اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ساعت کار طولانی خطر ابتلا به بیماری های قلبی را بالا می برد



اخبارجدید,خبرهای جدید,اخبار جدید

تحقیقات جدید محققان نشان می دهد کار کردن به مدت طولانی، موجب افزایش ریسک بروز بیماری های قلبی می شود.

به گزارش مهر، محققان داده های بیش از ۱۹۰۰ فرد که دارای ساعات کاری طولانی بودند را در یک مطالعه بلندمدت مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. آنها دریافتند ۴۳ درصد از این افراد مبتلا به بیماری های قلبی-عروقی نظیر آنژین، بیماری عروق کرونر، نارسایی قلبی، حمله قلبی، فشار خون بالا یا سکته تشخیص داده شدند.

در بین افراد دارای کارهای تمام وقت، این ریسک در طول ۱۰ سال به ازای هر یک ساعت کار اضافی در هفته به میزان یک درصد افزایش می یابد.

در مقایسه با افراد دارای میانگین ۴۵ ساعت کار در هفته در مدت ۱۰ سال یا بیشتر، ریسک بیماری قلبی در افراد با ساعت کاری ۵۵ ساعت در هفته ۱۶ درصد بیشتر و در افراد دارای ساعت کاری ۶۰ ساعت در هفته، ۳۵ درصد بیشتر بود.

 

اخبار پزشکی - مهر


ویدیو مرتبط :
کاهش خطر مرگ توسط بیماری های قلبی پاسخ دکتر ضیایی در برنامه حدیث تندرستی در شبکه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رابطه تحصیلات كم با خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی



 

 

بیماری قلبی

 

 

در این مدت پزشكان آزمایشات جسمی را روی تمام شركت كنندگان انجام دادند و در دوره‌های منظم وضعیت دیابت، كلسترول، فشار خون، قند خون و سایر فاكتورهای مهم پزشكی را در این افراد كنترل و بازبینی كردند.

یك بررسی آماری گسترده در اروپا نشان می‌دهد: افرادی كه سطح تحصیلات پایین‌تری دارند بیشتر با خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی مزمن مواجه هستند.

به گزارش ایسنا، در این بررسی حتی فاكتور تغییرات در الگوی زندگی هم در نظر گرفته شده است.

متخصصان دریافته‌اند كه به طور متوسط نرخ بستری شدن افراد تحصیلكرده در بیمارستان‌ها بر اثر ابتلا به امراض قلبی مزمن به مراتب كمتر از افرادی است كه خیلی كم تحصیلكرده و زودتر مدرسه و دانشگاه را رها ‌كرده‌اند.

به گزارش سایت اخبار بین‌المللی آسیا، در این مطالعه، متخصصان 18 هزار و 616 شركت كننده را مدت 31 سال تحت نظر داشته‌اند. در این مدت پزشكان آزمایشات جسمی را روی تمام شركت كنندگان انجام دادند و در دوره‌های منظم وضعیت دیابت، كلسترول، فشار خون، قند خون و سایر فاكتورهای مهم پزشكی را در این افراد كنترل و بازبینی كردند.

آن‌ها حتی با استفاده از چندین پرسشنامه فاكتورهای خطرزا را كه نقش كلیدی در بروز نارسایی و بیماری‌های قلبی دارند، بررسی كردند. این فاكتورهای خطرزا شامل سیگار، الكل، ورزش و یا سابقه خانوادگی ابتلا به دیابت و بیماری‌های قلبی هستند.

در پایان معلوم شد هر چه میزان سطح تحصیلات افراد بالاتر باشد، احتمال ابتلای آن‌ها به بیماری قلبی كمتر است و این افراد از عملكرد قلبی مطلوب‌تری برخوردارند..../تحلیل:ایسنا