اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ریزش هسته‌ای شاخص بورس



اخبار ,اخبار اقتصادی ,شاخص بورس

 

اخبار اقتصادی - ریزش هسته‌ای شاخص بورس

بورس اوراق بهادار تهران در واکنش به بی نتیجه بودن مذاکرات هسته‌ای، با فشار فروش مواجه شد و بیش از 700 واحد از ارزش خود را از دست داد.

به گزارش ایسنا، با توجه به عدم پیشرفت محسوس در روند مذاکرات ایران با گروه 1+5، بورس تهران به این رویداد واکنش منفی نشان داد و با فشار عرضه مواجه شد.

به این ترتیب بورس تهران که در هفته گذشته منتظر نتیجه مذاکرات بود و با احتیاط معاملات خود را دنبال می کرد،امروز بعد از بی نتیجه بودن مذاکرات رفتار هیجانی از خود نشان داد و با کاهش 716 واحدی مواجه شد.

بر این اساس روند بازار سرمایه در روز جاری ناشی از رفتار هیجانی سهامداران بود که به دلیل انتظارات غیر معقول از نتیجه مذاکرات اقدام به عرضه‌های هیجانی کردند به طوری که تحت تاثیر رفتار هیجانی سهامداران شاخص بورس 714 واحد افت کرد و به کانال 76 هزار و 895 واحد رسید.

به این ترتیب در بازار امروز موجی از صف‌های فروش در بازار شکل گرفت و شرکتهای مخابرات، مپنا، نفت و گاز پارسیان، تاپیکو، بانک صادرات، ملت، ایران خودرو، پاسارگاد، سایپا، توسعه معادن و فلزات، فولاد، سرمایه گذاری خوارزمی، ملی مس، سیمان فارس و خوزستان و غدیر موجب ریزش 700 واحدی شاخص بورس شدند.

همچنین در بازار امروز شرکتهای داروسازی روزدارو، زامیاد و داروسازی زهراوی از بیشترین تقاضای خرید برخوردار شده و شرکتهای خودروسازی که تا دیروز در بازار یکه تازی می کردند به دلیل نتیجه نرسیدن مذاکرات بیشترین تقاضای فروش را به خود اختصاص دادند.بر این اساس شرکت‌های سایپا،ایران خودرو و گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو بیشترین تقاضای فروش بازار را به خود اختصاص دادند.

همچنین در بازار امروز بیش از 600 میلیون سهم به ارزش 160 میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت و ارزش بازار سرمایه به 369 هزار میلیارد تومان رسید.

اخبار اقتصادی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
افزایش شاخص بورس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بورس بالاخره رشد کرد/ پایان ریزش شاخص کل بورس



اخبار,اخبار اقتصادی,شاخص بورس تهران

 

اخبار اقتصادی - بورس بالاخره رشد کرد/ پایان ریزش شاخص کل بورس

  طی معاملات صبح امروز شاخص بورس تهران با رشد همراه شد.

به گزارش خبرآنلاین، به نظر می رسد از صبح امروز شاخص بورس تهران تغییر مسیر داده باشد. طی سه روزگذشته اصلی ترین نگرانی بورس تهران ادامه ریزش شاخص بود ولی به نظر می رسد که اقدامات ویژه ای که در بازار سرمایه صورت گرفته است، قدری فضای ناامیدکننده حاکم بربورس را تعدیل کرده باشد.


وزیرامور اقتصادی و دارایی، رئیس سازمان بورس و تقریبا مهمترین اعضای شورای عالی بورس طی روزهای گذشته برای نجات بازار سرمایه جلسات مدامی را برگزار کرده اند.


خبر مخالفت شورای نگهبان با افزایش قیمت نرخ خوراک پتروشیمی ها اثر قابل توجهی بر بازگشت بورس داشته است.

 

اخبار,اخبار اقتصادی,شاخص بورس تهران

اخبار اقتصادی - خبر آنلاین