اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سخنان جدید نخست‌ وزیر اسرائیل درباره ایران


بنیامین نتانیاهو نخست وزیر راستگرای رژیم صهیونیستی روز شنبه در اظهاراتی برنامه هسته ای ایران را بزرگترین تهدید و دغدغه دور بعدی حکومت خود پس از انتخابات زودرس 22 ژانویه 2013 (3 بهمن سال جاری) دانست.

عصر ایران: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر راستگرای رژیم صهیونیستی روز شنبه در اظهاراتی برنامه هسته ای ایران را بزرگترین تهدید و دغدغه دور بعدی حکومت خود پس از انتخابات زودرس 22 ژانویه 2013 (3 بهمن سال جاری) دانست.

نتانیاهو در مصاحبه ای ضبط شده با کانال دو تلویزیون اسراییل ضمن اعلام این موضوع گفت:"اگر من موفق به جلب اعتماد رای دهندگان اسراییلی شوم ،جلوگیری از دست یابی ایران به سلاح هسته ای مهم ترین هدف دولت بعدی من خواهد بود."

این نخستین اظهار نظر صریح انتخاباتی از جانب نتانیاهو طی هفته های گذشته است .

علی رغم اینکه دولت راستگرای اسراییل در ماه های گذشته شدید ترین و تندترین اظهارات را علیه برنامه هسته ای ایران داشتند اما در هفته های اخیر و همزمان با نزدیک شدن به موعد انتخابات 22 ژانویه اظهارات صریح مقامات دست راستی حاکم بر اسراییل و نیز احزاب مخالف درباره موضوع هسته ای ایران کاهش یافته بود.

برخی ناظران دلیل این مساله را نظر سنجی های انتخاباتی و دانستن این حقیقت که دغدغه اکثریت رای دهندگان اسراییلی مسایل و مشکلات اقتصادی است، می دانند.

نتانیاهو در پاسخ به سوالی درباره اینکه چرا در هفته های گذشته به یکباره اظهار نظرهای او و مقامات کابینه اش درباره تهدید ناشی از برنامه هسته ای ایران کاهش یافته است ، گفت : " روزی نبوده است که من درباره ایران با رهبران خارجی صحبت نکنم، وضعیت بدین گونه بوده و خواهد بود."

نظرسنجی های انتخاباتی نشان می دهد حزب دست راستی "لیکود" و نیز حزب افراطی " اسراییل بیتنا" در نظرسنجی ها پیشتازند و احتمالا دولت آینده اسراییل از ائتلاف  بین این دو حزب تشکیل خواهد شد.

گفتنی است آخرین اظهار نظر صریح نتانیاهو درباره مساله هسته ای ایران در سخنرانی وی در مجمع عمومی ملل متحد در 27 سپتامبر(6 مهر) سال جاری میلادی بود که طی آن نخست وزیراسراییل در اقدامی که بعدها مورد مضحکه رسانه ها قرار گرفت با کشیدن یک خط قرمز روی یک نقاشی بمب بر روی کاغذ ، گفت که از نظر اسراییل تا تابستان سال آینده ایران به نقطه برگشت ناپذیر (خط قرمز) تولید سلاح هسته ای دست خواهد یافت.

جمهوری اسلامی اتهامات درباره اهداف نظامی برنامه هسته ای خود را رد کرده و این فشارها را ناشی از اراده سیاسی جهان سلطه برای اعمال فشار بر ملت های مستقل جهت عقب نگاه داشتن آنها از پیشرفت و توسعه علمی و فناوری می داند.

تاکنون هیچ مدرکی مبنی بر انحراف ایران از اهداف صلح آمیز برنامه های هسته ای اش ارایه نشده است.


ویدیو مرتبط :
وزیر اطلاعات اسرائیل :ایران بزرگترین حامی تروریست در جهان !

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش ایران به سخنان نخست وزیر اسرائیل


«خداداد سیفی پرگو» دبیر اول نمایندگی ایران نزد سازمان ملل متحد به سخنان بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد.

خبرگزاری فارس: «خداداد سیفی پرگو» دبیر اول نمایندگی ایران نزد سازمان ملل متحد به سخنان بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد.

وی در سازمان ملل گفت: «هیچ کس نمی‌تواند به ایران دیکته کند که چکار بکند یا چکار نکند. نتانیاهو سعی کرد که مجمع عمومی را منحرف کند، اما امسال برخلاف سال قبل نقاشی نداشت. به ما درس ندهید، کسی که باید چیزی یاد بگیرد اسرائیل است که ان‌پی‌تی را امضا نکرده است.»

نماینده ایران در سازمان ملل گفت که نمی‌خواهد با پاسخ دادن به ادعاهای نخست وزیر رژیم صهیونیستی به آنها اعتبار ببخشد.

بنیامین نتانیاهو امروز سه‌شنبه در شصت و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل ضمن تکرار ادعاهای قبلی درباره برنامه هسته‌ای ایران گفت که اسرائیل اجازه نخواهد داد ایران به چیزی که به گفته وی سلاح‌های اتمی است، دست پیدا کند.

اسرائیل تنها دارنده سلاح‌های هسته‌ای در خاورمیانه است و از پیوستن به پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی (ان‌پی‌تی) امتناع کرده است.