اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سفر هیئت آمریکایی به اسرائیل/اظهارات عجیب وزیر خارجه هلند درباره ارتباط بحران اوکراین با برنامه هسته‌ای ایران



اخبار, اخبار سیاست خارجی,برنامه هسته‌ای ایران

 
اخبار سیاست خارجی - هاآرتص مدعی شد: سفر هیئت آمریکایی به اسرائیل برای هماهنگی درباره مذاکرات هسته‌ای ایران

 رسانه های صهیونیستی خبر داده‌اند یک هیئت آمریکایی به سرپرستی رایس هفته آینده برای هماهنگی درباره مذاکرات هسته‌ای ایران هفته آینده به سرزمین‌های اشغالی سفر می‌کند.

طبق گزارش رسانه صهیونیستی هاآرتص، سوزان رایس، مشاور امنیت ملی آمریکا این هیئت آمریکایی را رهبری خواهد کرد.

خانم رایس را در این سفر، وندی شرمن، معاون امور سیاسی وزارت خارجه آمریکا و سرپرست تیم مذاکره‌کننده آمریکایی در مذاکرات ایران و ۱+۵ همراهی خواهد کرد. همچنین انتظار می‌رود نمایندگان ارشد وزارت خارجه، کاخ سفید، وزارت دفاع و جامعه اطلاعاتی آمریکا در این سفر حضور داشته باشند.

نماینده اسرائیل در این گفت‌وگو با هیئت آمریکایی که انتظار می‌رود بر برنامه هسته‌ای ایران متمرکز باشد «یوسی کوهن»، مشاور امنیت ملی این رژیم خواهد بود.

انتظار می‌رود خانم رایس لاقات جداگانه‌ای هم با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیراسرائیل داشته باشد.

مقامات بلندپایه اسرائیلی گفته‌اند علی‌رغم حضور فعال رایس در گفت‌وگوهای اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها سفر وی عمدتاً بر برنامه هسته‌ای ایران و سایر مسائل منطقه از جمله مصر و سوریه متمرکز خواهد بود.

 

                                        .........................................


اظهارات عجیب وزیر خارجه هلند درباره ارتباط بحران اوکراین با برنامه هسته‌ای ایران

 وزیر خارجه هلند ارتباط عجیبی بین بحران اوکراین و برنامه هسته‌ای ایران برقرار کرد.

به گزارش پایگاه خبری «اتاوا سیتیزن»، «فرانس تیمرمان» وزیر خارجه هلند طی یک سخنرانی در اتاوا بحران جاری در اوکراین را «دزدیده شدن» بخشی از خاک یک کشور خواند و گفت که با توجه به این پیش آمد، کشورها مطمئناً مشوق کم‌تری برای پیوستن به حرکت جهانی عدم اشاعه سلاح های هسته‌ای خواهد داشت. وی همچنین پیام صریح چنین وقایعی را برای ایران، «لزوم داشتن سلاح هسته ای» عنوان کرد.

مقامات ایران بارها بر بی‌نیازی به سلاح هسته‌ای برای صیانت ازمرزهای خود و حرام دانستن بکارگیری سلاح های کشتار جمعی بر مبنای فتوای مقام معظم رهبری تأکید کرده‌اند. ایران عضو پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای است.
اخبار سیاست خارجی - فارس


ویدیو مرتبط :
گزارشی از سفر وزیر امور خارجه هلند به ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وزیر خارجه ژاپن در ارتباط با مذاکره هسته ای به ایران سفر می کند



سفر وزیر خارجه ژاپن به ایران ,برنامه هسته ای ایران

وزیر خارجه ژاپن در ارتباط با مذاکره هسته ای به ایران سفر می کند

تارنمای اینترنتی رادیو ژاپن روز چهارشنبه از سفر آتی وزیر خارجه این کشور به تهران برای مذاکرات در باره پرونده هسته ای ایران خبر داد.

 براساس این گزارش، ˈفومیو کیشیداˈ در سفر نهم نوامبر (18 آبان ماه) به تهران با مقامات ایران در باره فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران گفت وگو و مذاکره خواهد کرد.

طرف های مذاکره وزیر خارجه ژاپن در سفر به تهران ˈمحمدجواد ظریفˈ وزیر خارجه و ˈحسن روحانیˈ رییس جمهور اسلامی ایران خواهند بود.

بر پایه اعلام رادیو ژاپن، ایران هفته گذشته به منظور برطرف کردن تردیدها در باره برنامه هسته ای خود در خلال مذاکره نمایندگان گروه 1+5 پیشنهادی را ارایه کرد که جزییات این پیشنهاد در نشست ماه آینده طرفین مذاکره مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت. /ایرنا