و سی دقیقه بامداد امروز سه‌شنبه اتوبوسی در محور هراز به داخل دره منطقه زیارباغ سقوط کرد.

علی نوری‌پور رئیس اداره راه و شهرسازی لاریجان مازندران  از سقوط اتوبوس در حال تردد از محور مواصلاتی هراز به داخل دره خبر داد.

وی افزود این اتوبوس حدود پنج و سی دقیقه صبح از آمل به سمت تهران در حال عبور از محور هراز بوده که در منطقه زیارباغ منحرف شده و به عمق دره سقوط کرد.

نوری‌پور خاطرنشان کرد: با حضور به موقع ماموران راهداری، اورژانس 115، نیروهای هلال احمر و پلیس‌‎راه در حال انتقال مصدومان، مجروحان و جان‌باختگان این حادثه دلخراش رانندگی هستیم.

به گفته این مسئول، هنوز علت حادثه، تعداد افراد سرنشین اتوبوس، تعداد مجروحان و جان‌باختگان این سانحه رانندگی مشخص نیست و بلافاصله پس از کسب آخرین اطلاع‌رسانی‌ می‌شود.

این حادثه زمانی رخ داد که اتو بو س مذکور در حال حرکت به سمت تهران بود و تاکنون 15 کشته و 19 زخمی بر جای گذاشته است.

دکتر مصدری رییس مرکز فوریت های پزشکی و اورژانس مازندران در این باره به خبرنگار ایرنا گفت :تاکنون تعدادی ازمصدومان این حادثه در بیمارستان 17شهریور آمل و مرکز بهداشتی و درمانی گزنک پذیرش شده اند .

در این زمینه حسن عباسی مدیر روابط عمومی اورژانس تهران در گفت و گو با ایسنا گفت:پیش بینی می‌شود این اتوبوس حدود 25 الی 30 مسافر داشته باشد که در حال حاضر امدادگران هلال احمر در حال بیرون کشیدن لاشه این اتوبوس از درون دره هستند.

مدیر روابط عمومی اورژانس تهران با بیان اینکه این اتوبوس از گرگان به سمت تهران در حال حرکت بوده است، گفت: بر اساس آخرین اخبار دریافتی 15 نفر از مسافران از جمله راننده این اتوبوس توسط امدادگران هلال احمر نجات یافتند و ارائه خدمات اولیه درمانی برای این افراد آغاز شده است.

همچنین حسین درخشان سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه این اتوبوس از نوع اسکانیا بوده است گفت: این حادثه در ساعت حوالی پنج صبح امروز رخ داده است و بررسی‌های اولیه نشان از عدم توجه به جلو از جانب راننده ناشی از خستگی و خواب آلودگی داشته.


ویدیو مرتبط :
سقوط مرگبار اتوبوس مسافربری محور کرج - ساری به دره

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آخرین خبرها از سقوط مرگبار اتوبوس به ته دره


رئیس هلال احمر دماوند با بیان اینکه سقوط اتوبوس روی سقف، دلیل طولانی شدن عملیات نجات است، از تلاش برای نجات محبوسان در داخل خودرو خبر داد.

خبرگزاری مهر: رئیس هلال احمر دماوند با بیان اینکه سقوط اتوبوس روی سقف، دلیل طولانی شدن عملیات نجات است، از تلاش برای نجات محبوسان در داخل خودرو خبر داد.

حمید فرهادی اظهار داشت: از زمان اعلام بروز حادثه و سقوط یک دستگاه اتوبوس در دره ای در محور هراز عوامل هلال احمر شهرستان دماوند بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند.

وی ادامه داد: در حال حاضر آمار دقیقی نمی توان از مصدومان و کشته های این حادثه ارائه کرد و اعداد اعلام شده برآوردهای ابتدایی هستند، متأسفانه چند نفر داخل اتوبوس محبوس هستند که اغلب جان خود را از دست داده اند.

این مسئول اضافه کرد: با هماهنگی های به عمل آمده یک فروند بالگرد در منطقه امامزاده هاشم(ع) آبعلی مستقر شده تا مصدومان بد حال را با شتاب انتقال دهد.

فرهادی، سقوط اتوبوس روی سقف و واژگون ماندن آن را دلیل طولانی شدن عملیات نجات اعلام کرد و افزود: یکی از تلاش های مجموعه نجاتگر حاضر در عملیات یافتن راهی برای رسیدن به اتوبوس سقوط کرده در دره برای برگرداندن آن است.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند ادامه داد: امروز صبح مراتب به ستاد بحران شهرستان دماوند و همچنین فرمانداری این شهرستان اعلام شد و شهرستان آماده ارائه خدمات به مصدومان حادثه بود.

بخشدار رودهن نیز از آمادگی شرق تهران برای رسیدگی به مصدومان حادثه یاد شده در محور هراز خبر داد و گفت: این حادثه در حوزه استحفاضی استان مازندران رخ داد اما عوامل انتظامی و امدادی بخش رودهن سریعاً به محل حادثه اعزام شدند.

رضا طاهرخانی ادامه داد: با توجه به آمار اعلامی در خصوص مصدومان این حادثه مراکز درمانی خصوصی و دولتی بخش رودهن آماده ارائه خدمات به مصدومان شدند.

11 کشته و 20 زخمی آخرین آمار تلفات

سرهنگ علیرضا قدمی فرمانده پلیس راه استان گلستان نیز در گفتگو با خبرنگار مهر گفت:سقوط اتوبوس مسافربری گرگان به عمق دره در جاده هراز، 11 کشته و 20 زخمی به جای گذاشت.

وی ادامه داد: اتوبوس مسافربری تعاونی یک گرگان در ساعت 10 شب به مقصد تهران با 15 نفر مسافر حرکت کرده، که حوالی ساعت 4.40 دقیقه صبح امروز در منطقه پلور جاده هراز محور امل - تهران  از مسیر خارج شده و به عمق دره سقوط کرده است.

وی افزود: پس از بررسی های به عمل آمده در محل حادثه 40 نفر سرنشین در اتوبوس مسافر بری  اعلام شده که بقیه مسافرها نیز بین راهی سوار شده اند و دلایل سقوط این اتوبوس مسافربری تاکنون به پلیس راه اعلام نشده است.

وی تصریح کرد: مجروحین به بیمارستان شهرستان آمل اعزام شده اند که حال برخی از این مجروحین نیز وخیم گزارش شده است ولی امداد رسانی در محل حادثه همچنان ادامه دارد.

فرهاد مصدری سرپرست مرکز فوریتهای پزشکی مازندران پس از آن در گفتگو با خبرنگار مهر، زمان وقوع این حادثه را صبح سه شنبه اعلام کرد و گفت: این دستگاه اتوبوس که از گرگان عازم تهران بود در منطقه پلور حدفاصل تونل زیار باغ در محر هراز به دره سقوط کرد.

وی دلیل این سانحه را انحراف به چپ اتوبوس اعلام کرد و گفت: در این حادثه 11 نفر جان باختند و تاکنون 24 مجروح به بیمارستان 17 شهریور آمل منتقل شدند.

مصدری بیان داشت: برای انتقال این مجروحان از 15 دستگاه آمبولانس و یک دستگاه بالگرد استفاده شده است.