اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رکن آبادی، جعبه سیاه فاجعه منا



اخبار,اخبار سیاسی,حادثه منا

میزان دخالت ، تاریخ مرگ ، علت مرگ و سوالاتی که با زاویه دید بررسی پدیده فقدان یکباره رکن آبادی معنا می یابند ، اگر به جواب برسند ، سوال بزرگتر و عمومی تر که میزان سهو و عمد سعودی ها در مورد مرگ افراد شاخص به وسیله اتفاق منا ، شاید از همین رهگذار جواب بگیرد.

پیکر سفیر سابق ایران در لبنان ، دکتر رکن آبادی در راه بازگشت است. اینکه چند ماه پس از فاجعه منا ، انتظار به پایان می رسد و پس از تحمل انتظارها و بی خبری ها و تالم خانواده و هر ایران دوست دیگری که عاطفه اش به بازگشت این پیکر پاک برانگیخته می شود ، یک مساله است.

مساله دیگر ، این است که بررسی دقیق پیکر سفیر سابق ایران در لبنان ، بعضی تئوری ها در باره فاجعه منا را دچار قوت و ضعف  خواهد کرد. قاعدتا دفن سریع  این پیکر و مقاومت و دفع الوقت سعودی ها برای انتقال  دکتر رکن آبادی امری سهوی نیست.

اما میزان دخالت ، تاریخ مرگ ، علت مرگ  و سوالاتی که با زاویه دید بررسی  پدیده فقدان یکباره رکن آبادی معنا می یابند ، اگر به جواب برسند ، سوال بزرگتر و عمومی تر که میزان سهو و عمد  سعودی ها در مورد مرگ افراد شاخص به وسیله اتفاق منا ، شاید از همین رهگذار جواب بگیرد.

اگر چند سال پس از مرگ عرفات ، جواب سوالات در مورد دخالت در مرگ او توسط اسراییل یا دشمان دیگرش ، قابل پاسخ دادن است ، در مورد رکن آبادی نیز به نحو سهل تری این راه بازست و لذا توصیه می شود که تشییع پیکر او قبل از انجام این بررسی ها انجام نپذیرد.

شاید مسیر بازگشت پیکر این دیپلمات سرشناس و احتمال واسطه شدن عمان برای انتقال پیکر دکتر رکن آبادی ،  نیز به نوعی نشانه آن باشد که همه مراحل  پرونده  رکن آبادی تز مفقود شدن در منا  تا بازگشتش ، دیپلماتیک و راز آلود است و به نوعی پیدا شدن این پیکر شریف ، پیدا شدن جعبه سیاه فاجعه منا هم باشد.

اخبار سیاسی - انتخاب

 


ویدیو مرتبط :
آخرین نطق کوبنده رکن آبادی پیش از فاجعه منا ....

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آیا سعودی ها رکن آبادی و برخی فرماندهان نظامی ایران را در منا ربوده اند؟ / شمخانی پاسخ می دهد



اخبار,اخبار اجتماعی,حادثه منا

دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه امروز قبح همکاری با رژیم صهیونیستی توسط اعراب شکسته شده است، گفت: ربودن برخی فرماندهان نظامی و رکن‌آبادی در حادثه منا "تحلیل ذهنی و غیرواقعی است.

دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر ربوده شدن غضنفر رکن آبادی و برخی فرماندهان نظامی در حادثه منا، اظهار داشت: این، تحلیل ذهنی غیرواقعی است، اینکه امروز قبح همکاری با رژیم صهیونیستی توسط اعراب شکسته شده و پیشتاز آن نیز متأسفانه برخی از کشورهای عربی منطقه هستند.

وی افزود: همین موضوع باعث شده تا چنین شک و ظن‌هایی صورت گیرد، اما این‌گونه نیست که این حادثه تعمدی باشد و بیشتر ناشی از بی‌کفایتی و ناکارآمدی سیستم‌های مدیریتی بوده است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در پاسخ به سؤال تسنیم مبنی بر اینکه آیا شورای عالی امنیت ملی برنامه‌ای برای حفاظت از مسئولان در سفرهایی این‌چنین دارد، گفت: مقامات زمانی که به وضعیت تکلیف می‌رسند، از منظر حق شرعی کسی نمی‌تواند آنها را برای انجام اموراتی مثل زیارت و یا حج ممانعت کند.

شمخانی ادامه داد: اینکه مسئولین ما بدون تأمین امنیت به سفرهایی مثل حج مشرف می‌شوند نشان‌دهنده این است که آنها به‌صورت یکسان به حج می‌رفتند.

اخبار اجتماعی - تیک