اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سفر قریب‌الوقوع علاوی به‌ تهران



 

 

 

سفر قریب‌الوقوع علاوی به‌ تهران

 

حزب وفاق ملی به‌ زمان دقیق سفر علاوی به‌ تهران اشاره‌ای نكرده‌ است.

رئیس فهرست العراقیه‌ نقش جمهوری اسلامی ایران در تحولات منطقه‌ای را مهم توصیف كرد و ابراز امیدواری كرد در آینده‌ای نزدیك سفر وی به‌ تهران و دیدار با مقامات ایرانی فراهم شود.

دفتر اطلاع رسانی حزب وفاق ملی با انتشار بیانیه‌ای اعلام كرد: "ایاد علاوی " رئیس فهرست العراقیه‌ ابراز امیدواری می‌كند در آینده‌ای نزدیك سفر وی به‌ تهران و دیدار با مقامات بلند پایه‌ جمهوری اسلامی ایران فراهم شود.

در این بیانیه‌ آمده‌ است: رئیس فهرست العراقیه‌ در گفت‌وگو با پایگاه‌ "خبر " ایران را كشوری مهم در سطح منطقه‌ ارزیابی كرده‌ و گفته‌ است: ایران كشور بزرگی است. ما بر گسترش روابط بر اساس احترام متقابل و روابط مساوی با تمامی كشورهای جهان تاكید داریم و در این زمینه نیز فرقی میان ایران و كشورهای عربی وجود ندارد.

حزب وفاق ملی به‌ زمان دقیق سفر علاوی به‌ تهران اشاره‌ای نكرده‌ است.

پیش از این و در زمان گفت‌وگوی گروه‌های سیاسی عراق برای تشكیل دولت آینده‌ این كشور ، یك هیئت بلند پایه‌ فهرست العراقیه‌ به‌ ریاست "رافع العیساوی " به‌ تهران سفر ، و با مقامات بلند پایه‌ ایران دیدار و گفت‌وگو كرده‌ بود.

علاوی در آن زمان بنا به‌ دلایل نامعلومی به‌ تهران سفر نكرد...../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
کارهای قریب الوقوع

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سفر قریب‌الوقوع امیر قطر به تهران



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,دعوت  روحانی ازامیر قطر


اخبار سیاست خارجی - سفر قریب‌الوقوع امیر قطر به تهران

در دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران در دوحه با امیر قطر پیام دعوت حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان تسلیم وی شد.

به گزارش مهر، محمد جواد آسایش سفیر جمهوری اسلامی ایران در دوحه صبح امروز با شیخ تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی امیر قطر دیدار و پیام دعوت حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان را تسلیم وی کرد.

امیر قطر ضمن ابراز خوشحالی و با اشاره به پیوندهای دیرینه و تاریخی در روابط میان دو کشور جمهوری اسلامی ایران و دولت قطر از دعوت رئیس جمهور کشورمان استقبال نمود و ابراز داشت این دعوت را در آینده نزدیک اجابت خواهد نمود.

 امیر قطر افزود قدرت و توانمندی ایران بعنوان قدرت برای همه کشورهای اسلامی تلقی می گردد.

سفیر کشورمان نیز در خلال این دیدار ضمن با اهمیت تلقی نمودن روابط کشورمان با همسایگان جنوبی خلیج فارس ابراز امیدواری نمود که سفر امیر نتایج ثمر بخشی برای دو کشور داشته باشد .


سفیر کشورمان در پایان این دیدار گزارشی را از آخرین تحولات در راستای تحکیم و توسعه هرچه بیشتر مناسبات فیما بین دو کشور از جمله تشکیل اجلاس اخیر کمیته مشورتهای سیاسی و امنیتی در تهران و دوحه و نیز تلاش دو کشور جهت ایجاد مناطق آزاد در بنادر دو کشور ارائه کرد.
اخبار سیاست خارجی - مهر