اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سفره پلو گوشت (+عکس)



  سفره پلوگوشت در یکی از سیاه چادرهای عشایر عربستان سعودی.

اخبار,اخبارگوناگون ,سفره پلوگوشت

 

اخبار,اخبارگوناگون ,سفره پلوگوشت

 

اخبار,اخبارگوناگون ,سفره پلوگوشت

 

اخبار گوناگون - عصر ایران


ویدیو مرتبط :
طرز تهیه مرصع پلو مجلسی با گوشت مرغ | قاطی پلو | پلو هفت رنگ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عدس پلو با گوشت چرخ كرده



 

 

 

عدس پلو

 

 

 

مواد لازم برای 4 نفر:

 

برنج
3 پیمانه
عدس
1/5 پیمانه
گوشت چرخ كرده
800 گرم
پیاز بزرگ 2 عدد
تخم مرغ 1 عدد
كشمش پلویی 1 پیمانه
پسته و خلال بادام هر کدام 1/2 پیمانه
زردچوبه 1 قاشق غذا خوری
چاشنی لیمو فلفل به میزان دلخواه
ادویه مخلوط به میزان دلخواه
ادویه دارچین به میزان دلخواه
كره 100 گرم
زعفران، روغن و نمك به مقدار لازم

 

 


طرز تهیه:


ابتدا عدس ها را تمیز شسته و با آب و كمی نمك می پزیم، سپس آنها را در یك آبكش ریخته و كنار می گذاریم. (توجه داشته باشید كه عدس ها نبید له شوند).


پیاز ها را رنده كرده به گوشت چرخ كرده اضافه و با تخم مرغ و چاشنی لیمو فلفل و زردچوبه به خوبی مخلوط كرده و ورز می دهیم تا مواد كمی به صورت چسبناك در آید.


سپس مواد را به صورت كوفته های خیلی كوچك در می آوریم (كوفته قلقلی) و كوفته ها را در ماهیتابه با كمی روغن داغ سرخ می نماییم.


در زمانی كه كوفته ها در حال آماده شدن است در یك قابلمه بزرگ آب و مقداری نمك ریخته و پس از جوش آمدن برنج را به آن اضافه كرده و می گذاریم تا برنج ها نرم شوند سپس در آبكش ریخته و كمی آب سرد روی آن می ریزیم.


كشمش ها را نیز شسته با كره تفت می دهیم. حال مواد آماده دم كردن است.


در یك قابلمه ی بزرگ كمی آب و روغن و دو كفگیر برنج، یک کفگیر عدس و مقداری كوفته ریزه و كمی كشمش به اضافه ی ادویه ی مخلوط (پلویی) و دارچین و یك قاشق غذا خوری زعفران آبكرده می ریزیم و به همین ترتیب مواد را روی هم می ریزیم.


در انتها درب قابلمه را گذاشته و روی شعله با حرارت زیاد قرار می دهیم. پس از 5 الی 7 دقیقه درب قابلمه را برداشته دم كنی را می گذاریم و شعله ی گاز را كم كرده و به مدت 1 ساعت غذا را دم می كنیم. برای تزئین غذا می توانید در هنگام سرو، روی آن را با خلال پسته و بادام به شكل دلخواه تزئین نمایید.

منبع:ashpazonline.com