اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سارق به پدر خود هم رحم نکرد



اخبار حوادث - سارق به پدر خود هم رحم نکرد

رییس پلیس فتا غرب استان تهران اعلام کرد: سارق اینترنتی 27 ساله در شهرستان رباط کریم، از حساب پدر خود برداشت غیر مجاز اینترنتی انجام داد.

به گزارش جام جم، سرهنگ اصغر باقریان گفت: با مراجعه مرد مسنی به پلیس فتا شهرستان رباط کریم و اعلام برداشت غیرمجاز اینترنتی از حساب بانکی وی، پرونده ای در این رابطه تشکیل و در دستور کار پلیس قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: با شروع رسیدگی به پرونده در همان روزهای اول مشخص شد سارق اینترنتی، برداشت های غیرمجاز خود را به صورت خرید شارژ تلفن همراه انجام داده لذا در ادامه بررسی ها کارشناسان پلیس توانستند هویت سارق را شناسایی کنند.

سرهنگ باقریان گفت: پس از معرفی هویت سارق به شاکی، وی در کمال بهت و حیرت از رویارویی با مشخصاتی که جلوی روی خود می دید، اعلام داشت سارق شناسایی شده، پسر 27 ساله خود اوست.

رییس پلیس فتا غرب استان تهران افزود: با بررسی های بیشتر مشخص شد، سارق با بدست آوردن رمز دوم کارت عابر بانک پدرش، اقدام به خرید مکرر شارژ تلفن همراه از حساب وی کرده است.

این مقام انتظامی ضمن اعلام ارجاع پرونده به مرجع قضایی، گفت: توسعه دولت الکترونیک، مقوله ای است که اکثر جوامع و کشور ها برای کاهش هزینه های مادی و معنوی زندگی شهروندان و همچنین کاهش معضلات اجتماعی و محیط زیستی، در صدر برنامه های خود قرار داده اند اما متأسفانه سهل انگاری برخی از شهروندان در نگهداری اطلاعات خود باعث شده همین مقوله با تمام مزایایی که دارد، آسیب های خاص خود را نیز داشته باشد.

سرهنگ باقریان از تمامی شهروندان خواست در نگهداری اطلاعات بانکی خود نهایت دقت را داشته و حتی آنها را از دسترس افراد آشنا نیز دور نگه دارند. چون اطلاعات حساب بانکی کاملاً شخصی بوده و در دسترس قرار گرفتن آن، احتمال وسوسه افراد برای سوء استفاده از آن را افزایش می دهد.

اخبار حوادث - جام جم

 


ویدیو مرتبط :
مردی که سارق را رها نکرد تا پلیس رسید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سارق اینترنتی به حساب پدر خود هم رحم نکرد



اخبار ,اخبار حوادث ,سارق اینترنتی

 

اخبار حوادث - سارق اینترنتی به حساب پدر خود هم رحم نکرد

مردی جوان که بصورت اینترنتی اقدام به برداشت از حساب بانکی پدرش کرده بود ، توسط ماموران پلیس فتای مریوان دستگیر شد .

سرهنگ پرویزی فرمانده انتظامی شهرستان مریوان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران در تشریح این خبر گفت : در پی ارجاع یک فقره پرونده از مراجع قضایی در خصوص برداشت غیر مجاز از حساب بانکی یکی از شهروندان ، پیگیری موضوع به ماموران پلیس فتای شهرستان محول شد .

سرهنگ پرویزی افزود : بررسی های انجام شده توسط ماموران پرونده نشان داد اخیرا طی چند مرحله مبلغ 7 میلیون و 500 هزار ریال به صورت غیر مجاز از حساب بانکی شاکی برداشت شده است و این برداشت ها به صورت اینترنتی و به شکل خرید کارت شارژ تلفن همراه انجام گرفته است ، که در این راستا با کار تخصصی و فنی ماموران هویت فرد برداشت کننده شناسایی شد .

وی ضمن اشاره به دستگیری متهم با هماهنگی مقام قضایی اظهار داشت: متهم که مردی جوان و پسر شاکی پرونده می باشد ، در تحقیقات انجام شده فاش کرد به صورت پنهانی اطلاعات حساب بانکی پدرش را یادداشت و در فرصت مناسب از طریق اینترنت اقدام به خرید کارت شارژ کرده و کلیه شارژها را نیز شخصا مصرف نموده است .

فرمانده انتظامی مریوان خاطر نشان کرد : با ارسال پرونده به مرجع قضایی ، برای متهم به اتهام تحصیل مال از طریق نامشروع قرار قانونی صادر شد .

اخبار حوادث - باشگاه خبرنگاران