اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

زنگنه: با هیچ گونه فسادی مماشات نکردم


وزیر پیشنهادی نفت با ارائه توضیحاتی درباره برخی شبهات و ابهامات موجود در قرارداد کرسنت و استات اویل با بیان این که عسلویه را من عسلویه کردم گفت: اگر میادین نفت و گاز و فازهای پارس جنوبی که در زمان من به تولید رسید نبود امروز نفت و گازی برای تولید و صادرات در اختیار نداشتیم.

خبرگزاری مهر: وزیر پیشنهادی نفت با ارائه توضیحاتی درباره برخی شبهات و ابهامات موجود در قرارداد کرسنت و استات اویل با بیان این که عسلویه را من عسلویه کردم گفت: اگر میادین نفت و گاز و فازهای پارس جنوبی که در زمان من به تولید رسید نبود امروز نفت و گازی برای تولید و صادرات در اختیار نداشتیم.

بیژن نامدار زنگنه امروز در صحن علنی مجلس و در مراسم کسب رای اعتماد از نمایندگان خانه ملت با بیان این که در حال حاضر نفت خام 98 درصد انرژی تولیدی ایران را به طور مستقیم و غیر مستقیم تشکیل می دهد و علاوه بر تامین منابع و درآمدهای ارزی در تراز تجارت ایران هم نقش آفرینی می کند گفت: هم اکنون نفت و صنعت نفت نقش تعیین کننده ای در سیاست خارجی، توسعه صنعتی محرومیت زدایی و امنیت ملی دارد.

وزیر پیشنهادی نفت با اعلام این که به دلیل همین نقش و وابستگی اقتصاد ایران به نفت دشمن در تحریم های  خصمنانه خود صنعت نفت کشور را هدف گیری کرده است تصریح کرد: هم اکنون صنعت نفت آماج حملات و تحریم های خصمانه غربی ها قرار گرفته است و مدیران و کارکنان صنعت نفت در خط مقدم مقابله با این تحریم های خصمانه قرار دارند.

وزیر اسبق نفت با تشکر از زحمات و خدمات چهار وزیر اسبق نفت در دولت های نهم و دهم به دلیل به دوش کشیدن سختی ها و مشکلات در توسعه صنعت نفت بیان کرد اگر از مجلس رای اعتماد کسب کنم دست خود را برای توسعه صنعت نفت پیش روی همه مدیران نفتی دراز خواهم کرد تا بلکه با همت همه یک تغییر اساسی در زندگی مردم با توسعه صنعت نفت به وجود آید.

ضرورت ثبات مدیریت در صنعت نفت

زنگنه در ادامه یکی از مهمترین برنامه های خود برای مدیریت صنعت نفت را ایجاد ثبات مدیریت و جلب اعتماد به کارکنان و مدیران و تکریم کارکنان نفتی عنوان کرد و افزود: در طول چند سال گذشته بی مهری های مختلفی به صنعت نفت ایران شده است و کارکنان و مدیران صنعت نفت انتظار دارند که برخوردی حرفه ای با آن ها انجام شود.

وزیر پیشنهادی نفت دولت یازدهم با اعلام این که قطعا باید صنعت نفت توسط نفتی ها اداره شود اظهار داشت: بر این اساس شخصا اعتقاد استفاده از تمامی ظرفیت های کارشناسی در صنعت نفت را دارم و نفت را باید به صورت غیرسیاسی اداره کرد زیرا نفت حیات خلوت هیچ کس جز نظام جمهوری اسلامی و مردم نیست.

وزیر اسبق نفت از احیای ظرفیت و توان تولید نفت به عنوان دومین برنامه خود یاد کرد و ادامه داد: باید ظرفیت و توان تولید نفت به سال 1384 بازگردد ضمن این که با ابتکارات و خلاقیت های مدیریتی باید میزان صادرات و فروش نفت کشور افزایش یابد.

افزایش درآمدهای پتروشیمی به 20 میلیارد دلار و خودکفایی در مصرف بنزین

وی با بیان این که باید برای صنعت نفت از یک دیپلماسی انرژی استفاده کرد یکی دیگر از برنامه های خود برای توسعه صنعت نفت شتاب و تسریع در توسعه میادین مشترک نفت و گاز به ویژه پارس جنوبی اعلام کرد و یادآور شد: از این رو آن دسته از فازهایی که با پیشرفت فیزیکی بالایی برخوردار هستند باید برای بهره برداری و آغاز تولید گاز در دستور کار قرار گیرند.

وزیر پیشنهادی نفت از افزایش ذخیره سازی نفت خام، کاهش خام فروشی، حل مشکلات عملیاتی پالایشگاه های نفت و گاز، تکمیل طرح های نیمه تمام بنزین سازی، پالایشگاهی و راه اندازی پالایشگاه ستاره خلیج فارس به عنوان سایر برنامه های اولویت های خود یاد کرد و گفت: در زمان حضور من در وزارت نفت حدود 16 سال قبل درآمد های کشور از محل صادرات پتروشیمی حدود 1 میلیارد دلار بود که هم اکنون با تکمیل و راه اندازی طرح های پتروشیمی به 20 میلیارد دلار افزایش یافته است.

وی همچنین از اصلاح ساختارهای نفتی، افزایش ظریب بازیافت و تولید صیانتی نفت و گاز به عنوان سایر برنامه های دیگر نام برد و تاکید کرد: ارتقاء دانش کارکنان و نیروی انسانی از دیگر برنامه های اولویت دار اینجانب برای اداره صنعت نفت است.

عسلویه را من عسلویه کردم

زنگنه در ادامه با تاکید بر این که در زمان من عملیات آغاز ساخت، افتتاح و راه اندازی 8 فاز پارس جنوبی انجام شد که 5 فاز در زمان وزارت من و سایر فازهای با پیشرفت بالای پارس جنوبی در دولت نهم افتتاح و راه اندازی شد بیان کرد: عسلویه را من و همکارانم عسلویه کردیم به طوری که بیش از 70 هزار نفر در فازهای مختلف فاز جنوبی مشغول به کار بودند.

پاسخ زنگنه به برخی از شبهات و اتهامات/ با هیچ گونه فسادی مماشات نکردم

وزیر پیشنهادی نفت با بیان این که برخی می گویند زنگنه به ساخت داخل اعتقاد ندارد توضیح داد: اگر بنده به ساخت داخل در صنعت نفت اعتقاد ندارم پس چرا همه انجمن های سازندگان و پیمانکاران و مشاوران و بخش خصوصی از من حمایت کردند، دست و پای آن ها را که نبستند چرا امروز سازندگان به جای انتقاد از من حمایت می کنند.

زنگنه با بیان این که در تمام قرارداد هایی که با خارجی ها در زمان حضور در وزارت نفت امضا کردم توسعه ساخت داخل در اولویت قرارداشت تبیین کرد در همین ایام شرکت های بزرگی هم چون پتروایران و همچنین در زمان وزارت نیرو فرا آب و مپنا راه اندازی شدند.

وزیر اسبق نفت همچنین در پاسخ به ابهام دیگری مبنی بر این که اهتمامی به مبارزه با فساد ندارد توضیح داد: آقایان هر جا پول باشد احتمال فساد هم هست اما مماشات هیچ گاه در دستور کار من نبوده و همواره توجه داشته ام که فسادی به وقوع نپیوندند اما همه باید فرایندی را تعیین کنیم که ابتدا فساد شکل نگیرد و اگر هم شکل گرفت بدون گذشت با آن مبارزه کنیم.

زنگنه با اعلام این که همه بدانند من ته جیب هایم را محکم دوخته ام تصریح کرد: با هیچ گونه فسادی مماشات نکردم اما به دلیل سالها خدمت امروز من مظلوم واقع شده ام.

وی درباره پرونده فساد در قرارداد استات اویل هیدرو نروژ بیان کرد: پس از وقوع این ماجرا بلافاصله با سفیر وقت ایران در نروژ تماس گرفته و تحقیقاتی را آغاز کردم و حتی شخصا دادستان نروژ را در جریان گذاشته و حتی هیئت هایی را جهت جمع آوری اطلاعات بیشتر به انگلیس و دبی اعزام کردم.

زنگنه با هیچ کس پیمان برادری و اخوت نبسته است/ نامه زنگنه، نوذری و هامانه به رهبر انقلاب درباره قرارداد کرسنت


وزیر پیشنهادی نفت با اعلام این که با هیچ گروهی و فردی پیمان برداری و اخوت و نبسته است و سرباز کشور و انقلاب می داند گفت: اگر از مجلس رای اعتماد کسب کنم دست های فسادی را خواهم برید که بریدن این دست ها صدای خیلی ها را بلند می کند و مجلس شورای اسلامی باید به من کمک کند.

وی همچنین با یادآوری این موضوع که در زمان من توسعه برخی میادین نفتی همچون درود، سلمان، دارخوین، سروش و نوروز و همچنین فازهای پارس جنوبی افتتاح و به تولید نمی رسید امروز چقدر نفت و گاز در اختیار داشتیم بیان کرد: در قراردادهای فاز جنوبی پروژه ها را یک تا دو میلیارد دلار در مدت 45 ماه به تولید می رساندیم اما الان یک پروژه بیش از 4 میلیارد دلاری هنوز زمانی برای تمام شدن و به تولید رسیدن آن قطعی نشده است.

وی همچنین درباره قرارداد کرسنت با بیان این که تمام شرایط و اصول این قرارداد را به وزارت امور خارجه اطلاع داده ایم گفت: افرادی در حاشیه این قرارداد فساد کردند اما خواستند همه این کاسه کوزه ها را بر سر هیئت مدیره وقت شرکت ملی نفت ایران خراب کنند.

زنگنه با اعلام این که نامه ای با امضاء این جانب آقایان مهندس سید کاظم وزیری هامانه و غلامحسین نوزری امضا و به دفتر مقام معظم رهبری شد توضیح داد: در این نامه توضیحات لازم را به رهبر معظم انقلاب داده شد اما نمی خواهم جزئیات بیشتر این قرارداد را اعلام کنم زیرا اعلام جزئیات بیشتر این قرارداد از تریبون رسمی و زنده رسانه ها به صلاح منافع ملی کشور نیست.

وزیر اسبق نفت با بیان این که اعتقادی به سقف قرارداد کرسنت ندارم توضیح داد: معتقدم باید قرارداد کرسنت اصلاح و نسبت به اجرای این قرارداد درست اقدام شود.

وزیر پیشنهادی نفت همچنین در مورد وقوع فساد در شرکت اورینتال کیش هم گفت: در این قرارداد یک فرد سپاهی به فرد سپاهی دیگر رشوه داده نمی خواهم موضوع را باز کنم اما این فساد ربطی به وزارت نفت نداشت.

زنگنه با در پایان با اعلام این که اگر از مجلس رای اعتماد کسب کنم قرار نیست به هتل پنج ستاره بروم و باید برای مقابله با تحریم ها به خط مقدم جبهه تحریم ها عازم شوم اعلام کرد: قصد دارم با مشارکت همه مدیران و کارکنان صنعت نفت و وزارت خارجه و اعمال یک دیپلماسی فعال انرژی آثار تحریم ها را به ویژه در صنعت نفت به حداقل کاهش دهم.


ویدیو مرتبط :
پری باز نکردم،چه خوب تا نکردم - حاج مهدی سلحشور - شور

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رونی:هرگز به ترک تیم ملی انگلیس فکر نکردم



 

 

رونی:هرگز به ترک تیم ملی انگلیس فکر نکردم

 

رونی:هرگز به ترک تیم ملی انگلیس فکر نکردم

مهاجم انگلیس گفته هرگز به ترک تیم ملی نمی‌اندیشیده است.

این بازیکن 24 ساله را یکی از ستاره‌های جام جهانی 2010 می‌دانستند، اما او نمایشی ضعیف داشت. بازیکن منچستریونایتد در آفریقای جنوبی هو شد و به همین دلیل به طرفداران تاخت که این بدترین اتفاقی بود که برای او در جام جهانی روی داد.

استیون جرارد گفت پس از بازگشت از آفریقای جنوبی به بازنشستگی فکر می‌کرده، اما مهاجم متولد لیورپول می‌گوید هرگز به این موضوع نمی‌اندیشیده است: «من هرگز به کناره‌گیری از تیم ملی فکر نکردم. من 24 سال دارم. سن استیون کمی از من بیشتر است، اما به نظرم من تا دو جام جهانی دیگر جا دارم که بازی کنم.

من افتخار می‌کنم که در تیم ملی انگلیس بازی کردم و این را اوج دوران بازی خود می‌دانم.

اما ما در تورنمنت‌ها باید بهتر کار کنیم و من هم باید بهتر باشم. من هنوز جوانم. من هنوز فرصت دارم تا اوضاع را درست کنم و امیدوارم که این طور شود.»

مهاجم سابق اورتون درباره آرزوهایش گفت: «می‌خواهم تا جای ممکن بازی ملی داشته باشم. اما مهم‌ترین مساله این است که با انگلیس به جام برسم، که در این صورت این بزرگ‌ترین دستاورد دوران بازی من خواهد بود.»