اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سردرگمی مجلس آمریکا دربرابر ایران/ مصوبه مانع‌تراشی رفع تحریم‌ها لغو شد



اخبار,اخبار  سیاست  خارجی  ,رئیس جمهوری آمریکا

مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه طرح تهیه شده برای دشوار شدن و مانع تراشی در رفع تحریم های ایران و مسدود شدن راه اجرای «برجام» را تصویب کرد اما اندکی بعد این مصوبه لغو شد.

طرح موسوم به «قانون شفافیت تامین مالی تروریسم» که در صورت تصویب نهایی دولت آمریکا را از لغو برخی تحریم های خاص علیه ایران منع خواهد کرد، روز چهارشنبه با 191 رای مثبت در برابر 106 رای منفی در مجلس نمایندگان آمریکا به تصویب رسید. اما در یک اقدام آیین‌نامه‌ای کم‌سابقه این مصوبه را لغو کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، مجلس نمایندگان آمریکا 435 کرسی دارد و حدود 137 تن از نمایندگان در این رای گیری حضور نداشتند.

مجلس نمایندگان قرار است این طرح را بار دیگر در هفته ای که از روز دوشنبه 25 ژانویه (5 بهمن) آغاز می شود به رای بگذارد.

به گزارش ایرنا، باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا با بیان این که این مصوبه در صورت اجرا توافق هسته ای را نابود می کند ، اعلام کرده که این مصوبه را در صورت تصویب نهایی در کنگره ، وتو خواهد کرد.

 

 اخبار  سیاست  خارجی -  ایرنا 


ویدیو مرتبط :
لحظه شماری تحریم کنندگان ایران برای لغو تحریم ها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مجلس نمایندگان آمریکا تصویب کرد: طرح ممانعت از لغو تحریم‌های ایران تا پایان 2017



اخبار,اخبارسیاست  خارجی, مجلس نمایندگان آمریکا

مجلس نمایندگان آمریکا در اقدامی تلافی‌جویانه در مخالفت با توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 طرح جلوگیری از رفع تحریم‌های ایران تا پایان سال 2017 را به تصویب رساند.

به گزارش ایسنا ، به نوشته روزنامه گاردین، مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه درباره پیش‌نویس متن دو طرح در رابطه با توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 رای گیری کرد.

پیش نویس طرح شماره 3460 که با 247 رای موافق و 186 رای مخالف، مانع از رفع تحریم‌های ایران توسط رئیس جمهور آمریکا می‌شود. بر اساس این قطعنامه رئیس‌جمهور نمی‌تواند درباره برداشتن تحریم ها تا 21 ژانویه 2017 میلادی اقدام کند. این قطعنامه در نخستین روزی که رئیس‌جمهور بعدی آمریکا وارد دفترش می‌شود، یعنی اول ژانویه 2017 باطل خواهد شد.

پیش نویس طرح دیگری نیز به شماره3461 که درباره پذیرفتن برجام از سوی نمایندگان مجلس آمریکا بود، با 269 رای مخالف و 162 رای موافق تصویب نشد.

به نوشته گاردین، این اقدام جمهوری‌خواهان به تلافی رای‌گیری روز پنج‌شنبه سنای آمریکا صورت گرفت که یک پیروزی سیاسی برای باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا محسوب می‌شود. در این رای‌گیری جمهوری‌خواهان سنا با به دست نیاوردن حد نصاب آراء که 60 رای است و فقط با کسب 58 رای موافق، نتوانستند قطعنامه مخالفت با توافق هسته‌ای را به تصویب برسانند.

طرح رد توافق هسته‌ای در مجلس نمایندگان نمی‌تواند مانع اجریی شدن این توافق شود و بیشتر حالت نمادین دارد.

بر اساس این گزارش، 25 نماینده دموکرات در مجلس که از هم حزبی‌های اوباما محسوب می‌شوند و طبق روال باید از سیاست های وی پیروی کنند، به برجام رای مخالف دادند. جمهوری‌خواهان کنگره نیز از ابتدا به طور یکپارچه مخالفت خود را با این توافق اعلام کرده بودند.


  اخبار سیاست خارجی  - ایسنا