اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

زمان آخرین فرصت ثبت‌نام نقل و انتقالات دانشجویی



اخبار ,اخبار دانشگاه ,آخرین فرصت ثبت‌نام نقل و انتقالات دانشجویی

 

اخبار دانشگاه - پایان اردیبهشت، آخرین فرصت ثبت‌نام نقل و انتقالات دانشجویی

مدیرکل دانشجویان داخل وزارت علوم 31 اردیبهشت را پایان مهلت ثبت‌نام برای نقل و انتقالات دانشجویی اعلام کرد.

دکتر محمدحسن یوسفی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه سامانه ثبت‌ درخواست نقل و انتقالات دانشجویی از اول اردیبهشت ماه باز شده است، گفت: دانشجویان متقاضی انتقال و مهمانی می‌توانند تا 31 اردیبهشت ماه نسبت به ثبت درخواست خود در این سامانه اقدام کنند.

وی با اشاره به زمان بررسی درخواست‌ها توسط دانشگاه‌های مبداء، اظهار کرد: بلافاصله پس از اتمام فرصت ثبت تقاضاها توسط دانشجویان، دانشگاه‌های مبداء از اول خرداد تا 15 تیرماه فرصت دارند تا نسبت به بررسی درخواست‌های دانشجویان و اعلام نظر خود اقدام کنند.

مدیرکل دانشجویان داخل وزارت علوم افزود: پس از بررسی درخواست‌ها توسط دانشگاه‌های مبداء، دانشگاه‌های مقصد نیز از 15 تیر تا پایان مرداد مهلت رسیدگی به درخواست‌های موافقت شده توسط دانشگاه‌های مبداء را دارند.

یوسفی درباره زمان مشخص شدن نتایج بررسی درخواست‌ها نیز، تصریح کرد: دانشجویان متقاضی در هر کدام از این مراحل می‌توانند از طریق کد رهگیری وارد سامانه شده و پاسخ درخواست‌های خود را توسط دانشگاه‌های مبداء و مقصد مشاهده کنند.

وی همچنین درباره ظرفیت دانشگاه‌های مختلف در نقل و انتقالات، گفت: ما آماری که از سازمان موسسه آمار و پژوهش وزارت علوم دریافت کرده‌ایم را ملاک قرار داده‌ایم که بر این اساس ظرفیت نقل و انتقالات برای دولتی‌ها 20 درصد و برای غیرانتفاعی‌ها 15 درصد از ورودی‌های سال 93 خواهد بود. 

اخبار دانشگاه - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
آخرین نقل و انتقالات اروپا 2

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آخرین مهلت نقل‌ و انتقالات دانشجویی


معاون دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان با بیان اینکه مهلت ثبت نام نقل و انتقالات دانشجویان از ابتدای اردیبشهت‌ماه آغاز شده، گفت:این مهلت در پایان اردیبهشت‌ماه به اتمام می‌رسد.

خبرگزاری ایسنا: معاون دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان با بیان اینکه مهلت ثبت نام نقل و انتقالات دانشجویان از ابتدای اردیبشهت‌ماه آغاز شده، گفت:این مهلت در پایان اردیبهشت‌ماه به اتمام می‌رسد.

دکتر ابوالحسن ریاضی درمورد نقل و انتقالات دانشجویان در سال 94 توضیح داد: مهلت ثبت‌نام نقل و انتقالات در سال 94 از ابتدای اردیبهشت‌ماه آغاز شده و تا پایان اردیبهشت‌ماه ادامه دارد و دانشجویان می‌توانند در مهلت تعیین شده با وارد شدن به سایت مربوطه نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند. بررسی دانشگاه مبداء از اول خردادماه تا 15 تیر و دانشگاه مقصد از 15 تا پایان مرداد است و نتایج نهایتا در هفته اول شهریور اعلام می‌شود.

وی با اشاره به نقل و انتقال دانشجویان در سال ۹۳ نیز گفت: حدود ۲۰ هزار درخواست نقل و انتقال سال گذشته از سوی دانشجویان ارائه شد که در نهایت 7800 نفر موفق شدند نقل و انتقال را انجام دهند یعنی به ۳۸ درصد تقاضاها جواب مثبت داده شد.احتمال افزایش پاسخ‌گویی به این تقاضاها در سال 94 وجود ندارد،سازمان امور دانشجویان فقط ناظر این فرآیند بوده و پذیرش نقل و انتقالات دانشجویان توسط دانشگاه مبدا و دانشگاه مقصد انجام می‌پذیرد.

معاون دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان درمورد آمار ثبت‌نام کنندگان گفت: تا روز شنبه،19 اردیبهشت‌ماه 3900 نفر برای نقل و انتقالات اقدام کرده‌اند که احتمال افزایش ان در اواخر اردیبهشت‌ماه بسیار زیاد است،زیرا تعداد کثیری از افراد ثبت نام را به روزهای آخر محول می‌کنند.