اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رییس جمهور میلیاردر حقوق‌اش را می‌بخشد!




 اخبار بین الملل - رییس جمهور میلیاردر حقوق‌اش را می‌بخشد!

 رسیدن به عنوان ریاست جمهوری در بعضی از کشورهای متمول دنیا مصادف با گرفتن دستمزد خوب هم هست؛ حتی در برخی از کشورهای جهان سومی دستمزد ریاست جمهوری سرمایه هنگفتی به شمار می رود.

اخبار,اخبار بین الملل ,پیتر پتروس


اما افرادی هم پیدا می شوند که در این بین دستمزد ریاست جمهوری به کارشان نمی آید و آن را خرج امور دیگری می کنند؛ یکی از همین روسای جمهور آندری کیسکا رییس جمهور اسلواکی است؛ میلیاردری بشر دوست که اولین دستمزدش به عنوان رییس جمهور را به حساب ده نفر از افراد نیازمند کشورش واریز کرده است.

به گزارش فرارو به نقل از خبرگزاری فرانسه، پیتر پتروس سخنگوی دولت اسلواکی با اعلام این خبر در سایت www.pluska.sk گفت: « 8 خانواده از طریق حساب بانکی مبلغ 537.60 یورو به حسابشان واریز شده است و دو خانواده دیگر هم چون حساب بانکی نداشته اند رییس جمهور برایشان حواله بانکی فرستاده است».

پتروس همچنین اشاره کرده دستمزد رییس جمهور در ماه ژوئن 5.376 یورو بوده است. افرادی که این پول را دریافت کرده اند به انتخاب خود رییس جمهور و به کمک موسسه های خیریه انتخاب شده اند. در میان این افراد، بیشتر آنهایی مورد توجه قرار گرفته اند که بیماری وخیمی داشته اند و یک زن که وضعیت مالی اسفباری داشته با همراه یک کودک بیمار هم در این لیست ده نفره قرار گرفته اند ولی هرگز نامی از آنها برده نشده است.

 

اخبار,اخبار بین الملل ,پیتر پتروس


آندری کیسکا 51 ساله که به تازگی زمام امور در اسلواکی را به دست گرفته به طور رسمی کارش را از روز 15 ژوئن، پس از برگزاری انتخاب در روز 30 مارس به دست گرفته است. او در انتخاباتی که به دور دوم کشیده شد توانست روبرت فیکو نخست وزیر اسلواکی را با اختلاف قابل توجهی شکست دهد.

کمی بعد از انتخابات او اعلام کرد همه دستمزدش به عنوان رییس جمهور را در طول دوران 5 ساله اش به افراد بی بضاعت اختصاص خواهد داد. کیسکا اولین رییس جمهور اسلواکی است که سابقه کمونیستی ندارد. اسلواکی در سال 2004 عضو اتحادیه اروپا شد و 5 سال بعد از آن هم به عضویت منطقه یورو درآمد.

 

اخبار,اخبار بین الملل ,پیتر پتروس


کیسکا، تاجر و موسس بسیاری از شرکت های اعتبار خرد است؛ او میانه رو است و به لطف کارهای بشر دوستانه اش در اسلواکی حمایت 4 میلیونی مردم این کشور را در انتخابات داشت.
 اخبار بین الملل - فرارو


ویدیو مرتبط :
صحبت های جهانگیری از هجمه به رییس مجلس توسط رییس جمهور در دولت دهم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نامه دیده‌بان حقوق بشر خطاب به رییس‌جمهور ایران



اخبار ,اخبار سیاست خارجی ,منشور حقوق شهروندی

 

اخبار سیاست خارجی - نامه دیده‌بان حقوق بشر خطاب به رییس‌جمهور ایران

به دنبال تنظیم پیش‌نویس منشور حقوق شهروندی از سوی دولت،‌ دیده‌بان حقوق بشر در نامه‌ای خطاب به حسن روحانی رییس‌جمهور کشورمان از وی به دلیل در اولویت قرار دادن حقوق بشر در برنامه کاری‌اش قدردانی کرد.

 دیده‌بان حقوق بشر در این نامه آورده است: آقای روحانی شما در 26 نوامبر 2013 در راستای عمل به وعده‌هایتان در زمان انتخابات ریاست جمهوری و پس از آن مبنی بر رسیدگی به مسائل حقوق بشری در ایران، منشور حقوق شهروندی را تنظیم و آن را برای اظهارنظر حقوقدانان و عموم مردم در اختیار همگان قرار داده‌اید که اقدامی مثبت محسوب می‌شود.

در ادامه این نامه آمده است: ما از تلاش‌های دولت شما برای توجه به حقوق بشر و در اولویت قرار دادن این مسائل در برنامه 100 روزه کاری‌تان استقبال می‌کنیم و معتقدیم که این اقدامات اصلاحی باید به مرحله اجرا در آید.

دیده‌بان حقوق بشر در نامه خود اعلام کرد: ایران به عضویت معاهده‌های بین‌المللی حقوق بشر از جمله کنوانسیون بین‌المللی حقوق سیاسی و مدنی، کنوانسیون بین‌المللی حقوق اجتماعی و اقتصادی و کنوانسیون حقوق کودک درآمده است که این معاهدات از کشورها می‌خواهد که به استانداردهای بین‌المللی پایبند باشند و به قوانین داخلی نیز عمل کنند. در دولت‌های پیشین ایران نیز اقدامات مشابهی برای اصلاح حقوق شهروندی بعمل آمده است.

 

به عنوان مثال رییس قوه قضاییه ایران در سال های 2000 تا 2004 بخشنامه‌ای را در خصوص حقوق شهروندی ارائه کرد که به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید، اما به گفته برخی کارشناسان این قانون به مرحله اجرا درنیامد.

در ادامه این نامه تاکید شده است که منشور حقوق شهروندی دولت روحانی دارای مفادی است که در قوانین بین‌المللی یا قانون اساسی ایران نیز به آنها اشاره شده است.

دیده بان حقوق بشر در پایان ضمن ابراز خرسندی در مورد توجه دولت ایران به مسائل مهم حقوق بشری از دکتر حسن روحانی خواست تا برای ارتقاء سطح حقوق مردم ایران تلاش کند.

اخبار سیاست خارجی - ایسنا