اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سارق پشت‌بام‌های تهران دستگیر شد



سارق پشت‌بام‌های تهران دستگیر شد

سارق حرفه‌ای که به سرقت دینام کولر از پشت بام‌های شهروندان ساکن در محله امیریه اقدام می‌کرد، با تلاش کارآگاهان کلانتری 112 ابوسعید شناسایی و دستگیر شدند.

حوادث - -به گزارش بهار، سرگرد کیومرث حسنوند، رییس کلانتری 112 ابوسعید، در تشریح جزییات این پرونده و نحوه دستگیری متهمان اظهار داشت: در پی اعلام شکایت شهروندان ساکن در محله امیریه تهران درباره سرقت دینام کولر از پشت بام ساختمان‌ها و آپارتمان‌هایشان بلافاصله پرونده‌ای با موضوع «سرقت اموال خصوصی» تشکیل و برای رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان معاونت تجسس کلانتری قرار گرفت.

با تشکیل پرونده تحقیقات ماموران آغاز شد. در ادامه رسیدگی به پرونده و نوع و شیوه سرقت، کارآگاهان دریافتند سارق به بهانه‌های واهی اقدام به زدن زنگ در منازل شهروندان می‌کند و پس از این‌که همسایه‌ها بدون این‌که از طریق آیفون سوال کنند که چه کسی زنگ می‌زند، به گشودن در اقدام می‌کردند و سارق از این فرصت استفاده کرده، وارد آپارتمان شده و به پشت بام همسایه رفته و به سرقت دینام کولر اقدام می‌کند.

حسنوند ادامه داد: با توجه به اطلاعات به‌دست آمده و تحقیقاتی که از همسایگان شد، بعضی از آنان مرد جوانی را حین سرقت در پشت‌بام مشاهده‌کرده بودند. به همین منظور، مشخصات ظاهری سارق به‌دست آمد و از طریق مرکز پیام به تمام واحد‌های گشتی اعلام شد.

گشت‌زنی‌ها و عملیات تعقیب و مراقبت پلیسی ادامه یافت تا این‌که یکی از واحدهای گشت خودرویی، مرد 31‌ساله‌ای را که ظاهری شبیه سارقان داشت و در حال حمل یک عدد موتور دینام کولر بود، در خیابان «ژیان‌پناه» مشاهده و وی را بلافاصله دستگیر و به کلانتری انتقال دادند.

متهم که «مجید. ت» نام داشت، پس از انتقال به کلانتری تحت بازجویی‌های فنی قرار گرفت. وی ابتدا منکر هرگونه سرقت بود، اما درنهایت به جرم خود اعتراف و اظهار داشت: «به در منازل شهروندان مراجعه و به بهانه‌های واهی زنگ منازل را نواخته و پس از این‌که ساکنان بدون پرسش یا سوالی که چه کسی است که زنگ می‌زند، از طریق آیفون دکمه در بازکن الکتریکی را فشرده و اقدام به گشودن در اصلی ساختمان می‌کردند، وارد ساختمان شده و به پشت‌بام رفته و در مدت زمان کوتاهی دینام کولر‌های آبی همسایگان را سرقت و بلافاصله محل را ترک می‌کردم.»

این مقام مسئول در پلیس پایتخت، در ادامه با اشاره به این‌که در بازجویی‌های پلیسی مشخص شد متهم پس از سرقت، اموال سرقت شده را به مالخری به نام «ابوالفضل» می‌فروخته، تاکید کرد: پس از اخذ دستور قضایی نامبرده دستگیر و در بازرسی از مغازه وی 12 دینام کولر، 2 پمپ کولر و چند کیلو آلومینیوم و سیم مسی کشف شد.

سرگرد حسنوند تصریح کرد: سارقان دستگیر شده، در اعترافات خود به سرقت بیش از 50 مورد سرقت دینام کولر در محدوده امیریه و خیابان ولیعصر، حد فاصل پل امیر بهادر تا میدان منیریه اعتراف کرده‌اند که شکات و مالباختگان می‌توانند برای پیگیری و طرح شکایت خود به معاونت تجسس کلانتری 112 ابوسعید مراجعه یا با شماره 63957175تماس بگیرند.

کلانتر 112 ابوسعید در پایان به شهروندان توصیه کرد: با این‌که در پشت بام منازل خود را به حفاظ یا قفل آویز مجهز می‌کنید؛ از بازکردن در منازل خود روی افرادی که خود را معرفی نمی‌کنند یا شما آنان را نمی‌شناسید، جدا خودداری کنید./روزنامه بهار

 

 

 


ویدیو مرتبط :
تعقیب و گریز سارق روی پشت بام!!!!!!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سارق نوجوان 45 خودرو سرقت کرد/ دستگیری متهم در پشت بام



سارق نوجوان 45 خودرو سرقت کرد/ دستگیری متهم در پشت بام

سرکلانتر نهم پلیس تهران از دستگیری نوجوان سارق که 45 خودرو و موتور سیکلت را سرقت کرده بود، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر،سرهنگ عبدالرضا مهابادی ، سرکلانترنهم پلیس تهران گفت: در راستای اجرای طرح امنیت محله محور و مطالبات شهروندان در خصوص برخورد با سارقان موتورسیکلت و خودرو عوامل تجسس کلانتری 172 کهریزک تحقیقات خود را برای شناسایی مناطق جرم خیز و متهمان آغاز کردند.

این مقام انتظامی ادامه داد: در تحقیقات ماموران کلانتری 172 موفق شدند مخفیگاه یکی از سارقان نوجوان را که " علی" نام داشت و به علت سرقتهای متعدد موتورسیکلت و خودرو توسط ماموران آگاهی تحت تعقیب بود را شناسایی کنند.

مهابادی عنوان کرد: ماموران شب گذشته بعد از زیر نظر گرفتن مخفیگاه متهم در یک عملیات غافلگیرانه موفق شدند متهم را که قصد فرار از روی پشت بام داشت را دستگیر کنند.

سر کلانتر نهم پلیس پایتخت افزود:در بازرسی بدنی از متهم یک قبضه چاقو،یک دسته کلید و یک شاه کلید کشف شد که ماموران متهم را برای تکمیل پرونده و تحقیقات بیشتر به کلانتری انتقال دادند.

سرهنگ مهابادی در پایان تصریح کرد: با انتقال متهم به کلانتری او مورد بازجویی قرار گرفت که طی بازجویی های انجام شده او به 45 سرقت خودرو و متورسیکلت اعتراف کرد که ماموران بعد از تکمیل پرونده متهم را برای تحقیقات بیشتر در خصوص جرایم احتمالی دیگر به پایگاه نهم پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ انتقال دادند./مهر