اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سانحه هوایی این بار در آرژانتین


در پی سقوط یک فروند هواپیمای دو موتوره در آبهای رودخانه ˈریو د لا پلاتاˈ در شرق آرژانتین دست کم پنج نفر از 9 سرنشین آن کشته شدند.

خبرگزاری ایرنا: در پی سقوط یک فروند هواپیمای دو موتوره در آبهای رودخانه ˈریو د لا پلاتاˈ در شرق آرژانتین دست کم پنج نفر از 9 سرنشین آن کشته شدند.

خبرگزاری اروپاپرس: منابع ارتش اروگوئه و ˈسرخیو برنیˈ معاون وزیر امنیت آژانتین اعلام کردند: این هواپیما که از فرودگاه ˈسن فرناندوˈ بوئنوس آیرس پایتخت آرژانتین برخاسته بود به سوی شهر ˈکارملوˈ در اروگوئه پرواز می کرد.

این سانحه ساعت 14به وقت محلی(21وسی دقیقه سه شنبه شب) در10 کیلومتری جنوب غربی کارملو اتفاق افتاد.

برنی معاون وزیر امنیت آرژانتین این سانحه را ˈوخیمˈ خواند و گفت: علت این سانحه، هوای مه آلود و نقض فنی در موتور هواپیما بود.

به گفته وی، خلبان و کمک خلبان هواپیما نیز در بین قربانیان این سانحه قرار دارند.

دو سرنشین هواپیما نیز به بیمارستان سن فرناندو بوئنوس آیرس انتقال یافتند و دو سرنشین دیگر که جراحات آنان شدیدتر است به بیمارستانˈکولونیاˈ در اروگوئه منتقل شدند.


ویدیو مرتبط :
سانحه هوایی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فرانسه نظرش را درباره سانحه هوایی ارومیه اعلام كرد ولی وزارت راه فعلاً اعلام عمومی نمی کند



 

 

 

فرانسه نظرش را درباره سانحه هوایی ارومیه اعلام كرد ولی وزارت راه فعلاً اعلام عمومی نمی کند

 

بازخوانی نوار FDR هواپیمای سانحه دیده ارومیه در فرانسه انجام شده و نتیجه پس از جمع‌بندی كمیسیون بررسی سوانح اعلام می‌شود.

احمد مجیدی - رییس ستاد مدیریت بحران وزارت راه و ترابری- در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به این سوال كه آیا نوار FDR (پارامترهای موتور هواپیما) بویینگ 727 شركت هواپیمایی هما برای بررسی به كشور فرانسه فرستاد شد؟ اظهار كرد: این جعبه به كشور فرانسه فرستاد شد و نتایج بازخوانی آن به اتمام رسید و نتیجه به ما اعلام شده است.

وی افزود: نتیجه باید در اختیار كمیسیون بررسی سوانح كه 11 كارگروه دارد قرار گیرد و پس از تكمیل نظرات نتیجه و علت سانحه اعلام می‌شود.

مجیدی در پاسخ به این سوال كه چقدر طول می‌كشد تا علت سانحه اعلام شود؟ گفت: ‌پس از وقوع سانحه 400 روز فرصت داریم تا علت سانحه را اعلام كنیم اما تجربه نشان داده كه علت سانحه زودتر از شش ماه مشخص نمی‌شود.

رییس ستاد مدیریت بحران وزارت راه و ترابری خاطرنشان كرد: علت اعلام شده توسط كارشناسان فرانسوی از مطالعه جعبه FDR اعلام نمی‌شود تا زمانی كه كلیه نظرات جمع بندی شود و نتیجه را رییس سازمان هواپیمایی اعلام می‌كند.

یك فروند هواپیمای بوئینگ 727 به شماره پرواز 277 متعلق به شركت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) ساعت 19:45 نوزدهم دی‌ماه هنگامی كه قصد داشت در فرودگاه ارومیه فرود بیاید، از این امر انصراف داد كه حین انصراف از نشستن در فرودگاه ارومیه ارتباطش با برج مراقبت این فرودگاه قطع شده و سقوط كرد و در پی آن 78 نفر جان خود را از دست دادند و 27 نفر مجروح شدند...../تحلیل:عصرایران