اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

زنبور باعث 4 ساعت تاخیر در پرواز شد


یک زنبورعسل سرگردان روز چهارشنبه موجب شد تا یک هواپیمای آماده پرواز اندونزی، پرواز را تا چهار ساعت عقب بیاندازد.

خبرگزاری ایرنا: یک زنبورعسل سرگردان روز چهارشنبه موجب شد تا یک هواپیمای آماده پرواز اندونزی، پرواز را تا چهار ساعت عقب بیاندازد.

به گزارش خبرگزاری کیودو، سخنگوی هواپیمایی گرودای اندونزی امروز اعلام کرد که این زنبور سرگردان با ورود به دالان مخزن کناری در خارج از کابین خلبان و سپس به سوی بخش کنترل الکترونیکی آن موجب شد خلبان نتواند هواپیما را تا چهار ساعت به پرواز در آورد.

'بنی بوتاربوتار' سخنگو ومعاون ارتباطات این شرکت هواپیمایی در گفت وگو با کیودو گفت که خلبان پرواز GA197 که قصد داشت هواپیما را ساعت 10 (به وقت محلی) از فرودگاه کوالانامو در جزیره سوماترا مرکز ایالت مدان به پروزار در آورد که به ناگاه متوجه نقص در یکی از موتورهای هواپیما شد.

تحقیقات گسترده روی این موضوع نشان داد که مخزن کناری که سرعت هواپیما را تعیین می کند،خارج از کنترل بوده و از آنجا امنیت پرواز بیش از خود پرواز اهمیت بیشتری دارد خلبان تصمیم گرفت تا رفع اشکل فنی آنرا از زمین بلند نکند.

این حادثه در تاریخ پرواز های اندونزی بی سابقه بوده و حتی در جهان نیز کم سابقه بوده است.


ویدیو مرتبط :
علت های اهمال کاری که باعث تاخیر در کارها می شود

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تاخیر پرواز اصفهان ـ بندرعباس به ۱۶ ساعت رسید



اخبار,اخبار اجتماعی ,تاخیر پرواز اصفهان ـ بندرعباس

پرواز اصفهان ـ بندرعباس که قرار بود در ساعت 16:45 روز گذشته از اصفهان به سمت مقصد خود پرواز کند تا این لحظه به دلایل نامعلومی هنوز انجام نشده است

تاخیر در پرواز­ها بار دیگر موجب سرگردانی مسافران اصفهانی شد. بعد از ظهر دیروز، پرواز اصفهان ـ بندرعباس که قرار بود در ساعت 16:45 از اصفهان به سمت مقصد خود حرکت کند با تاخیر مواجه و به دلیل نامعلوم این پرواز همچنان انجام نگرفته است.

یکی از مسافران این پرواز در پاسخ به خبرنگار فارس در مورد دلایل این اتفاق گفت: پرواز 346 ایران ایر اصفهان به مقصد بندرعباس ابتدا با دو ساعت تاخیر همراه شد اما پس از آن به دلایل متعددی اعلام گردید که امکان پرواز وجود ندارد.

وی در مورد دلایل اعلام شده از سوی هما تصریح کرد: ابتدا شرایط بد جوی بهانه شد اما جالب اینجاست که پرواز سایر شهرها به بندرعباس در همان زمان انجام شده بود، پس از آن خلبان اعلام کرد که دید افقی کم است و قادر به پرواز نیستم که نتیجه استعلام ما وجود دید 2400 متری و عدم وجود مشکل بود.

این مسافر پرواز اصفهان بندرعباس در ادامه افزود: حتی پیشنهاد دادیم که از طریق تهران به بندرعباس برویم که هیچ همکاری از سوی هما با ما نشد.

وی در خاتمه پاسخ‌گویی هواپیمایی ایران در مورد این تاخیر را بسیار نامناسب عنوان کرد و گفت: خلبان گفته که نمی‌توانم پروازی انجام دهم و پاسخ مسئولان نیز در شأن مسافران معطل مانده نبود.

تا این لحظه پیگیری خبرنگار فارس در مورد دلیل این تاخیر از مسئولان مربوطه بدون پاسخ مانده است.

به گزارش فارس، تیم والیبال نشسته بانوان ذوب‌آهن نیز دیگر مسافران این پرواز بودند که قرار بود ساعت 12:30 دقیقه امروز به مصاف حریف بندرعباسی خود بروند.


  اخبار  اجتماعی   -  فارس