اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سرنوشت یک پروژه جنجالی در تهران



اخبار,اخبار اجتماعی , پروژه تجاری اطلس‌مال

 

اخبار اجتماعی - با رای شورای عالی شهرسازی انجام خواهد شد
اطلس‌مال دو طبقه كوتاه می‌شود

این روزها آنچه گریبان مجموعه اطلس‌مال و تخلف ساختمانی آن را گرفته، همان شهرتی است كه با پخش سریال پایتخت3 عایدش شد.

اطلس‌مال مجتمعی تجاری – تفریحی در زمینی به مساحت 11315 متر مربع (كه از ستاد اجرایی فرمان امام خریداری شده است)، در 19 طبقه با زیر بنای 136 هزار و 966 متر مربع با300 واحد فروشگاهی و ظرفیت حداقل هزار و 440 خودرو است.

 

پروژه‌یی كه می‌گویند بیش از یك هزار و 500 میلیارد تومان می‌ارزد. اما این روزها پروژه تجاری اطلس‌مال به دلیل پیگیری‌های شورای شهر و به دلیل تخلفاتی كه درساخت وساز داشته دوباره بر سر زبان‌ها افتاده است تخلفاتی كه جرقه آن با توماری كه از سوی شهروندان منطقه نیاوران جمع‌آوری شده بود و درآن به تخریب پاركینگ عمومی آن محله و تبدیل آن به برجی عظیم اعتراض شده بود، زده شد. پرونده‌یی كه دركمتر از یك ماه و با فشار افكار عمومی با رای شورای عالی شهرسازی تعیین تكلیف شد.

اطلس«مال»، «مال»كیست؟
براساس آنچه درسایت این شركت آمده، مالك اطلس‌مال، شركت باغ فردوس ایرانیان است كه 40 درصد سهام آن متعلق به موسسه صندوق بیمه تامین اجتماعی روستاییان و عشایر و 60 درصد آن متعلق به گروه شركت‌های ساختمانی ایرانیان اطلس است. اما اگر بخواهیم به طور روشن‌تر به نام و عنوان مدیران این شركت بپردازیم بی‌شك فرهاد روزخوش، مدیرعامل شركت سرمایه‌گذاری ایرانیان اطلس درصدر این لیست قرارخواهد داشت.

 

پیش از او آیت‌الله ابراهیمی، مدیرعامل بانك انصار مدیریت شركت ایرانیان اطلس را برعهده داشت كه پس از مدتی اداره آن را به نایب‌‌رییس ایرانیان اطلس واگذار كرد. او دانش‌آموخته مهندسی صنایع از دانشگاه صنعتی شریف است و در حال حاضر یكی از بزرگ‌ترین شركت‌های مهندسی ساختمانی ایران را اداره می‌كند. او همزمان سمت نایب‌رییس هیات مدیره و مدیرعامل شركت ایرانیان اطلس، عضو هیات مدیره شركت آاس‌پ، عضو هیات مدیره شركت شهرسازی و خانه‌سازی باغمیشه، عضو هیات مدیره شركت توسعه سرمایه‌گذاری توس‌گستر و ریاست هیات رییس هیات مدیره شركت مهندسین مشاور طرح و اندیشه شیوا اطلس و مدیر شركت عمران اطلس‌كیش را نیز برعهده دارد.

بدیهی است كه درچنین شرایطی بخش مهمی از سرمایه‌گذاری ساخت پروژه اطلس‌مال نیز از سوی بانك انصار تامین شده است. این شركت كه از سال 1365 تاسیس شده از سال 1384 به فعالیت‌های ساختمانی ورود پیدا كرده، در این دوره زمانی پروژه‌های بزرگ ساختمانی و عمرانی را در دست گرفت.

 

براساس همین گزارش، شركت مشاور طرح و اندیشه شیوا اطلس، ستاره اطلس پارس كه مجری پروژه بزرگ متروی حقانی با همكاری قرارگاه سازندگی خاتم شد، شركت ساختمانی فردوس ایرانیان كه مجری پروژه بزرگ اطلس‌مال شد، ستاره آرمان توس كه ساخت پروژه بزرگ ساختمانی آرمان در مشهد را برعهده گرفت و چندین شركت مشاوره و خدماتی دیگر در همین بازه زمانی و به عنوان زیرمجموعه‌های ایرانیان اطلس آغازبه كار كردند.

 

همچنین گفته می‌شود ایرانیان اطلس در تركیه، دبی و كانادا نیز دفاتری در اختیار دارد. برخی براین اعتقادند كه شركت ایرانیان اطلس تقریبا تمامی پروژه‌های ساختمانی كلان دولتی و خصوصی را برعهده می‌گیرد. حتی محمود احمدی‌نژاد در یكی از سخنرانی‌های جنجالی سال 85 خود برای افشای مافیای بازار مسكن و آهن‌آلات با كنایه به نام بانكی اشاره كرد كه سرمایه‌گذاران آن همگی در هیات مدیره شركت استراتوس نیز حضور داشتند.


اطلس‌مال دو طبقه آب رفت
دومین برگ شهرت اطلس مال زمانی رقم خورد كه محمد سالاری، رییس كمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران درنخستین روزهای اردیبهشت ماه سال جاری پرده از تخلف‌های ساختمانی صورت گرفته دراین پروژه بزرگ تجاری - اداری برداشت. گرچه وی گفت: این پروژه مشخص نیست متعلق به چه كسی است و با مساحت دو هزار و 600 متر در كنار مركز تحقیقات استراتژیك در پارك نیاوران در حال ساخت است.

 

وی درخصوص تخلفات صورت گرفته دراین مجموعه درحال ساخت گفت: تخلفات صورت گرفته در این مجموعه از دو نوع است، اول اینكه این زمین قبلا متعلق به یك پاركینگ بوده و براساس قانون نمی‌توان كاربری فضاهای عمومی مانند فضاهای سبز، پاركینگ‌ها و... را تغییر داد و دوم اینكه به این طرح بیش از آنچه درپهنه M111 تعلق می‌گیرد، مجوز ساخت وساز داده است.

وی درتشریح این تخلفات گفت: این زمین قبل از اجرای طرح تفصیلی به مالكان فروخته و شهرداری نیز متعهد شده است تا برای تغییر كاربری، طرح را برای تصویب به كمیسیون ماده 5 ببرد، اما با اجرای طرح تفصیلی، شهرداری پهنه مورد نظر خود یعنی M111 را روی این پهنه می‌گذارد تا نیازی به طرح این پروژه دركمیسیون ماده 5 نباشد ولی حتی باز هم بیش از حد تعیین شده دراین پهنه برای این مجتمع مجوز صادر كرده، به جای 52 درصد، اجازه بارگذاری 680 درصدی (9 طبقه‌یی) را به مالكین می‌دهد.

 

سالاری تصریح كرد: به همین دلیل درجلسه اخیر شورای عالی شهرسازی مقررشد تا نه تنها دو طبقه مجوز ساخت و تراكم این برج كاهش یابد كه شهرداری به جبران تخریب پاركینگ عمومی این محله، قطعه زمینی را درهمان محدوده برای احداث پاركینگی جدید اختصاص دهد تا سرانه‌های عمومی منطقه تغییر نكند.

وی مالك این پرونده را بی‌تقصیر دانسته و گفت: شهرداری مجوز داده و مالك هم برهمان اساس كار خود را آغاز كرده است. حتی گویا درهمان زمان شهرداری پیشنهاد دو برج 30 طبقه دیگر را نیز به مالكین این مجتمع می‌دهد كه آنها نمی‌پذیرند. درحقیقت این شهرداری و معاونت شهرسازی ومعماری آن است كه دراین پرونده به شكلی آشكار تخلف كرده است و مالكان بی‌تقصیرند.

 

اخبار,اخبار اجتماعی , پروژه تجاری اطلس‌مال

 اخبار اجتماعی - اعتماد

 


ویدیو مرتبط :
با پایان پروژه ی اینتل سرنوشت عینک‌ های هوش مند چه خواهد شد؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اطلاع رسانی دادستان تهران:‌ از اظهارات مداح جنجالی تا کیفرخواست فحش دهنده به فائزه هاشمی



 

دادستان تهران با اعلام اینکه دادگاه عامل ترور شهید علمیحمدی روز سه‌شنبه هفته جاری برگزار می شود، گفت: کیفرخواست 15 متهم همکاری با شبکه‌های جاسوسی اسرائیل به زودی صادر می شود.

 

عباس جعفری دولت آبادی پیش از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران از محاکمه عامل ترور شهید علیمحمدی با نام "علی جمالی فشی" در روز سه‌شنبه در دادگاه انقلاب تهران خبر داد و افزود: این متهم بعد از ترور دکتر علیمحمدی دستگیر شد و پس از تحقیقات مفصل در دادستانی چهار اتهام در کیفرخواست این متهم ثبت شد که نتیجه نهایی محاربه این متهم بود.

وی افزود: این متهم با سفر به اسرائیل و گذراندن دوره‌های ویژه در موساد با اخذ 120 هزار دلار قرار شد دکتر علیمحمدی را ترور کند. علی جمالی یک بار موتورسیکلت حاوی بمب را به جلوی درب منزل علیمحمدی می برد ولی همدستانش می‌گویند امروز این کار انجام نشود بهتر است و در نوبت دوم موتور را به محل موعود برده و اقدام تروریستی را انجام می‌دهد.

دادستان تهران گفت: محاکمه متهم نشان می دهد که دستهای آشکار و پیدای رژیم صهیونیستی در عملیات‌های تروریستی در ایران چگونه نقش بازی می‌کند.

15 پرونده جاسوسی در دادسرای تهران

جعفری دولت آبادی از پیگیری 15 پرونده جاسوسی در دادسرای تهران خبر داد و افزود:‌ در این پرونده‌ها 15 متهم به اتهام همکاری با شبکه جاسوسی رژیم صهیونیستی نقش داشته‌اند که تا 10 روز آینده این پرونده‌ها به صدور کیفرخواست به دادگاه می‌رود. متهمان با کسب اطلاعات پنهان از حوزه‌های مختلف دولتی فریب سازمان‌های جاسوسی را خورده و مرتکب جرم شده‌اند.

اتمام دادگاه پرونده 2 جاسوس آمریکایی/  پرونده سارا شورد جداگانه پیگیری می شود

وی از اتمام دادگاه رسیدگی به پرونده 2 جاسوس آمریکایی خبر داد و افزود: هر یک از جاسوسان به 8 سال حبس محکوم شدند که تا 20 روز آینده احکام ابلاغ می‌شود. همچنین پرونده خانم سارا شورد جداگانه در دادگاه تصمیم گیری خواهد شد و پرونده همچنان مفتوح است. این جاسوسان به اتهام ورود غیرمجاز به ایران و جاسوسی دستگیر شده بودند.

منتظر اظهارات سرپرست روزنامه ایران هستیم

جعفری دولت آبادی در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر در مورد آخرین وضعیت پرونده روزنامه ایران به دلیل انتشار ضمیمه خاتون گفت: منتظر اظهارات سرپرست روزنامه ایران هستیم و پس از تکمیل تحقیقات اظهار نظر نهایی را اعلام می‌کنیم. ولی رسیدگی به این پرونده به زودی به اتمام می‌رسد.

تهدید مشایی به قتل؟

جعفری دولت‌آبادی در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه یکی از روزنامه‌های صبح امروز به نقل از مداح تهرانی عنوان کرده این مداح مدعی شده هر کسی مشایی را بکشد او پولش را میدهد گفت ابتدا باید بررسی شود که این نقل قول از کلام مداح تهرانی صحت دارد یا خیر سپس در صورت شکایت شخص حقیقی درباره آن بررسیهای لازم انجام بگیرد.

آخرین وضعیت علی خلیلی

وی در مورد آخرین وضعیت پرونده روحانی ناهی از منکر (علی خلیلی) گفت: براساس مصاحبه‌ای که خانم دکتر دستجردی وزیر بهداشت انجام داده و همچنین بر اساس رای دادسرای بهداشت جابجایی هایی و محرومیت‌هایی برای برخی از مدیران و مسئولان انجام شد  ولی در مورد اینکه اقدام بیمارستان‌هایی که این طلبه را نپذیرفتند عمدی بوده است باید بگویم که براساس اعلام نظر مسئولان فوق عمدی در کار نبوده است.

صدور کیفرخواست برای فرد اهانت کننده به فائزه هاشمی

جعفری دولت‌آبادی از صدور کیفرخواست پرونده شخصی که به فائزه هاشمی اهانت کرده بود خبر داد و افزود: ‌این پرونده آماده ارسال به دادگاه است.

رای نهایی دادگاه متهم انرژی درمانی

همچنین دادستان تهران از رای نهایی دادگاه متهم انرژی درمانی خبر داد و افزود: این رای 100 صفحه‌ای قطعی نیست.

ارسال پرونده حلقه‌های کیهانی به دادگاه انقلاب

وی در مورد پرونده حلقه‌های کیهانی گفت: این پرونده هم به دادگاه انقلاب ارسال شده است.

دادستان تهران از قریب الوقوع بودن محاکمه 4 فقره از متهمان جریان خاص خبر داد.

افزایش پرونده‌های مربوط به جمع‌آوری دیش‌های ماهواره

جعفری دولت آبادی در مورد ارسال پرونده‌های مربوط به جمع‌آوری دیش‌های ماهواره گفت: این پرونده‌ها در دادسرا افزایش یافته است و دلیل آن هم اقدامات اخیر نیروی انتظامی است.

صدور حکم اعدام 4 نفر از اشرار

وی از حکم اعدام 4 نفر از اشرار خبر داد و افزود:‌ پرونده این افراد در دادگاه انقلاب رای نهایی صادر شده و منتظر رای دیوان هستیم.

توضیح درباره حوادث اخیر در شرق و غرب تهران

دادستان تهران در مورد حوادث اخیر در شرق و غرب تهران گفت: پرونده حمله به ماشین‌های مردم در شرق تهران 4 متهم داشته و در پرونده حمله به یک بسیجی در غرب تهران متهم همچنان فراری است و دستگیر نشده و از پلیس می‌خواهیم که پرونده را با جدیت پیگیری کند.

صدور احکام برخی از احکام زمین خواری در غرب تهران  بعد از رمضان

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر در مورد آخرین وضعیت پرونده زمین خواری‌ها در پایتخت گفت: بعد از ماه مبارک رمضان برخی از احکام زمین خواری در غرب تهران اجرا می‌شود.

جعفری دولت‌آبادی در مورد پرونده قتل یک زن توسط همسرش در خیابان‌های تهران گفت: پس از بهبودی متهم پرونده پیگیری می‌شود.

ملک‌زاده در زندان انفرادی نیست

وی در مورد برخی اخبار پیرامون اینکه ملک زاده دبیر سابق شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور در زندان انفرادی به سر می برد گفت: آقای ملک زاده در زندان انفرادی نیست و تحقیقات در پرونده وی همچنان ادامه دارد..../مهر و فارس