اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سرقت خودرو و قتل پسر جوان در پمپ بنزین


پسر جوان زمانی که برای دستگیری سارق خودروی خود راهی پمپ بنزین می شد نمی دانست چه سرنوشت شومی در انتظارش است.

خبرگزاری مهر: پسر جوان زمانی که برای دستگیری سارق خودروی خود راهی پمپ بنزین می شد نمی دانست چه سرنوشت شومی در انتظارش است.

 مرداد ماه سال گذشته ماموران پلیس آگاهی شیراز از درگیری مرگباری در پمپ بنزین قرار گرفتند.

ماموران پس از حضور در محل درگیری با جسد پسر جوانی به نام احمد روبرو شدند که باضربه های کارد از پا درآمده بود. عامل جنایت نیز از سوی افراد حاضر در محل دستگیر شده بود.

دوست مقتول که در محل درگیری حاضر بود در جریان تحقیقات گفت : چندر روز قبل خودروی احمد سرقت شد. به چند نفر در این زمینه مشکوک بودیم. امشب یکی از مظنونان را در پمپ بنزین دیدم.

 وقتی دقت کردم متوجه شده او با کارت سوخت خودروی احمد در حال سوختگیری است. سریع با دوستم تماس گرفتم و او خود را به پمپ بنزین رساند. در آنجا او با سارق خودرویش درگیر شد که مرد جوان با ضربه های کارد احمد را به قتل رساند.


در ادامه نیز متهم تحت بازجویی قرار گرفت که به سرقت خودرو و قتل اعتراف کرد.

پس از تکمیل تحقیقات پرونده با صدور کیفرخواست به شعبه دوم دادگاه کیفری استان فارس فرستاده شد. در جلسه محاکمه نماینده دادستان با قرائت کیفرخواست برای متهم تقاضای مجازات کرد. در ادامه نیز اولیای دم خواستار قصاص عامل این جنایت شدند.

قاضی عرفانی زاده رئیس دادگاه سپس با تفهیم اتهام به عامل جنایت از او خواست به دفاع از خود بپردازد. مرد جوان نیز با قبول اتهام سرقت و قتل گفت : در زمان جنایت به دلیل مصرف مواد روانگردان حالت عادی نداشتم.

قاضی عرفانی زاده رئیس دادگاه و فارسی، رستگاری، مظفر و سجادی نژاد 4 قاضی مستشار دادگاه پس از آخرین دفاعیات متهم و وکیل مدافعش برای صدور حکم وارد شور شدند.     


ویدیو مرتبط :
پمپ بنزین ها و قطعات یدکی پمپ بنزین انواع خودرو تولیدی شبستری (shtcobooch)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قتل پسر دانشجو برای سرقت خودرو



  با تایید حكم قصاص مردی كه پسری جوان را با ضربات چاقو به قتل رسانده بود در آستانه اعدام قرار گرفت. رسیدگی به این پرونده از هشتم فروردین ٩٢ با كشف جسد پسری معلول در بلوار كشاورز تهران آغاز شد.

در این روز ماموران كلانتری ١٤٨ انقلاب به محل كشف جسد اعزام شدند و به بررسی آن پرداختند. آزمایشات ابتدایی جسد ثابت می‌كرد علت مرگ وارد آمدن ضربه‌های پی‌در‌پی چاقو به متوفی است. به این ترتیب پرونده‌ای با موضوع «قتل عمد» تشكیل شد و برای رسیدگی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. همزمان در بازرسی صحنه جرم اوراق هویتی مقتول به دست آمد.

بررسی این اوراق كارآگاهان را به خانه مقتول كشاند. تحقیقات آنها از خانواده او نشان می‌داد كه مقتول روز حادثه با خودروی پرایدش در حال برگشت از خانه دوستش در اطراف میدان پاستور بوده كه به دست فردی ناشناس با ضربه‌های چاقو به قتل رسیده و خودرو‌یش نیز به سرقت رفته است. همچنین مشخص شد عابربانك او نیز در روز حادثه به سرقت رفته است.

كارآگاهان كه در گام دوم به بررسی تراكنش مالی حساب مقتول پرداخته بودند موفق شدند ردپای فردی را كه از حساب او برداشت كرده بود شناسایی و او را در عملیاتی ضربتی دستگیر كنند. با این حال پسر دستگیرشده در بازجویی‌ها منكر هرگونه ارتكاب به قتل شد و به كارآگاهان گفت كه كارت عابربانك را از برادرش گرفته و از ماجرای كشته شدن جوان دانشجو بی‌خبر است.

 

تحقیقات نشان می‌داد كه برادر او پیش از این به ارتكاب سرقت و مصرف مواد مخدر دستگیر و روانه زندان شده است. به این ترتیب دستگیری او در دستور كار ماموران قرار گرفت و طولی نكشید كه متهم به قتل در دام پلیس گرفتار شد. او كه پس از دستگیری به پلیس آگاهی منتقل شده بود به قتل اعتراف كرد و به كارآگاهان گفت: «روز حادثه شیشه مصرف كرده بودم. داشتم در خیابان پرسه می‌زدم كه تصمیم گرفتم خودرویی را سرقت كنم. برای همین برای راننده یك پراید دست تكان دادم. او مرا سوار كرد. در راه شروع به حرف زدن با راننده كردم و وقتی سرش گرم شد چاقویم را از جیبم خارج كردم و چند ضربه به سرش زدم. او از هوش رفت و ماشین متوقف شد. جنازه‌اش را در گوشه خیابان انداختم، عابربانكش را دزدیدم و پرایدش را هم به سرقت بردم.»

با ثبت اعتراف متهم، پرونده او برای رسیدگی به شعبه ٨٤ وقت دادگاه كیفری استان تهران ارسال شد. با این حال او در جلسه دادگاه منكر هرگونه ارتكاب به قتل شد و گفت كه همه اعترافات قبلی را تحت فشار گفته است. رییس دادگاه بار دیگر اعترافات او را در پرونده‌اش خواند. متهم در بازجویی‌های متعدد به صراحت به قتل اعتراف كرده بود اما همچنان بر بی‌گناهی خود اصرار داشت. او گفت: «من هیچ‌كسی را نكشته‌ام. آن شب خودروی پراید در گوشه خیابان پارك بود و من آن را دزدیدم. كسی درون آن نبود. من همه اعترافاتم را تحت فشار گفته‌ام.» با وجود انكار قتل از سوی متهم، قضات جلسه دادگاه به استناد به مدارك موجود او را به قصاص نفس محكوم كردند كه با تایید این رای در شعبه ٢٤ دیوان عالی كشور، متهم در آستانه اعدام قرار گرفت.


 اخبار  حوادث  - شرق