اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سفر هیات بلندپایه 130 نفره آلمان به ایران


هیات بلندپایه اقتصادی ایالت باواریای آلمان روز شنبه دیدار 5 روزه خود را از ایران برای یافتن فرصت های بازرگانی، آغاز می کند.

خبرگزاری ایرنا: هیات بلندپایه اقتصادی ایالت باواریای آلمان روز شنبه دیدار 5 روزه خود را از ایران برای یافتن فرصت های بازرگانی، آغاز می کند.

سفر این هیات 130 نفری که از 31 اکتبر تا 4 نوامبر (9 – 13 آبان) طول خواهد کشید، پیشاپیش لغو قریب الوقوع تحریم های غربی علیه تهران صورت می گیرد.

«ایلزه ایگنر» وزیر اقتصاد ایالت باواریا که ریاست این هیات را به عهده دارد، روز اول نوامبر (10 آبان) به طور رسمی دفتر گسترش تجارت باواریا را در تهران، افتتاح خواهد کرد.

ایگنر در بیانیه ای اعلام کرد: پایان قریب الوقوع تحریم های ضد ایرانی می تواند آغازکننده دوره تازه ای در روابط تجاری میان ایران و این ایالت واقع در جنوب آلمان فدرال باشد.

وی تاکید کرد: ایران بازار بسیار جذاب و پرسودی برای شرکت های اروپایی است.

به گفته ایگنر، ظرفیت افزایش صادرات باواریا به ایران دستکم 4 تا 5 برابر شرایط کنونی است.

میزان صادرات باواریا به ایران در سال 2014 حدود 220 میلیون یورو بود که نسبت به 5 سال پیش از آن 50 درصد کاهش یافته است.

قرار است ایگنر با مقام های رسمی، بانوان بازرگان و نمایندگان شرکت های نوآور ایرانی ملاقات کند.

بسیاری از شرکت های باواریایی به ویژه شرکت های فعال در حوزه صنایع خودروسازی، ماشین آلات و زیرساخت، امیدوار به بستن قراردادهای تجاری با ایران هستند.

شرکت های عمده فعال در زمینه الکترونیک و خودروسازی از جمله زیمنس، بی ام دبیلو، آئودی در ایالت باواریا مستقر هستند که از نظر اقتصادی، موفق ترین ایالت آلمان به شمار می رود.


ویدیو مرتبط :
ورود هیات 130 نفری آلمان به تهران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سفر هیات بلندپایه دانشگاهی آمریکا به ایران


سرپرست یک هیأت بلندپایه دانشگاهی که اخیراً به ایران سفر کرده می‌گوید دیپلماسی علمی را آغازگر باب گفت‌گو بین دو کشور می‌داند.

 خبرگزاری فارس: «موسسه بین‌المللی تعلیم و تربیت»، مستقر در نیویورک، اعلام کرد که هفته گذشته یک هیات بلندپایه از نمایندگان ارشد موسسات آموزش عالی آمریکا با سفر به تهران با نمایندگان 13 دانشگاه و موسسه علمی ایران برای افزایش همکاری‌های دانشگاهی بین دو کشور گفت‌وگو کردند.

این موسسه در بیانیه‌ای که روز پنجشنبه روی وب‌سایت خود قرار داده از یک طرح ابتکاری جدید موسوم به «طرح آموزش عالی ایران» برای گسترش گفت‌وگوی علمی بین ایران و آمریکا خبر داده است.

هیئت مذکور شامل نمایندگانی از دانشگاه‌های «بال»، «پیتزر»، «راتگرز»، دانشگاه ابالتی نیوجرسی، دانشگاه کالیفرنیای جنوبی و دانشگاه ایالتی «وین» و همچنین نمایندگان بلندپایه موسسه بین‌المللی تعلیم و تربیت بوده‌اند. ریاست این هیئت را دکتر «آلن گودمن» رییس و مدیر عامل اجرایی موسسه بین‌المللی تعلیم و تربیت بر عهده داشته است.

دکتر «آلن گودمن» در بیانیه‌ای اعلام کرد: «دیپلماسی آموزشی در صدر تلاشها برای باز کردن باب گفت‌وگو میان دو کشور، حتی قبل از احیای کامل روابط دیپلماتیک قرار دارد.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «این رویکرد درباره چین و ویتنام هم مورد استفاده قرار گرفته و موسسه بین‌المللی تعلیم و تربیت در سالهای گذشته، ابتدا درباره میانمار و کوبا و اکنون درباره ایران پیشرو تلاشهایی از این دست بوده است.»

موسسه بین‌المللی تعلیم و تربیت همچنین اضافه کرده اعضای این هیات با مقام‌های وزارت علوم و تحقیقات ایران هم دیدار کرده‌اند.