اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ساخت دوچرخه الکتریکی با دستان خالی +عکس



اخبار گوناگون - ساخت دوچرخه الکتریکی با دستان خالی +عکس

در میان صدها طرحی که روزنامه ارائه می شود شاید تنها برخی به واقعیت برسد و البته طرح های ساده زودتر هم جهانی می شوند. مثال این مورد "تری هوپ" سازنده دوچرخه الکتریکی در خانه است.

 این روزها بسیاری از طراحان در دنیای تکنولوژی و البته صنعت به دنبال آن هستند که 0وسیله های نقلیه الکتریکی با استفاده از انرژی خورشیدی و البته باتری های مختلف تولید کنند تا دیگر انسان ها نیاز به استفاده از سوخت فسیلی نداشته باشند.

در میان صدها طرحی که روزنامه ارائه می شود شاید تنها برخی به واقعیت برسد اما اگر انگیزه برای ساخت یک وسیله وجود داشته باشد دیگر با هر روشی یک وسیله ساخته خواهد شد. این دقیقا کاری است که مثال بارزش را می توان"تری هوپ" دانست.

 

اخبار,اخبار گوناگون, دوچرخه الکتریکی,جدیدترین دوچرخه

 
"تری" یک مهندس خودساخته است که سه سال زمان زندگی خود را صرف تحقیق و البته ساخت یک دوچرخه خورشیدی کرده است. او توانسته است پس از این مدت یک دوچرخه تمام الکتریکی طراحی کند که نیازی به باتری نداشته و تنها با سلول های خورشیدی کار می کند.

این دوچرخه که شکل عجیبی دارد می تواند به سقف سرعت 7 کیلومتر در ساعت برسد و البته این روزها طراح آن به دنبال راه حلی برای افزایش سرعت و البته زیبا شدن دوچرخه می گردد. تمام ایده پردازی ها همگی زیر 1 کیلوگرم به دوچرخه اضافه کرده است  و این برای یک دوچرخه دست ساز بسیار ارزشکند است.

این طراح قصد دارد دوچرخه خود را برای تحقیقات بیشتر در اختیار شرکت های خودروسازی و البته موتورسیکلت سازی قرار و البته پس از آن احتمالا سفری طولانی را آغاز خواهد کرد تا همه از ساخته او با خبر شده و متعجب شوند. 

  

اخبار,اخبار گوناگون, دوچرخه الکتریکی,جدیدترین دوچرخه

 

  اخبار گوناگون - باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
آموزش طراحی و ساخت یک دوچرخه الکتریکی بسیار جذاب با روشی مدرن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ساخت تاج محل دوم با دست خالی +عکس



ساخت تاج محل دوم با دست خالی +عکس

یک مرد هندی برای آنکه نام خود و همسرش را برای همیشه در ذهن هندی ها قرار دهد دست به اقدامی جالب زد و یک کپی جالب از تاج محل را ساخت.

هند آثار باستانی بسیاری دارد که مهمترین آن ها "تاج محل" است. این ساختمان باستانی هر ساله گردشگران فراوانی را به خود جذب می کند و به عنوان یکی از زیباترین ساختمان های دنیا شناخته می شود.

 

"تاج محل" اصلی در سال 1631 توسط "شاه جهان" هندی و برای همسرش ساخته شد. دط ساخت این مکان صدها کارگر چندین سال کار کردند تا آن را به پایان برسانند و حاصل ساختمانی بود که هرگز از یاد جهانیان خارج نخواهد شد.

بازسازی تاج محل , تاج محل

"فیضل حسن کاداری" یک بازنشسته اداره پست در هند است که دست به کاری عجیب و جالب زده است. او از سال 2011 و پس از فوت همسرش تمام زندگی اش را صرف ساختن مکانی به مانند تاج محل به یاد او کرده است.

 

این مرد 77 ساله برای آنکه یاد همسرش همیشه باقی بماند دست به این کار زد. او برای ساخت این مدل کوچک از تاج محل تمام زندگی اش را فروخته است. این پیرمرد توانست با پس انداز 15 هزاردلاری و با کمک چندکارگر محلی این ساختمان را در دو سال به پایان برساند.

 

او که این روزها دیگر پولی ندارد، تصمیم گرفت این ساختمان را برای اقامت مسافرین اجاره دهد تا آن ها شب را در تاج محل تقلبی سپری کنند. این ساختمان با اینکه تقلبی است به یک مکان گردشگری تبدیل شده است.
منبع:yjc.ir