اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

زمان برگزاری چهارمین دادگاه بابک زنجانی


وکیل بابک زنجانی گفت: بر اساس نظر قاضی صلواتی، چهارمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات بابک زنجانی و دو متهم دیگر در پرونده نفتی ۹ آبان برگزار می شود.

خبرگزاری صدا و سیما: وکیل بابک زنجانی گفت: بر اساس نظر قاضی صلواتی، چهارمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات بابک زنجانی و دو متهم دیگر در پرونده نفتی ۹ آبان برگزار می شود.

رسول کوهپایه زاده افزود: پس از پایان سومین جلسه دادگاه بابک زنجانی ، قاضی صلواتی با تقاضای استمهال وکلای پرونده نفتی موافقت کرد و ما روزانه از شنبه تا چهارشنبه پرونده متهمان را در دادگاه مطالعه می کردیم.

کوهپایه زاده در پاسخ به این سوال که آیا چهارمین جلسه دادگاه به ارائه دفاعیات وکلای متهمان پرونده نفتی اختصاص دارد یا خیر؟ افزود: براساس اصول آئین دادرسی کیفری روال بر این است که شاکیان پرونده شکایات خود را در دادگاه مطرح کنند.

وکیل بابک زنجانی تصریح کرد: پس از طرح شکایت شاکیان پرونده نفتی، وارد ارائه دفاعیات خواهیم شد.

دادگاه علنی بابک زنجانی 11، 12 و 13 مهر به ریاست قاضی صلواتی و با حضور متهمان، وکلای آنان و وکلای شاکیان پرونده نفتی برگزار شد.

در این جلسات کیفر خواست بابک زنجانی، (م.ش) و (ح.ف.ه) در دادگاه قرائت شد.

در پایان جلسه سوم، قاضی صلواتی با تقاضای استمهال وکلای متهمان پرونده نفتی موافقت و چهارمین جلسه دادگاه را به نهم آبان موکول کرد.


ویدیو مرتبط :
برگزاری دادگاه بابک زنجانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زمان برگزاری دادگاه بابک زنجانی


عضو کمیته پیگیری پرونده بابک زنجانی خبر داد دادگاه او تا یک ماه دیگر برگزار خواهد شد.

روزنامه شرق: عضو کمیته پیگیری پرونده بابک زنجانی خبر داد دادگاه او تا یک ماه دیگر برگزار خواهد شد.

امیرعباس سلطانی تاکید دارد که «برگزاری دادگاه می‌تواند فرصت مناسبی برای افکارعمومی، مسوولان و به‌ویژه نمایندگان پیگیر پرونده زنجانی باشد.» پرونده‏ای که حالا با گذشت یک‌سال از پیگیری‌های صورت گرفته، همچنان در هاله‌ای از ابهام باقی مانده و انواع سوال‌های بی‌پاسخ حول این پرونده شکل گرفته است.

یکی از عمده‌ترین نقدهای مطرح شده از سوی نمایندگان مجلس، عدم گزارش‌دهی در این زمینه به کمیسیون انرژی مجلس است.

محمدسعید انصاری، نایب رییس کمیسیون انرژی نیز در همین زمینه  می‌گوید: «بهتر این بود که قوه‌قضاییه تا به همین‌جای کار نماینده‌ای به کمیسیون انرژی می‌فرستاد و برخی پیگیری‌ها و سرنخ‌ها با نمایندگان در میان گذاشته می‌شد.

 می‌دانیم که زوایای پرونده زنجانی پیچیده و شاید در بخش‌هایی محرمانه باشد، اما دست‌کم حق نمایندگان این است که در جریان پاره‌ای از پیگیری‌های صورت گرفته، قرار گیرند.»