اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

زنان بدحجاب قربانی اسیدپاشی در اصفهان؟!


فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان با اشاره به موضوع اسیدپاشی بیان داشت: این موضوع که قربانیان اسیدپاشی افراد بدحجاب هستند، صحت ندارد.

خبرگزاری مهر: فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان با اشاره به موضوع اسیدپاشی بیان داشت: این موضوع که قربانیان اسیدپاشی افراد بدحجاب هستند، صحت ندارد.

سردار عبدالرضا آقاخانی در برنامه تلویزیونی خبر اصفهان و 20:30 با تشریح آخرین جزئیات ماجرای اسیدپاشی در اصفهان، بیان کرد: از ابتدای سال تا کنون چهار مورد اسیدپاشی در اصفهان رخ داده است که دو مورد اول به خاطر اینکه عدم پیگیری در سیستم نیروی انتظامی و قضایی داشته، انعکاس خاصی نداشته است.

وی ادامه داد: مورد آخر اسیدپاشی منجر به آسیب دیدن یک خانم شده و این موجب ایجاد حساسیت در بین مردم شد ولی یافته‌های پلیس نشان می‌دهد که فرد (اسیدپاش) احتمالاً از یک شخصیت ضداجتماعی رنج می‌برد و با انگیزه مشخص و در یک فرصت مناسب با پاشیدن اسید، متواری شده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: متأسفانه پیرامون این حادثه شایعات گوناگونی از سوی افراد غیرمسئول و برخی شبکه‌های اجتماعی مطرح شده که هیچ کدام صحت ندارد.

آقاخانی عنوان کرد: این موضوع که گفته می شود به کسانی که  اسید پاشیده می شود افراد بدحجاب هستند و یا در سن خاصی هستند درست نیست.

یکی از زنانی که بستری شد خانمی افغانی بود

فریدون عابدینی رئیس بیمارستان سوانح سوختگی اصفهان نیز در پی انتشار این اخبار گفت: چهار مورد اسیدپاشی داشتیم که دو مورد آن منجر به بستری شد و دو مورد بسیار جزئی بودند و نیاز به بستری شدن نداشتند.

وی اضافه کرد: بحث آسیب به چشم در اثر اسیدپاشی به این زنان  نیز صحت ندارد.

رئیس بیمارستان سوانح سوختگی اصفهان در پایان متذکر شد: دو نفر از افرادی که بستری شدند، اهل اصفهان هستند، اما دو مورد دیگر که سرپایی درمان شدند، یک خانم افغانی و یک نفر دیگر هم از اصفهان بود


ویدیو مرتبط :
زنان پاکستانی، قربانی اسیدپاشی اعضای خانواده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جزییات اسیدپاشی‌های اخیر به زنان اصفهانی / اسیدپاشی به زنان بی‌حجاب در اصفهان !



اخبار,اسیدپاشی‌ به زنان اصفهانی



اخبار اجتماعی - جزییات اسیدپاشی‌های اخیر به زنان اصفهانی

چهارشنبه در خیابان مهرداد اصفهان به یک خانم جوان اسیدپاشی شد.

به گزارش ایسنا، به گفته شاهدان عینی و کسبه این خیابان، زن جوان در حالی که سوار بر خودروی سمند خود بود توسط مهاجمان ناشناس موتورسوار مورد اسیدپاشی قرار گرفت.

این حادثه زمانی اتفاق افتاد که از چندی پیش تاکنون در شبکه‌های اجتماعی مطالبی با محتوای اسیدپاشی به زنان بی‌حجاب در اصفهان منتشر می‌شود اما مشخص نیست که آیا حادثه شب‌گذشته ارتباطی با این مطالب داشته است یا خیر؟

شاهدان عینی این حادثه در گفت‌وگو با ایسنا، گفته‌اند که این زن به شدت از ناحیه صورت و دست دچار سوختگی شده و به بیمارستان سوانح و سوختگی منتقل شد.

علی شجاعی یکی از کسبه خیابان مهرداد می‌گوید: زن جوان حدود 27 ساله بود و حجاب معمولی داشت.

وی ادامه می‌دهد: این چندمین باری است که در هفته‌های اخیر در خصوص اسیدپاشی به زنان جوان در اصفهان شنیده است.

سرهنگ حسین حسین‌زاده، جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با تأیید این خبر گفت: پلیس اصفهان در حال برنامه‌ریزی برای شناسایی متهمان است.

وی از علل وقوع این حادثه اظهار بی‌اطلاعی کرد.

هم‌چنین فضل‌الله کفیل، فرماندار اصفهان در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود این چندمین مورد از اسیدپاشی روی زنان در اصفهان در روزهای اخیر است، گفت: چند مورد اسیدپاشی اتفاق نیفتاده بلکه این دومین مورد بوده و هر دو حادثه با فاصله زمانی اتفاق افتاده و پلیس در حال بررسی این موارد است.

وی در پاسخ به اینکه آیا علت اسیدپاشی‌ها در اصفهان می‌تواند مربوط به مطالب منتشر شده مبنی بر اسیدپاشی بر زنان بدحجاب باشد یا خیر گفت: یکی از خانم‌ها که مورد اسید پاشی قرار گرفته متأهل است و احتمال دارد این حادثه مربوط به اختلافات شخصی باشد.

فرماندار اصفهان تاکید کرد: موضوعات این‌چنینی باید با دقت بررسی و سپس منتشر شود. باید حواشی کار را بررسی کنیم زیرا اگر خبر خامی در این خصوص منتشر شود به ایجاد نگرانی و عدم احساس امنیت در مردم کمک می‌کند و به پلیس اعلام شده که هر چه سریع‌تر در این زمینه اطلاع‌رسانی کند. 

اخبار اجتماعی - ایسنا