اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ستایش مارکا از جواد نکونام


خبرنگار ارشد روزنامه مارکای اسپانیا با بیان اینکه جواد نکونام با توجه به شناختش از فوتبال اروپا می‌تواند ستاره ایران در جام جهانی باشد اعلام کرد ایران هم‌اندازه بوسنی و نیجریه شانس صعود از گروهش را دارد.

ایسنا: خوان کاسترو خبرنگار ارشد روزنامه مارکای اسپانیا درباره همگروهی ایران با آرژانتین، نیجریه و بوسنی و همچنین حضور اسپانیا در گروه مرگ جام‌جهانی صحبت کرد.

* به نظرتان اسپانیا می‌تواند در جام جهانی 2014 قهرمانی خودش را تکرار کند؟

خب اسپانیا در سه تورنمنت مهم قبلی (جام ملت‌های 2008، جام جهانی 2010 و جام ملت‌های 2012) به قهرمانی رسیده و به همین خاطر قهرمان شدن در برزیل بسیار سخت خواهد بود. هرچند قبول دارم که اسپانیا یکی از مدعیان قهرمانی است هرچند تکرار آن قهرمانی‌ها در برزیل سخت خواهد بود.

* اسپانیا در صورت صعود از گروهش به عنوان تیم دوم، ممکن است با برزیل رودررو شود، نظرتان درباره این بازی چیست؟

اگر این اتفاق رخ دهد، شاهد یک فینال زودهنگام در جام جهانی خواهیم بود و البته این یک اتفاق بد برای تورنمنت خواهد بود که یکی از دو تیم برزیل و اسپانیا، خیلی زود از مسابقه‌ها کنار بروند. البته من فکر نمی‌کنم این اتفاق رخ دهد زیرا هر دو تیم به احتمال زیاد در گروه‌شان سرگروه خواهند شد.

* نظرتان درباره گروه ایران در جام جهانی 2014 در کنار تیم‌های آرژانتین، نیجریه و بوسنی و هرزگوین چیست؟

ایران شانس خوبی برای صعود از گروهش در جام جهانی 2014 دارد و باید برای صعود با تیم‌های نیجریه و بوسنی رقابت کند. چیزی که مشخص است این که آرژانتین نسبت به سه تیم دیگر کاملا برتری دارد و نباید با ایران و بقیه تیم‌ها مقایسه شود. اما تیم ملی ایران می‌تواند به عنوان تیم دوم گروه همراه نیجریه و بوسنی رقابت کند. من فکر کنم ایران شانس صعود از این گروه داشته باشد.

* از بازیکنان فعلی ایران با کدام آشنا هستید؟

مسعود شجاعی و جواد نکونام را می‌شناسم. البته ایران چند بازیکن دیگر خوب هم دارد. البته باید بگویم که با توجه به شناختی که از جواد نکونام دارم می‌دانم که او می‌تواند بهترین بازیکن ایران در جام جهانی باشد. نکونام بازیکن خوب و تکنیکی است که شرایط حرفه‌ای فوتبال در اروپا را می‌داند. او چند فصل خوب را در اوساسونا سپری کرد. البته فکر می‌کنم سرعت بالای فوتبال اروپا برای او کمی زیاد بود اما از طرف دیگر تکنیک بالایش باعث شده بود تا بتواند در اوساسونا موفق شود.

* نظرتان درباره ژوزه مورینیو سرمربی سابق رئال مادرید چیست؟ آیا او هنوز هم خاص است؟

مورینیو فصل آخرش با رئال مادرید بسیار فاجعه‌بار بود. مشکلاتی که او در باشگاه ایجاد کرد خیلی بد بود. به نظرم فصل سوم او یک ناکامی کامل در رئال بود. علاوه بر آن او دعواهای زیادی در داخل باشگاه ایجاد کرد که باعث شد فشار زیادی روی بازیکنان تیم باشد.

* آیا ایکر کاسیاس که بحث رفتنش به منچسترسیتی به گوش می‌رسد در ژانویه از این تیم جدا خواهد شد؟

فکر نمی‌کنم. او در رئال می‌ماند و فوتبالش را در این تیم به پایان خواهد برد. مطمئن هستم که کاسیاس جایگاهش را در رئال مادرید به عنوان دروازه‌بان شماره یک پس خواهد گرفت.


ویدیو مرتبط :


خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زندگي نامه ي جواد نکونام



 

جواد نکونام

 

جواد نکونام متولد۱۶ شهریور درشهر ری است.

81 بازی ملی دارد.

14 گل ملی به ثمر رسانده است.

قدش 186cm است .

وی در درتیم های ، الوحده و الشارجه امارات بازی کرده است و درسال 2006 نیز در بین ده بازیکن برتر آسیا قرار گرفته است و در حال حاضر عضو باشگاه می باشد.

 

نکونام در بیست و دوم دیماه سال 1379 و درحالیکه تنها 19 سال و 31 روزسن داشت، برای نخستین بار پیراهن تیم ملی کشورمان را در دیدار دوستانه برابر اکوادور برتن کرد و در حال حاضر بعد از و کاپیتان سوم ایران به حساب می آید.

 


اوساسونا:


وی اولین بازیکن ایرانی است که پایش به لا لیگای([La Liga]) اسپانیا راه یافت و به گفته خودش میخواهد با ورودش به پای دیگر بازیکنان ایرانی را به اسپانیا باز کند. جواد اولین گل خود در اوساسونا را در مقابل ویا رئال به ثمر رساند.