اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رییس دفتر رییس جمهور: طرح تحول نظام سلامت پیشانی اقدامات دولت است



اخبار,اخباراجتماعی ,طرح تحول نظام سلامت

رییس دفتر رییس جمهور با تاکید بر اینکه طرح تحول نظام سلامت در ایران جزو تصمیمات بزرگ و سازنده دولت تدبیر و امید بوده است، بر ضرورت مشارکت و عزم جدی همگان برای به ثمر نشستن این عزم دولت تاکید کرد.

به گزارش ایسنا ، محمد نهاوندیان شنبه شب در مراسم افتتاحیه شصت و دومین دوره آزمون دانشنامه تخصصی و بیست و نهمین دوره آزمون دانشنامه فوق تخصصی دانشگاه علوم پزشکی، ضمن تقدیر و تشکر از تلاش‌های گسترده و خدمات عمیق و صمیمانه جامعه پزشکی کشور، بر اهمیت تداوم طرح تحول نظام سلامت تاکید کرد و گفت: این طرح که با تدبیر در کشور آغاز شد، ‌بالید و مایه افتخار هر ایرانی شد، از منظر اقتصاد توسعه ای و در مقایسه‌ای بین المللی نیز قابل بررسی است.

رییس دفتر رییس جمهوری با بیان اینکه بسیاری از اقتصادهایی با درآمد بیشتر و رشد پایدارتر از ایران هنوز نتوانسته اند به این ترکیب بهینه از رشد اقتصادی همراه با رشد خدمات اجتماعی در حوزه بهداشت و درمان دست یابند، تصریح کرد: این نکته بسیار افتخار آفرینی است که توانسته ایم در شرایط تحریم که درآمدهای نفتی نیز پیوسته رو به کاهش بوده، این طرح را آغاز و با عزمی جدی به نتیجه مطلوب برسانیم.

نهاوندیان خاطرنشان کرد: اگر چه نجات اقتصاد و تعامل سازنده با جهان به عنوان یکی از اجزای سه گانه مثلث کار و فعالیت دولت بوده، اما دولت لازمه توفیق در این دو بخش را انجام کاری جدید، ریشه ای و پایدار در حوزه خدمات اجتماعی دانسته است.

سرپرست نهاد ریاست جمهوری حل مساله هسته‌ای، مهار تورم و بازگرداندن ثبات به اقتصاد کشور را از جمله اقدامات مهم و جدی دولت طی دو سال اخیر برشمرد و افزود: خوشبختانه با یاری خداوند و همت مردم در تمامی این عرصه‌ها توفیق حاصل شد اما طرح تحول نظام سلامت به عنوان پیشانی اقدامات دولت بشمار می‌رود.

نهاوندیان با تاکید بر اینکه هر کسی که در عرصه خدمات سلامت در کشور تلاش می‌کند باید این طرح را متعلق به خود بداند، گفت: مطمئنا در کشور مشکلاتی داشته ایم و پس از این نیز با مشکلاتی مواجه خواهیم بود اما این اراده و عزم جدی است که می تواند ما را بر این مشکلات پیروز کند.

رییس دفتر رییس جمهوری ادامه داد: شاید در شش ماه گذشته دولت در نامناسب ترین شرایط اقتصادی بوده است اما اگر عزم کمک و مشارکت داشته باشیم، قطعا موفق خواهیم بود و در خصوص همین طرح سلامت ما به لبخندرضایت مردم خرسندیم و آن طرحی که حتی مخالفان سیاسی دولت نیز منصفانه اذعان دارند آثار بسیار آرامش بخشی در جامعه داشته ، طرح تحول نظام سلامت است.

وی با اشاره به تشویق و حمایت بخش خصوصی در جهت اینکه حوزه سلامت را حوزه ای توجیه پذیر از نظر اقتصادی معرفی کنیم، گفت: باید از فرصت پیش آمده در جهت رفع مشکلات و مناسبات اقتصادی استفاده کرده و در این راستا می توان ایرانیان خارج از کشور را نیز که مایل به فعالیت در این حوزه هستند، تشویق کنیم.

نهاوندیان تاکید کرد: ما با یک مدل بهینه داخلی - خارجی و دولتی و غیردولتی باید حوزه سلامت را به عنوان حوزه‌ای پرنشاط و با توجیه اقتصادی معرفی کنیم. دولت این عزم را دارد و این موضوع جزو اولویت های برنامه ریزی در دوران پساتحریم در حوزه بهداشت و درمان است.

رییس دفتر رییس جمهور با بیان اینکه حمایت مستمر از طرح تحول نظام سلامت عزم جدی رییس جمهوری است، گفت: این طرح باید پیروز شود و لازمه آن مشارکت و احساس مسوولیت تک تک دست اندرکاران در حوزه درمان و سلامت است.

نهاوندیان در این مراسم که حسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز حضور داشت، افزود: ما اعتقاد داشتیم منابع یارانه‌ها که متاسفانه با نگاهی مصرف گرایانه از آنچه قانون و هدف این حرکت بود منحرف شد، اگر در حوزه‌هایی مانند سلامت و درمان هزینه می شد، می توانست موجب توان افزایی سرمایه‌های انسانی و اجتماعی شود.


  اخبار اجتماعی  -  ایسنا 


ویدیو مرتبط :
طرح نظام سلامت، یکی از اقدامات بسیار خوب دولت یازدهم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنشی به نامه سرگشاده پرستاران خطاب به رییس جمهور// آنها از طرح تحول سلامت ناراحت هستند



 اخبار,اخباراجتماعی,

 اخبار اجتماعی - پرستاران برای دومین بار به روحانی نامه نوشتند/ آنها از طرح تحول سلامت ناراحت هستند

 عضو شورای عالی نظام پرستاری از ارسال دومین نامه سرگشاده جامعه پرستاری به رئیس جمهور خبر داد و گفت: با توجه به این که مشکلات موجود نظام پرداخت در حوزه پرستاری طی یک دهه اخیر بی سابقه بوده جامعه پرستاری طی یک نامه سرگشاده مشکلات این قشر را برای دومین بار مطرح کرد.

محمد شریفی مقدم درباره مشکلات جامعه پرستاری طی یک دهه اخیر گفت: در مرحله سوم طرح تحول سلامت نه تنها به جامعه پرستاری بلکه همه گروه های نظام سلامت بی توجهی صورت گرفت که تمامی این قشر نسبت به این موضوع اعتراض دارند. این در حالی است که وزارت بهداشت با عوام فریبی اتفاقاتی را که برای گروه های خاص همچون پزشکان هیات علمی رخ داده را کوچک جلوه می دهد و از سوی دیگر کارهای صورت نگرفته برای این قشر را بزرگنمایی می کند.


او در ادامه با بیان این مطلب که مهمترین دلیل و بهانه وزارت بهداشت در اجرای مرحله سوم طرح تحول سلامت از بین رفتن پدیده زیر میزی است، گفت: وزیر بهداشت در بسیاری از صحبت های خود مطرج کرده که تنها 5 درصد پزشکاه زیر میزی می گیرند که می توانست با آنها برخورد کند این در حالی است که وزیر تعرفه ها را 2 برابر کرده است که در نظر آنها کار بسیار کوچکی است.


عضو شورای عالی نظام پرستاری در ادامه به تبعیض های موجود در کارانه های بین پزشکان و پرستاران اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح می توان گفت که کارانه پزشکان 2 برابر شده است و پزشکی که در گذشته 50 میلیون کارانه دریافت می کرد در حال حاضر این مبلغ به 100 میلیون افزایش یافته است این در حالی است که کارانه پرستاران از 200 هزار تومان به 400 هزار تومان افزایش یافت، آن هم در شرایطی که کارانه پرستاران از ریشه دچار مشکل بوده است.


به گفته شریفی مقدم مشکلات نظام پرداخت در حوزه سلامت طی یک دهه گذشته بی سابقه بوده و این موضوع سبب بروز مشکلاتی برای این قشر شده، براین اساس جامعه پرستاری برای دومین بار متوالی نامه ی سرگشاده در این راستا برای رئیس جمهور ارسال کرده است.


او در ادامه این مطلب گفت: در این نامه از رئیس جمهور خواستار شده ایم تا نظام پرداخت پرستاران نسبت به کشورهای توسعه یافته مانند آمریکا و اروپا تدوین شود، چرا که نظام پرداختی در این کشورها به گونه ای بوده که پرستاران در رتبه چهارم دریافتی و پزشکان در رتبه هشتم قرار دارند حتی از رئیس جمهور خواستار شده ایم که اگر امکان برابری با کشورهای توسعه یافته نبود هم تراز کشورهایی همچون عراق و افغانستان شویم.


عضو شورای عالی نظام پرستاری با بیان این مطلب که متاسفانه وزارت بهداشت نسبت به این موضوع بی توجه بوده است، گفت: متاسفانه وزارت بهداشت به جای این که به خواسته های پرستاران توجه کند به دنبال عوام فریبی و نوعی پوشش دادن سیستم طرح تحول سلامت است.


شریفی مقدم در ادامه با بیان این مطلب که جلسه ای با معاون درمان وزارت بهداشت برای تعرفه گذاری داشتیم، گفت: طی آن جلسه معاون درمان وزارت بهداشت خواستار اجرای قانون تعرفه گذاری در چند بیمارستان شد که جامعه پرستاری با این موضوع مخالفت کرد و گفت این قانون باید بدون هیچ قید و شرطی در سراسر کشور اجرا شود چرا 7 سال است که در مجلس تصویب و تمامی آئین نامه های مربوط به آن تهیه و تدوین شده است.


او گفت: امیدوار بودیم با توجه به بودجه هنگفتی که به وزارت بهداشت در حوزه سلامت است این تخصیص یافته است، طرح به صورت کامل در سراسر کشور اجرا شود.


عضو شورای عالی نظام پرستاری در خاتمه گفت: مشکلات پیش رو در جامعه پرستاری سبب شده تا پرستاران نسبت به این موضوع بسیار عصبانی و ناراحت شوند. همچنین به رغم این که با حرکات اعتراضی موافق نبوده با توجه به برطرف نکردن این مشکلات احتمال بروز چنین رفتارها و واکنش هایی دور از انتظار نخواهد بود.

                                                ....................................

 

واکنشی به نامه سرگشاده پرستاران خطاب به رییس جمهور

 عضو شورای عالی نظام پرستاری کشور تعامل و گفتگو را بهترین راه دستیابی به هدف و رفع مشکلات حوزه پرستاری عنوان کرد.

به گزارش خبرآنلاین؛ امروز یکی از اعضای شورای عالی نظام پرستاری از نامه سرگشاده پرستاران به رییس جمهور خبر داد. به گفته محمد شریفی مقدم، با توجه به این که مشکلات موجود نظام پرداخت در حوزه پرستاری طی یک دهه اخیر بی سابقه بوده جامعه پرستاری طی یک نامه سرگشاده مشکلات این قشر را برای دومین بار مطرح کرد.

اما در پاسخ به این نامه، پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، گفتگویی از عباس حیدری یکی دیگر از اعضای شورای عالی نظام پرستاری منتشر کرده است.

او با اشاره به اینکه وزیر بهداشت نسبت به رفع مشکلات پرستاران دغدغه داشته و دیدگاه مثبت و دلسوزانه ای در این زمینه دارد گفت: شورای عالی نظام پرستاری تا کنون سه جلسه را با حضور وزیر بهداشت برگزار کرده است که در تمامی جلسات رفع مشکلات پرستاران یکی از دغدغه های اصلی در این نشست ها بود.

به عقیده او خواسته های منطقی جامعه پرستاری با همت ویژه شخص وزیر بهداشت در توزیع عادلانه منابع و اجرای قوانین مصوب تحقق می یابد: انجام اقدامات احساسی همراه با تنش و تقابل مشکلی را از حوزه پرستاری مرتفع نمی کند به جامعه پرستاری توصیه کرد: دغدغه های حرفه ای خود را از مسیر قانونی و اداری مرتفع کنند. برنامه تحول نظام سلامت یکی از طرحهای مورد تایید مسئولان عالی رتبه کشور و همچنین جامعه پرستاری است.  نتایج این برنامه به طور حتم به نفع مردم و سلامت جامعه خواهد بود.

او گفت: به طور حتم توجه بیشتر به جامعه پرستاری و رفع دغدغه های آنان در نهایت به ارتقاء سلامت جامعه و به نفع مردم خواهد بود.

 

 اخبار اجتماعی - میزان ,خبر آنلاین