اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سفر نامزد جمهوریخواه به اسراییل برای دریافت کمک مالی: توافق با ایران دیوانگی است



اخبار,اخبارسیا ست  خارجی ,توافق  هسته ای با ایران

"ما تحت فشار توافقی با ایران را امضا کردیم که هیچ چیزی عاید ما نمی کند در عوض این ظرفیت را در اختیار ایران می گذارد که در پایان این توافق بتواند سلاح هسته ای بسازد."

"مایک هاکبی" فرماندار سابق آرکانزاس و یکی از 17 نامزد جمهوریخواه  انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قرار است روز سه شنبه(فردا) به منظور جمع آوری کمک مالی و مذاکره با مقامات تل آویو درباره توافق اخیر هسته ای با ایران راهی اسراییل شود.سفر نامزد جمهوریخواه به اسراییل برای دریافت کمک مالی: توافق با ایران دیوانگی است

به گزارش عصر ایران به نقل از گاردین هاکبی نزدیک ترین مواضع را به اسراییل دارد و در سخنان خود در مخالفت با توافق هسته ای گفته است اوباما با این توافق دولت اسراییل را به درِ کوره های آدم سوزی دوران آلمان نازی (آشوویتس) نزدیک کرده است.

آلیس استوارت سخنگوی کمپین انتخاباتی هاکبی گفت این نامزد جمهوریخواه روز سه شنبه به اسراییل سفر می کند . او درباره دیدار احتمالی بین نتانیاهو و هاکبی اظهار بی اطلاعی کرد اما گفت نتایج دیدارهای هاکبی با مقامات اسراییل پس از پایان سفر او از طریق بیانیه کمپین انتخاباتی به اطلاع عموم خواهد رسید.

هاکبی خود روز یکشنبه در مصاحبه ای با شبکه خبری سی ان ان با اعلام سفر خود به اسراییل بار دیگر با حمله به توافق هسته اس بین ایران و گروه 1+5 گفت:" ما تحت فشار توافقی با ایران را امضا کردیم که هیچ چیزی عاید ما نمی کند در عوض این ظرفیت را در اختیار ایران می گذارد که در پایان این توافق بتواند سلاح هسته ای بسازد. این فقط یک دیوانگی است."

او با ادعای حمایت ایران از تروریسم مدعی شد:" ایران گروه های تروریستی را تسلیح و حمایت می کند.حکومت ایران قابل اعتماد نیست و در 36 سال گذشته آنها همواره آمریکایی ها را ربوده و یا کشته اند. آنها همین الان هم آمریکایی ها را به عنوان گروگان نزد خود نگه داشته اند."

هاکبی درباره برنامه سفرش به اسراییل گفت او علاوه بر جمع آوری کمک های مالی در سفر به اسراییل به طور خاص درباره توافق هسته ای با مقامات تل آویو رایزنی خواهد کرد.

او گفت:" ما درباره توافق اخیر گفت و گو خواهیم کرد چون من بر این باورم که ما با این توافق نه تنها در خاورمیانه بلکه در جهان در شرایط خطرناکی قرار گرفته ایم."

هاکبی از دهه 1970 میلادی دهها بار به اسراییل سفر کرده است. او پیشتر نیز در سخنانی گفته بود به عنوان کسی که سه بار از اردوگاه آشوویتس در لهستان بازدید کرده است خطر توافق هسته ای ایران را برای امنیت اسراییل به خوبی درک می کند.

همه نامزدهای جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا توافق هسته ای با ایران را رد کرده و با آن ابراز مخالفت می کنند.

دونالد ترامپ یکی دیگر از نامزدهای جمهوریخواه نیز در مصاحبه ای با شبکه خبری ان بی سی آمریکا -  در روز یکشنبه - توافق هسته ای با ایران را خطرناک توصیف کرد و مدعی شد این توافق می تواند به قیمت ایجاد یک هولوکاست هسته ای دیگر تمام شود.

او گفت این توافق بد از طریق مذاکرات یک وزیر امور خارجه "بی کفایت " (جان کری) حاصل شده است.


 اخبار سیاست  خاجی  -  عصر  ایران


ویدیو مرتبط :
اعتراف نامزد جمهوریخواه به نقش امریكا در ترور دانشمندان ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نامزد جمهوریخواه: توافق با ایران را در روز اول لغو نمی کنم



اخبار,اخبار سیاست  خارجی,نامزد جمهوریخواه آمریکا

این نامزد جمهوریخواه گفت:"اگر من الان مذاکره کننده بودم میز را ترک می کردم. من میز را ترک می کردم و به متحدان مان (در 1+5) می گفتم که اینها (ایرانی ها) مذاکره کننده قابل اعتمادی نیستند و نمی شود روی حرف و تعهد اینها حساب باز کرد. آنها این را به ما اثبات کرده اند."

"کریس کریستی" فرماندار ایالت نیوجرسی و یکی از نامزدهای جمهوریخواه در انتخابات سال آینده ریاست جمهوری آمریکا گفت در صورت پیروزی در انتخابات در روز نخست راه یابی به کاخ سفید توافق هسته ای با ایران را لغو نخواهد کرد.نامزد جمهوریخواه: توافق با ایران را در روز اول لغو نمی کنم

به گزارش عصر ایران به نقل از وب سایت "تایم" کریستی که از نامزدهای میانه حزب جمهوریخواه محسوب می شود در سخنانی در یک گردهمایی انتخاباتی در روز استقلال آمریکا با موضوع "نخستین تصمیمات روز کاری به عنوان رییس جمهور" گفت او توافق هسته ای با ایران را یک روزه لغو نمی کند.

کریستی گفت:" من از جمله نامزدها نیستم که می گویند در روز نخست رسیدن به کاخ سفید توافق هسته ای با ایران را لغو خواهند کرد."

کریستی با اشاره به اینکه در آن صورت ایالات متحده آمریکا همراهی متحدان گروه 1+5 را از دست خواهد داد ، گفت به عنوان رییس جمهور آمریکا در نخستین روز کاری توافق را ارزیابی خواهد کرد و به دنبال پاسخ به این سوال خواهد بود که با توافق هسته ای ایالات متحده و منافع آن در چه وضعیتی قرار دارد.

کریستی با اشاره به اینکه او مخالف توافق است و اگر الان رییس جمهور و تصمیم گیرنده بود میز مذاکرات را ترک می کرد ، تاکید کرد:" اگر من الان مذاکره کننده بودم میز را ترک می کردم. من میز را ترک می کردم و به متحدان مان (در 1+5) می گفتم که اینها (ایرانی ها) مذاکره کننده قابل اعتمادی نیستند و نمی شود روی حرف و تعهد اینها حساب باز کرد. آنها این را به ما اثبات کرده اند."

با این حال این نامزد جمهوریخواه تاکید کرد در صورت ریاست جمهوری به عنوان یک تصمیم از پیش گرفته شده توافق هسته ای را لغو نخواهد کرد بلکه پیش از اقدام همه گزینه ها را بررسی کرده و سپس تصمیم خواهد گرفت.


او گفت:" اگر من به عنوان رییس جمهور بخواهم درباره این توافق تصمیم بگیرم ،در روز نخست از وزرای خارجه ، مشاور امنیت ملی و مدیر اداره اطلاعات ملی آمریکا خواهم خواست همه گزینه های ممکن را بررسی کرده و در اختیار من بگذارند و سپس با توجه به ارزیابی آن گزینه ها تصمیم خواهم گرفت."

کریستی در سخنان خود تلاش کرد خود را نامزدی متفاوت از 15 نامزد دیگر حزب جمهوریخواه نشان دهد، که برخی از آنها به صراحت و برخی به صورت تلویحی تهدید کرده اند در صورت پیروزی در انتخابات توافق هسته ای را لغو خواهند کرد.

تا کنون هیچ نامزد جمهوریخواهی از توافق هسته ای در شرف انجام با ایران اعلام حمایت نکرده است. جمهوریخواهان توافق هسته ای را یک توافق بد توصیف می کنند و دولت اوباما را به عقب نشینی و امتیاز دهی بیش از حد به ایران متهم می کنند.

 

 اخبار  سیاست خارجی  -  عصر  ایران