اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

زنجانی از بدو بازداشت در انفرادی بوده


وكیل‌ بابك زنجانی گفت: شعبه رسیدگی به پرونده موكلم در دیوان عالی كشور تعیین شد. رسول كوهپایه‌زاده با اشاره به آخرین وضعیت پرونده بابك زنجانی عنوان كرد: بعد از اینكه ما بارها برای اطلاع از سرنوشت پرونده به دیوان عالی كشور مراجعه كردیم، به ما اعلام شد كه برای رسیدگی به پرونده موكلم شعبه مورد نظر تعیین شده و در حال رسیدگی است.

روزنامه آرمان: وكیل‌ بابك زنجانی گفت: شعبه رسیدگی به پرونده موكلم در دیوان عالی كشور تعیین شد. رسول كوهپایه‌زاده با اشاره به آخرین وضعیت پرونده بابك زنجانی عنوان كرد: بعد از اینكه ما بارها برای اطلاع از سرنوشت پرونده به دیوان عالی كشور مراجعه كردیم، به ما اعلام شد كه برای رسیدگی به پرونده موكلم شعبه مورد نظر تعیین شده و در حال رسیدگی است.

 او افزود: بعد از درخواست ما برای اعلام نام شعبه گفته شد كه برای اینكه قضات بتوانند در آرامش كار قضائی خود را انجام دهند، نام شعبه فعلا محرمانه است و اعلام نمی‌شود. وكیل بابك زنجانی با تاكید بر اینكه ما معتقدیم دیوان عالی كشور عالی‌ترین ملجاء عدل و داد است، گفت: امیدواریم این محرمانه بودن برای شكات و مدعی‌العموم هم حیاتی باشد و اصل برابری و تناظر رعایت شود.

همچنین امیدواریم دیوان عالی كشور همچون گذشته و با حفظ استقلال كامل و تاكید بر اجرای قانون، رای عادلانه‌ای صادر كرده و حقوق شرعی و قانونی موكل نیز ملحوظ نظر قضائی قرار گیرد. او در بخش دیگری از اظهارات خود تاكید كرد: قضات دیوان عالی كشور به محض اینكه پرونده را باز كنند نخستین مطلبی كه با آن مواجه خواهند بود و طبق قانون مكلف هستند به آن توجه كنند ماده ۲۴۲ آیین دادرسی كیفری است كه یك ماده قانونی امری است و بسیار صراحت دارد و قابل تفسیر هم نیست و همه مراجع قضائی اعم از مادون و مافوق و تالی و عالی موظف به رعایت آن هستند.

 كوهپایه‌زاده تصریح كرد: این پرونده متهمی دارد كه در زندان است و از مدت بازداشت موقت انفرادی او ۲۹ ماه سپری شده است. در صورتی كه قانون صراحت دارد و می‌گوید متهمی را كه مجازات اعدام دارد نمی‌توان بیش از دو سال یعنی ۲۴ ماه در بازداشت موقت نگه داشت. وكیل بابك زنجانی اظهار داشت: درخواست ما از دیوان عالی كشور به عنوان عالی‌ترین مرجع قضائی كه وظیفه مراقبت و پاسداری از حسن اجرای قوانین در محاكم را بر عهده دارد این است كه فارغ از همه مسائل رسانه‌ای و سیاسی آنچه را قانون حكم می‌كند، اعمال كند نخستین موضوع هم این است كه آقای زنجانی باید طبق قانون با تبدیل قرار بازداشت موقت به قرار تامین دیگری تا صدور رای قطعی از بازداشت موقت خارج شود.

 كوهپایه‌زاده ادامه داد: در كنار این بازداشت موقت حضور موكلم در انفرادی به طریق اولی غیرقانونی است و ماده ۲۴۲ قانون آیین دادرسی كیفری در این خصوص صراحت دارد، درحالی كه موكل من ۲۹ ماه است كه بازداشت موقت خود را در انفرادی می‌گذراند یعنی از بدو بازداشت تا روز یكشنبه در انفرادی بوده است.


ویدیو مرتبط :
بازداشت آ-صابریان همدست بابك زنجانی به گفته قاضی مرتضوی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بابک زنجانی بازداشت شد



اخبار ,اخبار سیاسی ,بابک زنجانی

 

اخبار سیاسی - بابک زنجانی بازداشت شد

دادستان کل کشور از بازداشت شدن بابک زنجانی خبر داد.

حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در گفت‌وگو با ایسنا، درباره خبر بازداشت بابک زنجانی، گفت: عصر روز دوشنبه بابک زنجانی بازداشت شده است.

وی هم‌چنین در رابطه با علت بازداشت بابک زنجانی، گفت: با توجه به این‌که پرونده در مرحله تحقیقات مقدماتی است بیان علت بازداشت بابک زنجانی ممنوع است.

اخیرا نیز یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خبر داده بود که کارگروه مشترکی متشکل از کمیته پیگیری‌کننده، کمیسیون اصل 90،‌ وزارت اطلاعات،‌ دیوان محاسبات،‌ سازمان بازرسی و کارشناسان دستگاه‌های نظارتی به صورت هماهنگ این پرونده را رسیدگی خواهند کرد.

پیش از بازداشت بابک زنجانی، روز گذشته جعفری دولت آبادی دادستان تهران از مفتوح بودن پرونده «زنجانی» در دادسرا خبر داده بود.

چندی پیش نیز 12 تن از نمایندگان مجلس در نامه‌ای سرگشاده خطاب به روسای قوای سه‌گانه خواستار برخورد با بابک زنجانی شده بودند. در بخشی از نامه نمایندگان مجلس که خواستار برخورد جدی با مفاسد اقتصادی شده بودند، آمده بود: «یک مصداق که این روزها رنج مردم شریف را دوچندان کرده، بابک زنجانی است؛ بابک زنجانی 43 ساله که راست و دروغ، آغاز کار خود را به یکی از مقامات جمهوری اسلامی که به رحمت خدا پیوسته است، منتسب می کند، امروز به عنوان ثروتمندی همه فن حریف در صحنه های مختلف در جولان است و با تکبر و تبختر همه چیز را «خریدنی» نشان می دهد…

 

بر اساس اطلاعات موثق موجود، دلایل کافی برای تعقیب این فرد به اتهام فساد و افساد در دست است، چرا شما مسوولان محترم سه قوه که به امر رهبری خبیر در این مبارزه مسوولیت دارید، تحرکِ درخور به خرج نمی دهید؟ تعلل در برخورد با جرثومه های فساد به شیوع ببشتر آن منجر می شود.»

دو روز پیش نیز رییس جمهوری در نامه‌ای به اسحاق جهانگیری معاون اول خود برای مبارزه با مفاسد اقتصادی ماموریت ویژه داد. در بخشی از دستور روحانی به جهانگیری نیز آمده بود: «...به‌ویژه ضروری است موارد سوء‌ استفاده از شرایط تحریم مورد رسیدگی قرار گیرد و برای حراست از حقوق مردم و بیت‌المال اقدام فوری صورت پذیرد و گزارش مربوطه ظرف یک ماه به این‌جانب ارائه گردد.»

بابک زنجانی که نام او اولین بار در مجلس از سوی رییس دولت پیشین با عنوان ب-ز مطرح شد در رابطه با فروش نفت از سوی زنگنه وزیر نفت به عدم پرداخت 2.8 میلیارد دلار متهم شد. پس از آن نیز در رابطه با پرونده فساد مالی تامین اجتماعی به همراه سعید مرتضوی متهم پرونده کهریزک و سرپرست وقت سازمان مورد اتهام قرار گرفت. نام او همچنین در پرونده فساد مالی ترکیه مطرح شد. رضا ضراب متهم اصلی در فساد مالی ترکیه در پی بازجویی‌ها از بابک زنجانی به عنوان رییس خود یاد کرده بود، موضوعی که بلافاصله در صفحه فیس بوک منتسب به بابک زنجانی تکذیب شد.

 اخبار سیاسی - ایسنا